Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : هر روز از گوشه و کنار این شکایت به گوش می رسد که «آی حقوقی ها فروختند ، وای حقوقی ها حمایت نکردند، ای داد که زمان فروش فرا رسیده و حقوقی ها سیگنال فروش را صادر کردند» ؛ در حالی که فروشنده این روزهای بازار حقوقی های اصلی سهم ها نیستند و فروش صندوق های سرمایه گذاری به دلیل درخواست ابطالی سرمایه گذاران (با درآمد ثابت و سهامی) هم در سامانه مدیریت فناوری بورس به عنوان فروش حقوقی لحاظ می شود. وقتی این صندوق ها با درخواست ابطال مواجه می شوند، گردانندگان این صندوق ها در بازار گارد فروشنده می گیرند ؛ اما دقت کنیم که این گروه نه به قصد تخریب فروشنده اند و نه سیگنال خروج داده اند. این دسته از حقوقی ها در واقع سهامداران عمده و حقوقی ها نیستند که دائم گفته می شود حقوقی فلان شرکت تا مثبت شد سهم فروخت!وقتی سرمایه گذار در صندوقی درخواست ابطالی می دهد مدیر صندوق موظف است ظرف حداکثر ٧ روز کاری وجه سرمایه گذار را پرداخت کند و طبیعی است که بخشی از این وجه از طریق فروش سهام در صندوق های فیکس اینکام و در واقع بخش عمده وجه درخواستی در صندوق های سهامی از طریق فروش سهم تامین می شود.در مورد سبدگردان ها هم به همین شکل است ، بخشی از فروش های این روزها هم ناشی از تحرکات آن هاست.اما چه راهکاری وجود دارد که بازار تفاوت بین فروش های روزانه و عادی را از فروش های پر حجم حقوقی های اصلی و در واقع سهامداران عمده شرکت ها تشخیص دهد؟ آیا اگر بازار متوجه این تفکیک باشد، کمتر هیجانی رفتار می کند؟ اگر سرمایه گذار تشخیص دهد فروش این روزهای حقوقی ها ناشی از خالی کردن سهامدار عمده نیست و ٢٧٠ صندوق سرمایه گذاری فعال و دسته دیگری از سبدگردان ها عمدتا فروشنده هستند ، مفید نیست؟ روح الله دهقان مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در خصوص پیشنهاد تفکیک حقوقی ها به بخش های مختلف صندوق ها و سبدگردان ها و سایر حقوقی ها در سایت TSETMCبه خبرنگار بورس ۲۴ گفت: این کار در حوزه فناوری و در چهارچوب امکانات و قابلیت هایی که سامانه در اختیار دارد، امکان پذیر است ،لکن نوع اکانت و این که فروشنده یا خریدار سهم حقیقی یا حقوقی است یا هر نوع دیگری را شرکت سپرده گذاری به عنوان متولی تعیین اکانت ها مشخص می کند و این موضوع در اختیار شرکت مدیریت فناوری نیست.

امکان نمایش آنلاین فروش حقوقی ها به تفکیک نهادهای مالی و حقوقی اصلی

بورس24 : هر روز از گوشه و کنار این شکایت به گوش می رسد که «آی حقوقی ها فروختند ، وای حقوقی ها حمایت نکردند، ای داد که زمان فروش فرا رسیده و حقوقی ها سیگنال فروش را صادر کردند» ؛ در حالی که فروشنده این روزهای بازار حقوقی های اصلی سهم ها نیستند و فروش صندوق های سرمایه گذاری به دلیل درخواست ابطالی سرمایه گذاران (با درآمد ثابت و سهامی) هم در سامانه مدیریت فناوری بورس به عنوان فروش حقوقی لحاظ می شود.

وقتی این صندوق ها با درخواست ابطال مواجه می شوند، گردانندگان این صندوق ها در بازار گارد فروشنده می گیرند ؛ اما دقت کنیم که این گروه نه به قصد تخریب فروشنده اند و نه سیگنال خروج داده اند.

