Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

متن توافق ایران و آژانس پس از دیدار رافائل گروسی با مقامات ایرانی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه مشترک منتشر کردند...

آژانس انرژی اتمی: ادامه راستی‌‌ آزمایی ضروری در ایران تا ٣ ماه

بورس24 : مدیر کل آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی نتایج رایزنی با مقامات ایران را فشرده، خوب و منطقی ارزیابی کرد و گفت که دو طرف درباره تداوم فعالیت ‌های ضروری بازرسان آژانس در ایران به یک تفاهم دو جانبه، فنی و موقت دست یافتند.

به گزارش ایرنا، رافائل گروسی روز یکشنبه این مطلب را در بازگشت از ایران به خبرنگاران در وین گفت و افزود که بر اساس این تفاهم فعالیت‌های ضروری نظارت و راستی آزمایی آژانس تا سه ماه ادامه پیدا می کند.

وی عنوان کرد که این تفاهم ‌نامه از سوی دوطرف دائما مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا درباره تعلیق یا تمدید آن تصمیم ‌گیری شود.

به گفته مدیر کل اژانس بین‌المللی انرژی اتمی توافقنامه جامع پادمانی کمافی‌السابق اجرا خواهد شد.

گروسی با بیان این ادعا که تصمیم ایران برای توقف اقدامات داوطلبانه تحت برجام دسترسی آژانس به اطلاعات مهم درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را محدود می‌کرد افزود که بر اساس توافق به دست آمده، «دسترسی ما کمتر خواهد شد اما آن سطح از نظارت خود را که نیاز داشتیم با این توافق حفظ کردیم.»

وی تائید کرد که پروتکل الحاقی لغو خواهد شد اما دو طرف روی یک ترتیبات خاص تفاهم کردند تا آژانس به نظارت خود ادامه دهد. مدیر کل آژانس این ترتیبات را موقت خواند. 

 متن توافق ایران و آژانس 

پس از دیدار امروز رافائل گروسی با مقامات ایرانی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه مشترک منتشر کردند. 

به گزارش ایسنا سازمان انرژی اتمی ایران (سازمان) و آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس) روح همکاری و اعتماد متقابل تقویت شده که به بیانیه مشترک ۵ شهریور ۱۳۹۹ در تهران منجر شد و اهمیت تداوم آن همکاری و اعتماد را مورد یادآوری و تایید مجدد قرار دادند.   

سازمان، آژانس را مطلع نمود که به منظور پایبندی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی (قانون) تحت عنوان "اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران" (قانون)، ایران اجرای اقدامات داوطلبانه، آن گونه که در برجام آمده اند، را از۵ اسفند ۱۳۹۹ متوقف خواهد کرد.   

با در نظر گرفتن موارد فوق و به منظور تداوم فعالیت های راستی آزمایی و نظارت آژانس، سازمان و آژانس نسبت به موارد زیر توافق کردند: 

1. ایران به اجرای کامل و بدون محدودیت موافقت نامه جامع پادمان خود با آژانس، همانند قبل، ادامه خواهد داد. 

2. یک تفاهم فنی دوجانبه موقت، سازگار با قانون، که به موجب آن آژانس به فعالیت های ضروری راستی آزمایی و نظارت خود (طبق فهرست فنی پیوست) برای مدت تا سه ماه ادامه خواهد داد. 

3. مرور منظم این تفاهم فنی با هدف اطمینان از حصول به اهداف آن.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24