Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

کارشناسان بریتانیایی هشدار دادند خطر مرگ زایی ویروس جهش یافته کرونا تا حدود ۴٠ درصد بیشتر شده است. به گزارش آسوشیتدپرس...

هشدار کارشناسان انگلیسی: کرونای جهش یافته تا ۴٠ درصد کُشنده تر شد

بورس24 : کارشناسان درباره احتمال مهلک تر بودن ویروس کرونای جهش یافته در بریتانیا هشدار دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس، تاکنون موضوع سرایت پذیری بیشتر ویروس کرونا جهش یافته در انگلیس مطرح بوده است؛ اما حالا کارشناسان هشدار می دهند که ویروس جهش یافته احتمالا مهلک تر هم باشد.

"پاتریک والانس" مشاور علمی دولت بریتانیا در نشست خبری روز جمعه (دیروز) / آسوشیتدپرس

هشدار کارشناسان انگلیسی: کرونای جهش یافته تا 40 درصد کُشنده تر شد

این هشدار را دیروز (جمعه) "پاتریک والانس" مشاور علمی دولت بریتانیا در یک نشست خبری مطرح کرده است.

به گفته این مشاور علمی، کرونای جهش یافته در مقایسه با نوع قبلی احتمالا مرگبارتر باشد؛ هر چند او افزود برای اطمینان از این موضوع باید بررسی بیشتری صورت بگیرد.

پاتریک والانس گفت "شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که خطر مرگ در بین افرادی که به ویروس جهش یافته مبتلا شده اند، افزایش یافته است."

او افزود: در نسخه قبلی ویروس از هر هزار مبتلای مرد 60 ساله 10 نفر می مُردند در حالی که در ویروس جهش یافته این آمار بین 13 یا 14 مرگ است."

با این حال این مشاور علمی دولت بریتانیا تاکید کرد که شواهد هنوز به قدر کافی قوی نیستند و نیازمند تحقیقات بیشتری است.

او گفت آن چیزی که با قاطعیت می توان گفت این است که در نوع جهش یافته کرونا در بریتانیا خطر انتقال ویروس از فرد آلوده به افراد سالم بین 30 تا 70 درصد افزایش یافته است.

"پل هانتر" استاد پزشکی در دانشگاه " ایست آنجلیا" بریتانیا درباره مرگباری بیشتر ویروس جهش یافته گفته است:" تفاوت زیادی در تخمین زده شده برای افزایش خطر مرگ بین تجزیه و تحلیل های مختلف وجود دارد، اما در بیشتر موارد تجزیه و تحلیل آماری فوت شدگان حاکی است که خطر مرگ در بین افراد آلوده به ویروس جهش یافته، بیشتر از نوع قبلی است. "

"ایان جونز" استاد ویروس شناسی در دانشگاه "ردینگ " نیز در این باره گفت: "داده ها محدود و نتیجه گیری ها مقدماتی است. با این حال افزایش میزان مرگ و میر در ویروسی که جهش یافته و میزان سرایت پذیری آن افزایش داشته، به طور حتم امکان پذیر است."

مقامات بهداشتی بریتانیا اطمینان داده اند که واکسن های مورد استفاده در برابر ویروس کرونا حتی در برابر نوع جهش یافته این ویروس هم موثر خواهند بود.

اما پاتریک والانس دیروز در نشست خبری خود گفت دانشمندان نگرانند که انواع جدید ویروس کرونا که در برزیل و آفریقای جنوبی شناسایی شده اند ممکن است در برابر واکسن مقاومت بیشتری داشته باشند. او افزود باید تحقیقات بیشتری روی این موضوع انجام شود.

بریتانیا با نزدیک به 96 هزار مورد فوتی کرونا بر اساس آمار رسمی در بین کشورهای اروپایی بالاترین میزان مرگ و میر را داراست.

هم اکنون روزانه دستکم بیش از هزار نفر در بریتانیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا نوع جهش یافته فوت می کنند و آمار بستری افراد بدحال در بیمارستان ها و مراکز درمانی در مقایسه با پیک نخست شیوع این ویروس در بهار 2020 حاکی از افزایش بیش از 80 درصدی است.

دولت بریتانیا برای مهار موج جدید همه گیری ویروس کرونای جهش یافته، محدودیت های جدیدی را وضع کرده و بسیاری از مراکز و کسب و کارها را تعطیل کرده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24