Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

پذیرش شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در فرابورس ایران در تاریخ ۱۴ دی ماه ۹۹ تایید شد. بر همین اساس این شرکت در صف عرضه اولیه فرابورس قرار گرفت.

تجلی توسعه معادن و فلزات در آستانه عرضه اولیه قرار گرفت

بورس24 : پذیرش شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در فرابورس ایران در تاریخ ۱۴ دی ماه ۹۹ تایید شد. بر همین اساس این شرکت در صف عرضه اولیه فرابورس قرار گرفت.

مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در گفت وگو با بورس24 در رابطه با زمان عرضه سهام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: از ماه های گذشته اقدامات لازم در خصوص عرضه سهام این شرکت صورت گرفته است. اعتقاد ما این است که پذیرش اینگونه شرکت ها به نفع بازار و کشور خواهد بود و اینگونه موارد باید مصوب شود. اخیرا این شرکت به صورت سهامی عام ایجاد شده و پروژه هایی که باید به آن منتقل می شد منتقل شده است.

مرتضی علی اکبری در ادامه تصریح کرد: شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در شرکت فرابورس مورد پذیرش قرار گرفته است. نامه ای به ما داده اند مبنی بر اینکه پذیرش شده ایم. یکسری اسناد و مدارک هم خواسته اند که در حال تهیه آن ها هستیم. از سویی افزایش سرمایه تا ۶ هزار میلیارد تومان شرکت در جریان است. گزارش حسابرس و بازرس تهیه شده است. میزان قابل توجهی از سهام نیز در بازار با قیمت ۱۰۰ تومان عرضه خواهیم کرد.

او در پاسخ به این پرسش که چه زمانی پذیره نویسی خواهد شد، اظهار داشت: زمان پذیره نویسی بستگی به فرآیند اداری سازمان بورس نیز دارد. پس از اخذ مجوز افزایش سرمایه و عرضه از طریق سلب حق تقدم عرضه در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهیم داد. اما قطعا باید قبل از پایان سال جاری این عرضه صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: این شرکت نخستین شرکتی است که به عنوان شرکت پروژه محور و همچنین یک ابزار جدید در بازار سرمایه معرفی شده که بتواند از طریق جمع آوری پول از سوی مردم، به طور مستقیم به سمت تولید رفته و در این زمینه سرمایه گذاری کند.

شروط فرابورس برای تجلی توسعه معادن و فلزات قبل از آغاز معاملات

گفتنی است درخواست پذیرش سهام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در فرابورس ایران، در جلسه ای که 14 دی ماه با حضور هیات پذیرش فرابورس برگزار شد، مورد قبول واقع شد و با پذیرش این شرکت در بازار دوم فرابورس موافقت شد اما فرابورس ایران شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات را ملزم کرد تا قبل از درج نام این شرکت در فهرست نرخ های فرابورس و آغاز معاملات، اقداماتی را انجام دهد. این اقدامات به شرح زیر است:

۱)شرکت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان ناشر فرابورسی و حسب مورد نهاد مالی ثبت گردد.

۲)قبل از درج شرکت در فهرست نرخ های فرابورس ایران، پذیره نویسی افزایش سرمایه ناشی از سلب حق تقدم از مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به مبلغ 60،000 میلیارد ریال با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شود.

۳)با توجه به لزوم تکمیل اطلاعات و ذکر جزیٔیات، موارد ذیل در امیدنامه نهایی شرکت تشریح گردد: - خلاصه ای از سوابق کاری و فعالیتهای اعضای هیات مدیره - دلایل تحصیل 32% سهام شرکت مدیریت بین الملل جاده ریل دریا - آخرین وضعیت انتقال مالکیت پروژه صبا غرب خاورمیانه - آخرین وضعیت دعاوی پیمانکاران پروژه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان.

همچنین مقرر شد موضوع تفاوت این نوع شرکتها (شرکت پروژه) با شرکتهای در حال بهره برداری از حیث تقسیم سود در دوران تکمیل پروژه ها به نحو مطلوب در امیدنامه افشاء شود.

۴)مدارک و مستندات ذیل به فرابورس ایران ارائه شود. - مطالعات امکان سنجی پروژه های سرمایه گذاری در شرکت های صبا امید غرب خاورمیانه، تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان، آهن و فولاد سرمد ابرکوه و مدیریت بین المللی همراه جاده ریل دریا - قراردادهای منعقده با شرکت صبانور و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) - قرارداد متعهد پذیره نویسی

۵)اقدامات لازم به منظور اخذ مجوز انتشار اوراق اختیار فروش صورت پذیرد و پیش از گشایش نماد معاملاتی در بازار دوم اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام گردد.

۶)تعهد قبول و جبران هرگونه کسری ذخیره از بابت مالیات، بیمه و سایر بدهی های افشا نشده احتمالی مربوط به سنوات قبل از عرضه اولیه سهام از سهامدار عمده اخذ گردد.

۷)تاییدیه حسابرس در خصوص کفایت سیستم های کنترل داخلی شرکت به طوری که متضمن حفظ و رعایت حقوق و منافع سهامداران به صورت یکسان باشد ارائه شود.

۸)تاییدیه حسابرس مبنی بر بهره مندی شرکت از سیستم اطلاعات حسابداری (ازجمله حسابداری مالی و حسابداری بهای تمام شده) مطلوب و مناسب با حجم فعالیت شرکت ارائه شود.

۹)پیش از عرضه سهام، آخرین اطلاعات مالی شرکت مطابق با دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شود.

۱۰)تعهد اختصاص پنج درصد از سهام شرکت به بازارگردان، از سهامدار عمده اخذ و قرارداد مربوطه به فرابورس ارائه شود.

۱۱)پیش از عرضه سهام، قرارداد بازارگردانی مطابق با فرمت قرارداد فرابورس ایران ( به طوری که منافع سهامداران خرد تامین شود) ارائه شود.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24