Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

​شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از ارزش روز دارایی ها و سود آوری خود رونمایی کرد. این شرکت نسبت به سال گذشته، ۱۲۶۵ درصد رشد سود عملیاتی را تجربه کرده است.

شرح حالی از شرایط جذاب «ومعادن»

بورس24 : یونس الستی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات  در گفت و گو با خبر نگار بورس24 گفت: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات یکی از ۵ شرکت سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران است و امروز ، حدود ۱۸۲ هزار نفر سهامدار حقیقی و  حقوقی داریم که انشاالله بتوانیم امانت دار خوبی برای مجموعه صاحبان سهام باشیم.

وی گفت: وضعیت سود و زیان  مجموعه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن فلزات در عملکرد ۹ ماهه سال ۱۳۹۹  نشان می دهد  که سود عملیاتی ۹ ماهه سال ۹۹ شرکت، ۱۴ هزار و  ۵۷۲ میلیارد ریال بوده و  این عدد که در مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۱۰۶۷ میلیارد ریال بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲۶۵ درصد رشد سود عملیاتی شرکت است.

به گفته وی،  سود خالص شرکت که در عملکرد ۹ ماهه  در حال رسیدگی توسط حسابرس شرکت است، حدود ۱۶ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال است که این رقم حدود ۱۰۵۹ میلیارد ریال در مدت مشابه سال گذشته بوده و موید رشد ۱۴.۱۴ برابر است.حدود ۱۴۰۰درصد میزان رشد خود مجموعه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بوده است.

روند سود "ومعادن" و زیر مجموعه ها ...

الستی گفت:  علیرغم اینکه ما امسال  افزایش سرمایه ۳۶ درصدی را هم شاهد بوده ایم،  درحالی افزایش سرمایه شرکت  از ۴ هزار و ۳۰ میلیارد به ۵ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان   انجام شد، که سودهر سهم شرکت بر مبنای عملکرد ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل  حدود ۱۰.۱۴ برابر می شود و به نظر  با وضعیت سودآوری  مجموعه بدون مجموعه هلدینگ های آن است.

  وی افزود: برآورد از شرکت های  گلگهر، چادرملو، صبانور، گوهر زمین، فولاد خراسان، ارفع، مس، امیر کبیر و کابل مجموعه شهید قندی نشان می دهد، سود خالص سال ۹۸ مجموعه حدود۲۸هزارو ۱۹۴ میلیارد تومان  بوده است که طبق پیش بینی  امسال  این رقم به حدود ۶۴ هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: در ارتباط با  ترکیب پرتفو و ترکیب سرمایه گذاری  هم از مجموع خالص ارزش بازار سرمایه گذاری ، حدود ۲۱ سهم بورسی و ۳۴ شرکت غیر بورسی ، جمعا ۵۵ شرکت  داریم، که جمعا ۹۸ هزار و ۹۸۳ میلیارد تومان درواقع حدود 91 درصد مربوط به  ۹ شرکت زیر مجموعه  و مابقی در ارتباط با سایر شرکت ها و طرح ها و پروژه ها است .

خالص ارزش دارایی ها " ومعادن" چند؟

مدیر عامل "ومعادن" گفت: همچنین ارزش روز پرتفوی سهام بورسی و غیر بورسی ما حدود 116 هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان بوده که با سرمایه فعلی موجود ما حدود ۵ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان است، nav ( خالص ارزش دارایی ها)محاسبه شده هر سهم حدود ۲ هزار و ۱۰۳ تومان و p/navشرکت ، حدود  ۵۳ درصد بر اساس ارزش روز  است که این ارقام، پیشرفت و افزایش ارزش بازاری این سهم را  برای صاحبان سهام نشان می دهد و یک اطمینات بخشی هم برای سرمایه گذاری در این بخش و هم برای سهامداری شان در  شرکت توسعه معادن و فلزات است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24