Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

طی دو سه سال گذشته، تحولات بنیادی باعث مطرح شدن تاپیکو شده است. تحول در سود سازی و قیمت سهام شرکت، معرفی سرمایه گذاری ارزنده در پالایش نفت ستاره خلیج فارس و در نهایت پرتفوی قوی بورسی و غیر بورسی، این سهم را به عنوان سهمی بنیادی به بازار معرفی کرده است.

تاپیکو در دوران مخدومی چگونه اداره شد؟

بورس24 : تاپیکو طی چند سال اخیر یکی از نمادهای مورد توجه بورس تهران بوده و با رشد متوالی در سودسازی، از نمادهای بنیادی محسوب می شود. این شرکت در چند سال اخیر با مدیرعاملی محمود مخدومی توانسته تحرکاتی بزرگ در جهت منافع سهامداران خود داشته باشد. محمود مخدومی که طی مدت حضور خود توانسته بود قدم هایی در جهت ارتقای این شرکت بردارد، هفته گذشته از این سمت کناره گیری کرد و حسین ابویی به عنوان سرپرست شرکت به طور موقت جانشین مخدومی شد.

اما در چند سال گذشته تاپیکو شاهد چه تحولاتی بوده که مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفته است؟ طی دو سه سال گذشته، تحولات بنیادی باعث مطرح شدن تاپیکو شده است. تحول در سود سازی و قیمت سهام شرکت، معرفی سرمایه گذاری ارزنده در پالایش نفت ستاره خلیج فارس و در نهایت پرتفوی قوی بورسی و غیر بورسی، این سهم را به عنوان سهمی بنیادی به بازار معرفی کرده است. این مسائل نشان می دهد تیم مدیریتی از جنس بازار و سهامداران در شرکت فعال بوده و در تمامی زمینه ها توانسته بیشترین نفع را عاید سهامداران شرکت نماید.

در گام اول تاپیکو از دید سود سازی تحولات بسیار خوبی را تجربه کرده و طی سال های اخیر سود شرکت با جهش های سالانه همراه بوده که برای سال مالی 1400 هم این جهش ادامه خواهد داشت.

این شرکت پرتفوی بورسی و غیر بورسی بسیار خوب و قوی دارد.

قیمت سهام شرکت به دلیل جهش سود سازی و رشد ارزش پرتفوی بورسی و غیر بورسی از سال 96 همواره در روند صعودی قرار داشته که در سال 99 جهش سنگینی در قیمت سهام شرکت را شاهد هستیم. البته تاپیکو رشد قیمتی تا سطوح بالای 2000 تومان را نیز به همراه داشته است.

از دستاوردهای شرکت می توان به باز پس گیری شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع لاستیک به ارزش روز 1500 میلیارد تومان اشاره داشت.

همچنین عرضه اولیه چندین شرکت مهم غیر بورسی و برنامه بسیار مهم پذیرش سهام شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس طی این سال ها کمک زیادی به وضعیت بنیادی شرکت نموده و از طرفی توانسته پتانسیل های پرتفوی غیر بورسی شرکت را به بازار معرفی و سبب رشد ارزش سهام شرکت شود.

در نهایت، تحولات بنیادی تاپیکو در چند حوزه دنبال شده که این موفقیت به دلیل وجود تیم مدیریتی قوی در شرکت بوده است. چند مورد از این تحولات بنیادی به شرح زیر است:

*افزایش ارزش پرتفوی بورسی و غیر بورسی و نرخ بالای رشد این ارزش.

*عرضه سهام شرکت های غیر بورسی و برنامه برای عرضه سهام پالایش نفت ستاره که سبب تحولات جدی در ارزش سهام تاپیکو و شناسایی سود سنگین عرضه خواهد شد.

*افزایش تصاعدی سود خالص شرکت.

به نظر می رسد طی 3 سال گذشته تیم مدیریتی که در شرکت حاکم بوده است کاملا هماهنگ و با تجربه بالا توانسته زمینه سازی خوبی برای رشد بالای ارزش سهام شرکت داشته باشد و بیشترین نفع را به سهامداران تاپیکو برساند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • اسمعیل قدوسی جوهری
    اسمعیل قدوسی جوهری

    سلام،گزارش بسیارخوبی ارائه کردید......سهم ریزش سنگینی داشته وبه حال خودرها شده است. لطفادراسرع وقت عرضه اولیه ستاره خلیج فارس که میتواندشوک مثبت به تاپیکوواردکندومدیران شرکت وعده آن را داده بودندراپیگیری واطلاع رسانی فرمایید.باتشکر

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24