Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

طبق آخرین آمار، از میان بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، حدود ٢.۵ میلیون نفر فوت شده اند و وراث این افراد باید برای تعیین تکلیف سهام عدالت آن ها اقدام کنند.

سرنوشت سهام عدالت متوفیان چه شد؟

بورس24 : طبق آخرین آمار، از میان بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، حدود 2.5 میلیون نفر فوت شده اند و وراث این افراد باید برای تعیین تکلیف سهام عدالت آن ها اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، آمارها از فوت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار دارنده سهام عدالت طی ۱۰ سال گذشته خبر می دهد و ورثه این افراد باید اقداماتی را انجام دهند تا فرایند انتقال سهام فرد متوفی طی و سهام منتقل شود. در ابتدا وراث قانونی می توانند جهت اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن وی کسب اطلاع کرده و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.

سپس بعد از انجام انحصار وراثت، ورثه باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و یکی از ورثه با مراجعه به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی، قسمت میز خدمت الکترونیک را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به انحصار ورثه را بارگذاری میکند. در نهایت شرکت سپرده گذاری اقدامات لازم برای انتقال سهام عدالت به وراث را انجام می دهد.

از سوی دیگر زیر ساخت‌های الکترونیکی تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث در شرکت سپرده گذاری مرکزی آماده شده و منتظر تایید نهایی قوه قضائیه است و چنانچه قوه قضاییه تاییدیه دهد کلیه فرایند انتقال قهری به صورت مکانیزه انجام می شود. به عبارت دیگر اگر قوه قضائیه تایید کند، این سهام به صورت خودکار به ورثه قانونی متوفی منتقل خواهد شد.

انتقال قهری مجموعه ای از اقدامات اجرایی و فرایندهایی است که موجب می شود دارایی اوراق بهادار متوفی از کد سهام داری وی خارج و به تملک وراث قانونی در بیاید. برای فرایند انتقال قهری اماده کردن گواهی فوت شخص متوفی، گواهی انحصار وراثت، گواهی نامه واریز مالیاتی، شناسنامه و کارت ملی شخص متوفی و کلیه وراث لازم است.

منبع: ایسنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24