Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

کاهش ۵ درصد مالیات بر تولید اخذ مالیات از خودروهای لوکس عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ١۴٠٠ مجلس در گفت‌ و گویی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق برای حمایت از تولید و سرمایه‌ گذاری مولد در سال آینده دو اقدام مهم انجام داده است، گفت:‌ بحث کاهش مالیات تولید یکی از اقداماتی بود، که با اکثریت آرا در تلفیق تصویب شد...

دو اقدام مهم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس

بورس24 : عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: این کمیسیون دو اقدام مهم در راستای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مولد انجام داد و در این راستا ۵ درصد مالیات بر تولید را کاهش و اخذ مالیات از خودروی لوکس را تصویب کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس در گفت‌ و گویی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مولد در سال آینده دو اقدام مهم انجام داده است، گفت:‌بحث کاهش مالیات تولید یکی از اقداماتی بود که با اکثریت آرا در تلفیق تصویب شد.

کاهش 5 درصدی مالیات بر تولید، راهی برای حمایت

وی ادامه داد: دومین اقدام موضوع اخذ مالیات از فعالیت‌ های سوداگرانه و موازی تولید بود که موجب جذابیت سرمایه‌ گذاری در بخش مولد شود، کاهش مالیات بر عملکرد تولیدکنندگان از 25 به 20 درصددر تبصره 6 لایحه بودجه یکی از تصمیمات مهم کمیسیون تلفیق بود که بدون حتی یک رای مخالف به تصویب رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد:برای ایجاد جذابیت در بازارهای مولد و شفاف‌سازی اقتصادی، نیاز به تغییر اساسی در حوزه نظام مالیاتی بودتا علاوه بر کاهش مالیات بخش تولید، بخش‌های موازی تولید نیز با ابزار مالیاتی مدیریت شوند.

او ادامه داد: این اقدام شجاعانه کمیسیون تلفیق در بلند مدت تاثیر بسیار مثبت و مهمی بر اقتصاد کشور بر جای خواهد گذاشت.

رضاخواه تاکید کرد: از سوی دیگر با کاهش مالیات تولید، انگیزه و جذابیت برای سرمایه‌ گذاری در حوزه تولید افزایش یافته و سرمایه‌ های مردمی به سمت تولید روانه خواهد شد.

مالیات بر خودروهای لوکس؛ مالیاتی بر فعالیت‌‎ های غیر مولد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس گفت: طی سال‌های اخیر به دلیلافزایش نرخ ارز، خودرو به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و بسیاری از افراد به قصد سرمایه‌گذاری خودروهای گران قیمت را خریداری می‌ کنند. اقدام مجلس در اخذ مالیات از خودروهای لوکس دو اثر مهم در پی دارد؛ ابتدابحث اثر توزیعی مالیات است که موجب می‌شود علاوه بر اینکه خرید خودروی لوکس امری ناپسندیده تلقی شود، اثر هزینه‌ای نیز داشته باشد.

وی افزود: براین اساس خرید خودروی لوکس چه برای مصرف چه برای سرمایه‌گذاری، به دلیل مالیات سنگین بر کالای لوکس، از صرفه خواهد افتاد. با اخذ این مالیات تنظیمی، عملا استفاده از خودروی لوکس به شدت هزینه‌زا خواهد بود و از سرمایه‌گذاری در خودروهای گران قیمت و لوکس جلوگیری خواهد کرد.

منبع: خانه ملت

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24