این دسته از حقوقی ها در واقع سهامداران عمده و حقوقی ها نیستند که دائم گفته می شود حقوقی فلان شرکت تا مثبت شد سهم فروخت!وقتی سرمایه گذار در صندوقی درخواست ابطالی می دهد مدیر صندوق موظف است ظرف حداکثر 7 روز کاری وجه سرمایه گذار را پرداخت کند و طبیعی است که بخشی از این وجه از طریق فروش سهام در صندوق های فیکس اینکام و در واقع بخش عمده وجه درخواستی در صندوق های سهامی از طریق فروش سهم تامین می شود.در مورد سبدگردان ها هم به همین شکل است ، بخشی از فروش های این روزها هم ناشی از تحرکات آن هاست.اما چه راهکاری وجود دارد که بازار تفاوت بین فروش های روزانه و عادی را از فروش های پر حجم حقوقی های اصلی و در واقع سهامداران عمده شرکت ها تشخیص دهد؟ آیا اگر بازار متوجه این تفکیک باشد، کمتر هیجانی رفتار می کند؟ اگر سرمایه گذار تشخیص دهد فروش این روزهای حقوقی ها ناشی از خالی کردن سهامدار عمده نیست و 270 صندوق سرمایه گذاری فعال و دسته دیگری از سبدگردان ها عمدتا"فروشنده هستند ، مفید نیست؟

روح الله دهقان مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در خصوص پیشنهاد تفکیک حقوقی ها به بخش های مختلف صندوق ها و سبدگردان ها و سایر حقوقی ها در سایت TSETMCبه خبرنگار بورس24 گفت: این کار در حوزه فناوری و در چهارچوب امکانات و قابلیت هایی که سامانه در اختیار دارد، امکان پذیر است ،لکن نوع اکانت و این که فروشنده یا خریدار سهم حقیقی یا حقوقی است یا هر نوع دیگری را شرکت سپرده گذاری به عنوان متولی تعیین اکانت ها مشخص می کند و این موضوع در اختیار شرکت مدیریت فناوری نیست.

وی گفت: همانطور که گفته شد، تعیین و تکلیف نوع اکانت توسط شرکت سپرده گذاری انجام می شود، در زمانی که اکانت ایجاد می شود، به هر حال شرکت سپرده گذاری متصدی اکانت ها و مشتریان بازار است. در واقع اگر خواسته آن ها مبنی بر امکان نمایش تحرکات حقوقی ها به تفکیک ارائه شود ، برنامه ریزی لازم روی آن انجام می شود و ظرفیت های سیستم هم بابت این موضوع ارزیابی می شود که اصلا سیستم ظرفیت ایجاد یک ساختار جدید در نمایش نوع مشتری را دارد، یا ندارد؟ که در سامانه تعریف کنیم و بعد هم بر اساس آن نوع جدید گزارش گیری را انجام دهیم.

دهقان گفت: در حال حاضر ما دو تایپ حقیقی و حقوقی داریم، صندوق ها هم در بخش حقوقی هستند، چون صندوق یک نهاد حقوقی است، در بخش حقوقی قرار می گیرد، ولی این که بیاییم بخش حقوقی را بشکنیم و بگوییم ما باید تایپ صندوق را از تایپ سایر حقوقی ها یا شرکت ها جدا کنیم، باید ظرفیت ها دیده شود.باید این موضوع را در سیستم بررسی کنیم و نیاز این بررسی باید از طرف حوزه کسب و کار ارائه شود که آیا چنین خواسته ای امکان پذیر است یا نیست؟

وی افزود: حداقل چیزی که من می توانم بگویم، این که قائدتا تعریف نوع صندوق یعنی جدا کردن صندوق ها از دل حقوقی ها باید توسط متولی این کار یعنی شرکت سپرده گذاری انجام شود و بعد بقیه سیستم ها از آن استفاده کنند، باید یک subtitle تعریف شود که بتوانیم صندوق ها را از آن جدا کنیم.

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: به احتمال زیاد این موضوع شدنی است، یعنی از نظر فنی امکان پذیر است، بستگی دارد در حوزه کسب و کار چنین نیازی احساس شود ، ولی اگر این نیاز باشد، قابل بررسی و ارائه راهکار است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24