Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشانه ای از کمبود حمایت از بازار سرمایه انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای در بیانیه ای استعفای رئیس سازمان بورس را هشدار دهنده، اما غیر لازم توصیف کرد. در بیانیه انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای آمده است: خبر استعفا رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نشان از وجود شرایط نامناسب در قوانین و مقررات حاکم بر بازار سرمایه و...

استعفای قالیباف هشدار دهنده است

بورس24 : انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای در بیانیه ای اسعتفا رئیس سازمان بورس را هشدار دهنده اما غیر لازم توصیف کرد

در بیانیه انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای آمده است خبر استعفا رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نشان از وجود شرایط نامناسب در قوانین و مقررات حاکم بر بازار سرمایه و کمبود حمایت از بازار سرمایه در میان نهادهای اقتصادی و حاکمیتی کشور است.

از این نظر بازار سرمایه این استعفا را هشدار دهنده به همه دستگاههای تصمیم گیر می داند که در قبال حضور میلیونها سهامدار و کاهش ارزش دارایی دهها میلیون ایرانی اعم از سهامداران سهام عدالت،کارگران و سهامداران خرد و کلان و صندوقهای بازنشستگی و بیمه ها و تامین اجتماعی مسوول باشند.

در این بیانیه آمده است: دکتر قالیباف اصل با تجربه و دانش قابل ملاحظه در زمینه بازار سرمایه دارای شرایطی است که در سالهای اخیر کمتر رئیس سازمان بورسی از آن برخوردار بوده و استعفا ایشان می تواند زیان قابل ملاحظه ای به بازار سرمایه و توسعه آتی آن وارد سازد وارد کند.

از این رو این انجمن چنین استعفای را غیر لازم دانسته از وزیر محترم خواستار رد آن ،و تلاش برای تحقق خواستهای درست رئیس سازمان بورس به ویژه در جهت جلوگیری از دخالتهای غیر سازنده در بازار سرمایه است.

از دیدگاه انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای وجود ویژگیهای نظیر سلامت کم نظیر کاری در طول نزدیک دو دهه مدیریت در بازار سرمایه، طمانینه و آرامش شخصیتی و ارتباط سالم و دایمی با ارکان بازار و انجام نوآوریهای در بازار سرمایه در طول مدت ریاست ایشان بر بازار سرمایه نکاتی است، که کمتر رئیس سازمانی به چشم خورده و جا دارد ایشان با تداوم حضور در ریاست سازمان برنامه های ناتمام خود را کامل کنند.

در بیانیه انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای همچنین آمده است:

انتشار اوراق تبعی برای شرکت ها؛
استفاده از قابلیت سهام خزانه؛
افزایش چشم گیر منابع صندوق تثبیت؛
استفاده از قابلیت های بازارگردان ها جهت نقدشوندگی؛
برنامه ریزی برای بازگشت eps برای افزایش شفافیت
دفاع از حقوق سهامداران(مخالفت با شیوه نامه نرخ گذاری کالاهای اساسی، جلوگیری از افزایش بی رویه نرخ سود بانکی، حمایت از سهامداران در برابر هجمه ها و ...)؛
-ارتقای سطح سواد مالی از طریق تولید و انتشار محتوای آموزشی در تلویزیون، فضای مجازی، سایت های رسمی در اختیار سازمان و ارکان و ...؛
تسهیل و سرعت در اعطای مجوز به نهادهای مالی؛
انتشار اوراق مشارکت بدون ضمانت بانکی و برمبنای رتبه بندی
ارتقای سامانه معاملات در شرایط تحریم؛
مدیریت و نظارت بر آزاد سازی ۵۰ میلیون سهامدار عدالت؛
عدم تغییر در ریزساختارهای کلی بازار علیرغم هجمه های وارده؛
چابک سازی زمان بندی پیش گشایش؛

از جمله مواردی است که دکتر قالیباف در ماههای اخیر در مورد آن اقدام کرده و هر یک به جای خود در برگیرنده نکات مثبتی برای بازار بوده است.

بیانیه انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای در خاتمه تاکید دارد:بازار سرمایه در حال حاضر به عنوان یکی از دو قلب تپنده مالی اقتصاد کشور نیازمند حمایت بیشتر در سطح دولت بوده و لازم است.

رئیس سازمان بورس نیز همانند رئیس کل بانک مرکزی در جلسات هیات دولت حاضر شده و امکان حمایت از حقوق بیش از 60 میلیون سهامدار کشور از جمله 46میلیون سهامدار سهام عدالت را در برابر تصمیمات یکجانبه نظیر افزایش نرخ بهره و اتخاذ سیاست های ویران کننده انقباضی،نرخ گذاریهای دستوری در مورد محصولات و خدمات بنگاه های بازار سرمایه و اقدامات یکجانبه دیگری که کیان بازار سرمایه را به خطر می اندازد داشته باشد.

منبع: انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24