Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ به میزان ۹.۹ درصد کوچک شده است که این عملکرد از سال ۱۷۰۹ بدین سو سابقه نداشته است. در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی انگلیس مثبت یک درصد اندازه گیری شد.

ثبت بدترین عملکرد اقتصاد انگلیس در سه قرن اخیر

بورس24 : رشد اقتصادی ۲۰۲۰ انگلیس به کمترین سطح از سال ۱۷۰۹ رسید.

به نقل از گاردین، مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ به میزان ۹.۹ درصد کوچک شده است که این عملکرد از سال ۱۷۰۹ بدین سو سابقه نداشته است. در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی انگلیس مثبت یک درصد اندازه گیری شد.

رشد اقتصادی در بسیاری از بخش های مهم اقتصادی این کشور در این مدت در سطح منفی قرار داشته است. این رشد بیش از همه تحت تاثیر رشد منفی ۲۴.۷ درصدی مصارف خانوار قرار گرفته است. در بین سایر بخش ها، رشد بخش سرمایه گذاری ثابت منفی ۲۳.۸ درصد و رشد بخش مخارج دولتی منفی ۱۸.۱ درصد اندازه گیری شده است

در انگلیس به عنوان اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در اروپا، بیش از چهار میلیون مبتلا و ۱۱۵ هزار کشته به ثبت رسیده است و تاکنون حدود یک چهارم جمعیت این کشور واکسینه شده اند. این کشور بیشترین میزان واکسیناسیون را در اروپا داشته است.

هیتش پتل- مدیر سبد دارایی در موسسه کیلتر اینوستورز گفت: یک بحران بهداشتی خیلی زود انگلیس و دنیا را فرا گرفت و باعث یک بحران تمام عیار اقتصادی شد. واقعیت این است که هیچ کشوری خود را آماده مواجهه با چنین چیزی نکرده بود و باید توجه کرد که ممکن است دوباره همه چیز خیلی بد شود. تمرکز و تلاش همه باید این باشد که امسال عملکرد اقتصادی بد سال قبل را نداشته باشیم اما واضح است که فعلا محدودیت ها ادامه پیدا خواهد کرد و این مساله کسب و کارها و خانوارها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پیش از این، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی با بیان اینکه انگلیس یکی از بدترین وضعیت ها را در بین کشورهای توسعه یافته جهان دارد پیش بینی کرده بود رشد اقتصادی سال ۲۰۲۰ این کشور به منفی ۱۱ درصد برسد.

منبع: ایسنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24