Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس از تولید ۶١ هزار تن خمیر ویرجین در این شرکت خبر داد و گفت: برنامه های توسعه ای بزرگی برای حوزه خمیرسازی داریم اما ابتدا باید پروژه پارس طبیعت به ثمر بشیند تا بتوانیم نقدینگی لازم برای طرح های توسعه ای بعدی را تامین کنیم. احمد مقدم در گفت و گویی به تشریح آخرین وضعیت شرکت گروه صنایع کاغذ پارس پرداخت.

در «چکاپا» چه خبر است؟

بورس24 : مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس از تولید 61 هزار تن خمیر ویرجین در این شرکت خبر داد و گفت: برنامه های توسعه ای بزرگی برای حوزه خمیرسازی داریم اما ابتدا باید پروژه پارس طبیعت به ثمر بشیند تا بتوانیم نقدینگی لازم برای طرح های توسعه ای بعدی را تامین کنیم.

احمد مقدم در گفت و گویی به تشریح آخرین وضعیت شرکت گروه صنایع کاغذ پارس پرداخت.

وی با بیان این که شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارد، تصریح کرد: این شرکت از سال گذشته با مشکلات زیادی روبرو شد اما با وجود همه مشکلات در سال جاری شرکت در حوزه عملیات فعالیت خوبی داشته است.

وی افزود: با شروع تنش های کشور در سال گذشته، روابط خارجی تحت تاثیر قرار گرفت و برای ورود مواد اولیه با مشکلاتی روبرو شدیم. از سوی دیگر سقوط هواپیما اوکراینی نیز بر تنش ها افزود و قرارداد ما با چینی ها را با مشکل مواجه ساخت. با شیوع کرونا نیز همه صنایع در این مدت آسیب دیدند و این مجموعه نیز از این قاعده مستثنی نبود.

پارس طبیعت به بهره برداری رسید

مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس درباره چشم انداز این گروه، با تاکید بر وضعیت مطلوب در این مجموعه، به اتمام پروژه پارس طبیعت اشاره کرد که با دریافت پروانه بهره‌برداری، موفق به افتتاح آن شد.

مقدم در خصوص افتتاح پروژه پارس طبیعت، به حضور معاون وزیر و معاون محیط زیست اشاره و اضافه کرد: این شرکت که تولیدکننده انواع ظروف سازگار با محیط زیست است، مورد توجه مسئولین قرار گرفت به گونه ای که آنها وعده حمایت دادند تا دولت تا حدامکان از این ظروف استفاده کند.

وی تاکید کرد: بهترین موقعیت برای شرکت پارس طبیعت این است که بتوان با استفاده از ظرفیت های دولتی، آینده فروش در بازار داخلی آن را تضمین کرد.

ورود به بازارهای بین المللی بعد از دریافت سیب سبز

مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس درباره ورود به بازارهای خارجی، به لزوم دریافت تعدادی مجوزهای بین‌المللی اشاره کرد که در پی این تلاش ها مجوز FDA دریافت شد.

وی خبر از تلاش ها و پیگیری ها برای دریافت سیب سبز وزارت بهداشت داد تا این مجوز نیز ضمیمه پرونده محصولات این شرکت شود.

مقدم با بیان اینکه به محض دریافت سیب سبز، تولید آغاز می شود، تصریح کرد: دریافت مجوز اصلا کار راحتی نیست! فرض کنید در شرایط تحریم، از وزارت بهداشت و موسسات بهداشتی آمریکا مجوز دریافت کنید! این محصول باید ارسال، آزمایش شود تا بتوان مجوز آن را دریافت کرد.

وی از آغاز دوره ی جدیدی از سودآوری و نقدینگی در شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در پی شروع تولید محصولات پارس طبیعت خبر داد و یاد آور شد: نقدینگی بسیاری به این پروژه اختصاص داده شده است، بر این اساس این پروژه هزینه های زیادی را به دوش می کشد. به عبارت دیگر اجرای طرح های توسعه، درآمدهای جاری شرکت را می بلعد.

مقدم تاکید کرد: شروع تولید پارس طبیعت در حوزه عملیاتی شرکت تاثیر مثبتی دارد اما تاثیرات آن بر میزان سودآوری سهم باید بررسی شود و در صورت های مالی اعلام خواهد شد.

ظرفیت تولید محصولات «چکاپا» چقدر است؟

مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس از تولید 60 هزار تن محصول توسط این شرکت به صورت سالانه خبر داد و گفت: این میزان تولید می‌تواند انواع مختلفی از محصولات این گروه باشد. با این حال هر روز وضعیت تولید کاغذ متفاوت است و در تناژ و میزان تولید فرق دارد.

وی با بیان اینکه شرکت گروه صنایع کاغذ پارس از فروش به تولید می‌رسد، تصریح کرد: در ابتدا ما سفارش دریافت می‌کنیم و سپس اقدام به تولید می کنیم. به همین منظور گروه برنامه ریزی این شرکت با توجه به عوامل مختلف، تصمیم می گیرد که چه سفارش هایی تولید شوند که برای شرکت سودآوری داشته باشد.

مقدم با تاکید بر اولویت تامین نیاز داخلی از سوی این مجموعه، توضیح داد: با توجه به عدم ثبات در شرایط کشور، نمی‌توان تنها بر یک بازار داخلی یا خارجی تکیه کرد. بنابراین در صورت مناسب بودن شرایط مناسب، در بازارهای خارجی نیز حضور می یابیم.

