Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۱۰ ماهه امسال حدود هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق توسط واحدهای صنعتی و معدنی منتشر شده که نزدیک به ۳.۵ برابر آمار کل سال ۹۸ است.

انتشار اوراق واحدهای صنعتی و معدنی ۳.۵ برابر شد

بورس24 : مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۱۰ ماهه امسال حدود هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق توسط واحدهای صنعتی و معدنی منتشر شده که نزدیک به ۳.۵ برابر آمار کل سال ۹۸ است.

«نعمت‌اله شهبازی» ضمن بیان مطلب بالا اظهار کرد: با توجه به نیاز مالی بخش صنعت و معدن برای تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، بازسازی و نوسازی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام، امسال باید دست‌کم ۶۷۰ هزار میلیارد تومان برای تحقق برنامه‌های «جهش تولید» پرداخت می‌شد.

وی بیان‌ داشت: مطابق آمارهای بانک مرکزی، در ۹ ماهه امسال ۳۶۲ هزار میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است که ۷۴.۷ درصد آن برای سرمایه در گردش و ۲۵.۳ درصد آن برای تامین سرمایه ثابت پرداخت شده است.

شهبازی یادآور شد: با توجه به پرداخت نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی در مدت یاد شده مطابق با آمارهای بانک مرکزی، سهم بخش صنعت و معدن از این تسهیلات ۳۰.۱ درصد بوده است.

وی گفت: این در حالی است که با توجه به افزایش چشمگیر نیاز بخش صنعت و معدن به نقدینگی در سال جاری، تسهیلات پرداختی به هیچ عنوان پاسخ‌گوی نیازها نیست.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی وزارت صنعت خاطر نشان‌ کرد: در حالی که روزانه بیش از دو هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌شود، اما در عین حال با کمبود نقدینگی در بخش تولید و سرمایه‌گذاری مواجه هستیم.

وی ادامه‌ داد: برای تامین نقدینگی مورد نیاز باید از دو راهکار همکاری بیشتر شبکه بانکی و اختصاص درصد بیشتری از تسهیلات به بخش تولید و تسهیل و ترویج استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه اقدام کرد.

شهبازی اظهار داشت: امروز بخش تولید کشور به شدت وابسته به بازار پول است و ضرورت دارد برنامه‌هایی برای کاهش این وابستگی و استفاده از روش‌های دیگر تامین مالی همانند تجربه‌های موفق کشورهای پیشرفته استفاده شود.

وی افزود: به عنوان مثال، پارسال حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق برای تامین مالی در سطح کشور منتشر شده که فقط دو هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان (نزدیک به ۲.۵ درصد) صرف تامین مالی واحدهای صنعتی و معدنی شده و با توجه به سهم بخش صنعت و معدن در تولید ناخالص ملی، بسیار ناچیز است.

به گفته این مقام مسوول، در ۱۰ ماهه امسال حدود هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق توسط واحدهای صنعتی و معدنی منتشر شده که نزدیک به ۳.۵ برابر آمار کل سال ۹۸ است.

پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸

وی ادامه‌ داد:‌ یکی دیگر از منابع تامین مالی از اسفندماه ۹۷ و امسال، بند الف تبصره ۱۸ قانون برنامه و بودجه است که از این محل، در مجموع بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان از طریق سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی و تلفیق با منابع داخلی بانک‌های عامل طرف قرارداد با وزارت صنعت، ایجاد شده است.

شهبازی اضافه‌ کرد: تاکنون نزدیک به یک‌هزار و ۴۰۰ واحد (پروژه) حدود هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع مذکور را در قالب تسهیلات از بانک‌های صنعت و معدن، آینده، ملی، سپه، تجارت، پست بانک، توسعه تعاون و کارآفرین دریافت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون ۳۷۵ واحد صنعتی و معدنی آمادگی خود را برای تامین مالی از راه حضور در بازار سرمایه یا انتشار اوراق اعلام کردند.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24