Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سازمان بورس و اوراق بهادار همچنان بدون متولی مانده است. از روزهای پیش که حسن قالیباف اصل از ریاست سازمان بورس استعفا داد، حدس و گمان های مختلفی از سوی فعالان بازار و رسانه ها در خصوص اینکه رییس بعدی سازمان بورس چه کسی خواهد بود مطرح شده است.

پورابراهیمی: نگران برخی گزینه های دولت برای تصدی پست ریاست سازمان بورس هستیم

بورس24 : سازمان بورس و اوراق بهادار همچنان بدون متولی مانده است. از روزهای پیش که حسن قالیباف اصل از ریاست سازمان بورس استعفا داد، حدس و گمان های مختلفی از سوی فعالان بازار و رسانه ها در خصوص اینکه رییس بعدی سازمان بورس چه کسی خواهد بود مطرح شده است. محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با بورس24 در این رابطه ابراز نگرانی کرده است. او می گوید افراد معرفی شده از سوی دولت شاخصه ها و مولفه های مهمی که ریاست سازمان بورس اوراق بهادار باید داشته باشد را ندارند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در این رابطه گفت: طبیعتا انتظار ما از مجموعه دولت و متولیان بخش اقتصاد به ویژه وزیر اقتصاد این است که در خصوص معرفی فرد جدید نهایت دقت و مراقبت انجام شود تا بتوانیم آنچه را که به عنوان دغدغه های کنونی مردم در حوزه بازار سرمایه و مسائل و مشکلاتی که طی ماه های اخیر پیش آمده است را با انتخاب یک مدیر کارآمد، توانمند و قوی بتوانیم پوشش دهیم. خبرهایی که از سوی دولت به ما می رسد در رابطه با پیشنهاداتی که در خصوص جایگزین یا تعیین نیروی جدید برای سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح شده، نگرانی ما را در خصوص موضوعات مربوط به بازار سرمایه دو چندان کرده است. در حقیقت نگرانی جدی در فضای نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی ایجاد شده است.

او افزود: آنچه برای ما مهم بوده این است فردی که برای این مسئولیت از سوی دولت نهایی خواهد شد باید چند مولفه و ویژگی مهم را داشته باشد. در درجه نخست اینکه حداقل پنج سال در حوزه بازار سرمایه فعالیت اجرایی در سطوح حداقل مدیریتی را داشته باشد تا بتواند بازار را کامل بشناسد. در واقع اشراف بر این بازار یک ضرورت است.

پورابراهیمی بیان کرد: نکته دوم سوابق تحصیلی فرد بوده و انتظار این است افرادی که انتخاب می شوند حداقل تحصیلات کارشناسی ارشد و مرتبط به بازار سرمایه را داشته باشند. نکته سوم نیز که همواره مورد نظر است این بوده که مدیری توانمند و مقتدر باشد که جسارت تصمیمات مهم و اساسی را در مقابله با مواردی که تضییع حقوق مردم است داشته باشد. بحث بعدی هم در ارتباط با سلامت کار او است. طبیعتا باید سوابق او نشان دهنده سلامت در کارش باشد.

وی تصریح کرد: این ها مواردی هستند که چنانچه اشخاص معرفی شده از سوی دولت این ویژگی ها را داشته باشند از سوی مجلس نیز حمایت خواهند شد. خبرهایی داریم مبنی بر اینکه افراد معرفی شده این ویژگی ها را ندارند. در حقیقت مطلع شده ایم اشخاصی که معرفی خواهند شد تجربه یک روز سابقه اجرایی در این بازار را ندارند که نگرانی جدی ما نیز به همین دلیل است.

او گفت: نمی توانیم بازار سرمایه را به عهده کسی بسپاریم که حتی کوچک ترین سابقه اجرایی در کمترین رده های مدیریتی بازار سرمایه ندارد و امروز می خواهد برای کل بازار سرمایه تصمیم گیری کند. طبیعتا این نگرانی ما جدی است حتما از دولت می خواهیم که از معرفی افراد بدون سابقه اجرایی اجتناب کند؛ چرا که تاثیر آن تنها در بازار سرمایه نخواهد بود و سایر بخش های اقتصادی نیز از این تصمیم متاثر خواهند بود. در صورتی که دولت همچنان بر تصمیم خود پافشاری کند علیرغم توجه به این موارد مسئولیت تبعات آن بر عهده دولت خواهد بود. میلیون ها نفر در این بازار حضور دارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نسبت به انتخاب افراد از سوی دولت هشدار می دهد در خواست ما از وزیر اقتصاد این است که با تعمل و دقت بیشتر نسبت به معرفی افراد اقدام نماید در صورت داشتن این ویژگی ها مجلس از او حمایت خواهد کرد. نام افراد برای ما اهمیتی ندارد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24