چشم انداز «چکاپا» برای تولید خمیر کاغذ

مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس از تولید 45 هزار تن خمیر ویرجین طی سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: این خمیر قابلیت خشک شدن را دارد و تبدیل به کاغذ می شود. همچنین در سال گذشته حدود 20 هزار تن کاغذ بازیافتی تولید شده است.

مقدم تولید کل محصولات این گروه را در سال گذشته حدود 61 هزار تن و یکی از اولویت های تولیدی این شرکت را تولید خمیر کاغذ اعلام و تصریح کرد: این مجموعه تنها تولیدکننده خمیر در کشور است و در این حوزه طرح های بزرگی در دست دارد اما ابتدا باید پروژه پارس طبیعت به سرانجام برسد و با تامین نقدینگی به طرح های توسعه بعدی رسید.

الزاما شرکت های هم گروه شبیه به هم نیستند

مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در مقایسه این شرکت با شرکت های همگروه خود در بازار بورس تصریح کرد: در حال حاضر بازار سرمایه عمق چندانی ندارد؛ بنابراین نمی توان گفت الزاما شرکت های هم گروه شبیه به هم هستند. به عنوان مثال در گروه کاغذسازی، نماد «چکارن» اصلا کاغذساز نیست و کارتن سازی است یا نماد «چکاوه» تنها کاغذهای بازیافتی تولید می کند.

مقدم ادامه داد: بنابراین سهامداران نمی توانند نماد «چکارن» را با «چکاپا» مقایسه کنند یا برای مقایسه نماد «چکاد» و «چکاوه» باید تنها تولید کاغذهای بازیافتی « چکاپا » را با این شرکت مقایسه کنند. تولید کاغذهای بازیافتی یک سوم تولید شرکت گروه صنایع کاغذ پارس نمی شود و نمی توان کل تولیدات این شرکت را با تولید کاغذ بازیافتی شرکت دیگر مقایسه کرد.

وی درباره تاثیر شیوع بیماری کرونا در بازار کاغذ گفت: مسلما وقتی دولت، همه اصناف را تعطیل می‌کند، فروش ما نیز کم می شود، با کاهش مراسم های عروسی، میزان فروش کاغذ نیز کاهش می یابد. امیدواریم با وجود این مسائل تا پایان سال این میزان را جبران کنیم.

پارس طبیعت بدهی ارزی ندارد

مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس درباره میزان بدهی ارزی شرکت پارس طبیعت گفت: در حال حاضر این شرکت تسهیلات ارزی به بانک ها ندارد. البته تسهیلاتی دارد که در صورت های مالی 9 ماهه منتشرمی شود اما همه اینها بدهی به شرکت مادر و برخی بانک ها هستند.

مقدم درباره میزان بدهی این شرکت گفت: تسهیلات شرکت پارس طبیعت 300 میلیارد تومان است که بخش بیشتر آن بدهی به شرکت مادر است. حدود 50 میلیون تومان به بانک ها بدهی دارد که مبلغ قابل توجهی نیست.

مقایسه قیمت های داخلی و خارجی محصولات پارس طبیعت

مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس درباره حضور این شرکت در بازار های بین المللی نیز ابراز داشت: در صورت دریافت سیب سبز سازمان غذا و دارو برای محصولات این شرکت، طی یک الی دو ماه از زمان صدور سیب سبز، محصولات این شرکت وارد بازارهای بین المللی می شود زیرا در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین کشور های همسایه پتانسیل استفاده از محصولات این شرکت را دارند.

مقدم درباره قیمت گذاری محصولات این شرکت در بازارهای بین المللی، تفاوت قیمت گذاری در دو بازار داخلی و خارجی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در بازارهای بین المللی، به دلیل وجود این ظروف، نیازی به کشف قیمت نیست و حتی برای جا افتادن نیاز است که یک سری آپشن ها به طرف های قرارداد داده شود. در این بازار نمی توان پرسود معامله کرد و در برخی موارد باید توقعات را کم کرد و به مرور زمان مشتریان خود را پیدا کرد.

وی در خصوص قیمت گذاری بازار داخلی نیز گفت: این محصول برای اولین بار در ایران تولید می شود و باید برای جا افتادن این محصول، از سیاست های مختلفی استفاده کرد تا این ظروف جایگزین ظروف آسیب زننده به محیط زیست شوند.

رقیب در بازارهای بین المللی زیاد است

مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در خصوص ورود به بازار های بین المللی، به بالا بودن تعداد رقبای خارجی اشاره کرد و گفت: اگر فردی مدعی شود که ورود به بازارهای صادراتی راحت است، ادعایی بی پایه و اساس داشته است. بازارهای صادراتی بسیار جدی هستند و رقابت در آنها زیاد است.

مقدم درباره کشورهای مورد مقصد این شرکت گفت: قطعا در ابتدا کشورهای همسایه از جمله کشورهای ترکیه و قطر مورد نظر ما هستند اما خود را محدود به منظقه نمی کنیم و رایزنی هایی برای ورود به بازار اروپا نیز داریم زیرا این بازارها به شدت از این محصولات استقبال می کنند.

وی در پایان اضافه کرد: با این حال برای اینکه به توافقات نهایی برسیم، باید دارای مجوزهای لازم باشیم پس تا زمانی که نتوانیم سیب سبز سازمان غذا و دارو را دریافت کنیم، نمی توانیم مذاکرات نهایی را انجام داده و به صادرات بپردازیم زیرا ممکن است محصول ایرادی داشته باشد و با بررسی های سازمان غذا و دارو این محصولات تضمین می شود که به درستی تولید شده اند.

منبع : بورس امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24