Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رییس کل بانک مرکزی گفت: در کنار انتشار گواهی اوراق مولد (گام)، حدود پنج هزار میلیارد تومان هم اعتبار بانک‌ها برای دو خودروسازی ایران خودرو و سایپا در نظر گرفته شده است.

اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی بانک‌ها برای سایپا و ایران خودرو

بورس24 : رییس کل بانک مرکزی گفت: در کنار انتشار گواهی اوراق مولد (گام)، حدود پنج هزار میلیارد تومان هم اعتبار بانک‌ها برای دو خودروسازی ایران خودرو و سایپا در نظر گرفته شده است.

«عبدالناصر همتی» امروز (شنبه) در حاشیه بازدید از شرکت خودروسازی ایران خودرو ضمن تبریک دهه فجر افزود: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب، ضرورت دارد تا برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه رشد ۵۰ درصدی تولید در خودروسازی و داخلی‌سازی بسیاری از قطعات خودروها صورت گیرد.

همتی افزود: امروز نکاتی را مشاهده کردیم و باعث افتخار و مباهات کشور است که دوستان ایران خودرو تلاش بسیار زیادی را در این زمینه‌ها شروع کرده‌اند.

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: منابع لازم از روش‌های غیرتورمی مانند انتشار گواهی اوراق مولد (گام) در حال تامین است که می‌توان منابع لازم برای زنجیره تولید را از ابتدا که تامین مواد اولیه است تا انتها که فروش خودرو است را از طریق اوراق گام به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تامین کنیم.

وی گفت: حدود پنج هزار میلیارد تومان هم اعتبار بانک‌ها برای دو خودروسازی ایران خودرو و سایپا در نظر گرفته شده است. تامین مالی را می‌توان از طریق اوراق مرابحه و سایر روش‌ها تامین کرد تا از نظر منابع مالی مشکلی وجود نداشته باشند.

رییس کل بانک مرکزی افزود: اکنون موقعیت مناسبی حاکم است و خودروهایی در حال ورود به بازار هستند که ۹۲ درصد از آن ساخت داخلی است و وابستگی ارزی آنها به حداقل رسیده است.

وی تاکید کرد: ما امیدوار هستیم تا نهضتی که از طریق حمایت رهبر معظم انقلاب، دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت شروع شده است در آینده‌ای نزدیک شاهد به بار نشستن تلاش شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی باشیم که وابسته به صنایع دفاعی و همچنین قطعه سازانی که در حال تلاش برای داخلی کردن ساخت قطعات هستند خواهیم بود.

همتی ادامه داد: در حال حاضر کشور نیازهای ارزی مهم‌تری دارد، بنابراین تخصیص ارز به واردات خودرو جزء اولویت‌ اول ما قرار ندارد و بحث واردات اصلا مطرح نیست.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24