Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در هفته ای که گذشت ارزش کل معاملات بازار سرمایه طی ۴ روز معاملاتی به ۵۴ هزار و ۴٨۴ میلیارد تومان رسید که بیش از ٣٨ هزار میلیارد تومان از این مبلغ را حقیقی ها رقم زدند. میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد در هفته سوم بهمن ماه به ٩،۵۶۵ میلیارد تومان رسید که در قیاس با هفته قبل از آن متحمل ١۵ درصد افت شد.

تزریق ۵۵٠ میلیارد تومان پول حقیقی ها به بورس در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز/ بررسی مهمترین تحرکات حقیقی ها در هفته سوم بهمن ماه

بورس24 : در هفته ای که گذشت ارزش کل معاملات بازار سرمایه طی 4 روز معاملاتی به 54 هزار و 484 میلیارد تومان رسید که بیش از 38 هزار میلیارد تومان از این مبلغ را حقیقی ها رقم زدند. میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد در هفته سوم بهمن ماه به 9،565 میلیارد تومان رسید که در قیاس با هفته قبل از آن متحمل 15 درصد افت شد.

از هجدهم بهمن ماه تا پایان روز معاملاتی 21 بهمن ماه سهامداران خرد حدودا 2،036 میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. خروج نقدینگی خرد در هفته سوم بهمن ماه 15 درصد کمتر از هفته دوم بهمن ماه بود.

در این مدت شاهد ورود 536 میلیارد تومان نقدینگی خرد به صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله در بازار سرمایه نیز بودیم که این مبلغ در مقایسه با هفته قبل از آن رشد قابل توجهی داشت. حقیقی ها در هفته دوم آبان ماه تنها 70 میلیارد تومان نقدینگی به صندوق های ETF تزریق کرده بودند.

در یک هفته اخیر بازار شرایط بهتری را تجربه کرد. رسیدن شاخص کل به حمایت بسیار قوی از یک سو و وضع قانون دامنه نوسان نامتقارن از سوی شورای عالی بورس از سوی دیگر موجب دلگرمی بازار شد و این عوامل در کنار رشد قیمت جهانی نفت دست به دست هم دادند تا بازدهی شاخص کل به مثبت 4 درصد برسد. این در حالی است که بازدهی شاخص کل در هفته دوم بهمن ماه منفی 3 درصد بود.

در یک هفته اخیر شاخص کل پس از رسیدن به سطح بااهمیت 1 میلیون و 135 هزار واحد در نخستین روز از هفته تغییر مسیر داد و در پایانی ترین روز معاملاتی خود به 1 میلیون و 214 هزار واحد رسید. بازدهی شاخص هموزن صفر بود.

طی هفته سوم بهمن ماه بیشترین خریدهایی که حقیقی ها از حقوقی ها داشتند به ترتیب سبهان، سخاش، وپارس، وهنر، فاسمین، مبین، توریل، فجر، غبهار، کاوه، غفارس، شپدیس و ساروم بود.

حقوقی ها تا توانستند شستا، فملی، وسپهر، وتجارت، وپاسار، خساپا، خودرو، وبملت، شپنا، فولاد، وبصادر، شتران و غزر را از حقیقی ها خریدند.

در 4 روز معاملاتی گذشته بیشترین رشد قیمت به ترتیب نصیب وثخوز، سخاش، ثرود، غفارس، پالایش، سغرب، سیلام، بنو، ختراک و ثزاگرس شد. این سهم ها در یک هفته گذشته بین 15 تا 19 درصد بازدهی به سهامداران خود دادند.

اما کدام سهم ها متحمل بیشترین افت قیمت شدند؟ به ترتیب فمراد، زشگزا، خموتور، دیران، تاپکیش، وتوس، حآسا، لابسا، ددام و چخزر با 13 تا 16 درصد کاهش قیمت بیشترین بازدهی منفی را داشتند.

هفته سوم بهمن ماه در حالی به پایان رسید که بهای نفت در بازارهای جهانی به بالای 60 دلار یعنی بالاتر از سقف 13 ماه اخیر خود رسید. از سوی دیگر نرخ دلار نیز مجددا در مدار صعود قرار گرفت و حتی در بازار غیر رسمی به بالای 26 هزار تومان رسید.

بازار سرمایه هفته چهارم و البته پایانی بهمن ماه را با چنین شرایطی آغاز کرد. امروز همچنین شاهد نخستین روز از اعمال قانون جدید نوسان غیرمتقارن نیز هستیم.

در حالی که تقریبا یک ساعت از بازار امروز شنبه 25 بهمن ماه پشت سر گذاشته ایم حقیقی ها بیش از 550 میلیارد تومان نقدینگی خرد تازه نفس به بازار تزریق کرده اند. قطعا تا پایان بازار امروز این رقم تغییر خواهد کرد.

بیشترین ورود نقدینگی خرد در سهم های قشهد، شپنا، کاما، فولاد، فملی، فخوز، برکت، شتران، خودرو و خساپا صورت گرفته و در مقابل بیشترین خروج پول خرد به ترتیب از شستا، ثشاهد، شپدیس، وپاسار، آگاس، سفارس، وگردش، وپست، وپارس و کلوند انجام شده که با حمایت حقوقی های بازار همراه شده است.

در همین یک ساعت ابتدایی بازار امروز شاخص کل با بیش از 38 هزار واحد معادل 3،20 درصد افزایش تا ارتفاع 1 میلیون و 253 هزار واحد رشد کرده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24