Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در هفته های اخیر توییت های ایلان ماسک باعث تغییرات قیمتی زیادی در بازارهای مالی شده است.

نگرانی فعالان بازارهای مالی جهانی از توییت زدن های ایلان ماسک!

بورس24 : در هفته های اخیر توییت های ایلان ماسک باعث تغییرات قیمتی زیادی در بازارهای مالی شده است.

به نقل از سی ان بی سی، پس از آن که ایلان ماسک در بیو توییتری خود لغت بیتکوین را اضافه کرد ارزش بیتکوین بیش از ۲۰ درصد صعود کرد و تا ۳۸ هزار و ۵۶۶ دلار نیز پیش رفت. این نخستین بار نیست که توییت های ماسک باعث زلزله در بازارهای مالی می شود: یک توییت مشابه از طرف وی در مورد داج کوین و همچنین شرکت گیم استاپ باعث رقم خوردن نتیجه مشابهی شده بود.

دن لین- تحلیلگر موسسه فری ترید - گفت: توانایی ایلان ماسک در به حرکت درآوردن بازارها واقعا عجیب است. با اینحال اینکه عملکرد بازار در کوتاه مدت تحت تاثیر یک توییت قرار گیرد چیز جالبی نیست و احتمالا باید هرچه زودتر فکری برای حل این مساله کنیم. امروزه شاهدیم که اینفلوینسرها به معنی واقعی کلمه به بازارها شوک های هیجانی می دهند و نوسانات قیمتی بسیار شدیدی را ایجاد می کنند. با این حال سرمایه گذاران باید توجه کنند که هنگام بروز رفتار هیجانی در بازار اگرچه فرصت خوبی برای نوسان گیری فراهم می شود اما معمولا این نوسانات به سرعت هم فروکش می کند و افرادی که در قیمت های بالا سهام را خریده اند زیان سنگینی می کنند.

ریچ پیث- از دیگر کارشناسان بازار مالی نیز گفت: ایلان ماسک با یک توییت می تواند ده ها میلیارد دلار پول کسب کند. او یک مخترع و کارآفرین قابل تحسین است اما هیچ کس بالاتر از قانون نیست.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هنوز حاضر به اظهار نظر در خصوص توانایی ایلان ماسک در اثرگذاری بر بازارهای مالی نشده است.

ماسک در حال حاضر بیش از ۴۸ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد و توصیه هایش اثرات زیادی روی عملکرد آن ها دارد. یک نمونه از این دست زمانی اتفاق افتاد که از واتس اپ انتقاد کرد و سیگنال را پیشنهاد داد. پس از این توییت سهام سیگنال ۱۱۰۰ درصد رشد کرد!

منبع: ایسنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24