Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل تامین سرمایه امین از بزرگترین تامین مالی بدون ضامن خبر داد و گفت: این اوراق بزرگترین اوراق تامین مالی شرکتی است که از طریق رتبه بندی اعتباری منتشر می شود.

بزرگترین تامین مالی بدون ضامن بازار سرمایه توسط تامین سرمایه امین

بورس24 : مدیرعامل تامین سرمایه امین از بزرگترین تامین مالی بدون ضامن خبر داد و گفت: این اوراق بزرگترین اوراق تامین مالی شرکتی است که از طریق رتبه بندی اعتباری منتشر می شود.

سلمان خادم‌الملّه با اعلام این خبر افزود: امروز۲۵ بهمن، 30هزار میلیارد ریال انتشار اوراق اجاره با سود ۱۸ درصد در بور س تهران پذیره‌نویسی و منتشر شد.

وی در خصوص موضوع این اوراق اظهار داشت : این اوراق در راستای اجرای طرح تامین مالی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است که تامین سرمایه امین اقدام به انتشار و عرضه اوراق اجاره سهام مبتنی بر سهام شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین کرده است. این اوراق چهار ساله و نرخ سود آن 18 درصد است که در مقاطع زمانی شش ماه یکبار از تاریخ انتشار پرداخت می شود.

مدیر عامل تامین سرمایه امین افزود: عامل فروش اوراق شرکت کارگزاری صبا تامین و مشاور عرضه، بازارگردان و متعهد پذیره‌نویس این اوراق را شرکت تأمین سرمایه امین بر عهده دارد .

وی یادآور شد شستا تا کنون با وجود انتشار چندین هزار میلیارد تومان اوراق، هیچگونه نکول یا تاخیر در پرداخت اصل و سود اوراق بورسی نداشته است

اوراق بدون ضامن به بورس تهران رسید

در ادامه رضاعیوضلو، مدیرعامل شرکت رتبه بندی پایا گفت: به پشتوانه رتبه اعتباری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، این شرکت نخستین اوراق اجاره بدون ضامن را در بورس تهران منتشر می کند.

وی افزود: شستا با رتبه اعتباری A+ نخستین اوراق بدهی بدون ضامن به مبلغ سی هزار میلیارد ریال را توسط تأمین سرمایه امین در بورس تهران پذیره نویسی می کند.

عیوضلو با تأکید بر اینکه سابق بر این داشتن ضامن برای انتشار اوراق در بازار سرمایه از اهمیت بالایی برخوردار بود گفت: برای تسهیل و تسریع در روند تأمین مالی شرکتها، از اوایل سال 99 سازمان بورس و اوراق بهادار به ناشران بازار سرمایه اجازه داد که در صورتی که رتبه بندی اعتباری شوند و رتبه اعتباری آنها از BBB به بالا باشد؛ بتوانند بدون داشتن ضامن به انتشار اوراق بهادار اقدام کنند؛ تا پیش از این سازمان بورس اجازه انتشار اوراق بدهی بدون ضامن را نمی داد که فرایند تامین مالی را طولانی می کرد و نرخ تأمین مالی را برای شرکتهای معتبر بورسی و فرابورسی در بازار افزایش می داد. از سوی دیگر یافتن ضامن برای یک شرکت پذیرفته شده در بورس و فرابورس کار آسانی نبود و پیچیدگی‌های خاص خودش را داشت.

مدیرعامل شرکت رتبه بندی پایا با تأکید بر اینکه رتبه‌بندی اعتباری باعث شفاف‌تر شدن بیشتر شرکت‌ها به ویژه از جنبه ریسک آنها می‌شود؛ خاطر نشان کرد: شرکت‌های رتبه‌بندی اعتباری، ریسک اعتباری ناشران بورسی و فرابورسی را برای بازار آشکار می‌کنند. همچنین رتبه بندی پایا در تلاش است تا در قالب پروژه‌های مختلف در کنار شرکت‌های تأمین سرمایه، تأمین مالی آسان را تحقق بخشد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه این تحول برای نخستین بار در بورس تهران رقم خواهد خورد ؛ خاطرنشان کرد: پیش از این انتشار اوراق بدون رکن ضامن و برمبنای رتبه اعتباری شرکت‌ها، توسط فرابورس ایران انجام شد.

منبع: روابط عمومی تامین سرمایه امین

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24