Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

پیشنهاد معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی که از محل سود انباشته افزایش سرمایه می دهند، به مجلس ارائه شد.

پیشنهاد سازمان بورس به مجلس؛ شرکت های بورسی که از سود انباشته افزایش سرمایه می دهند، از مالیات معاف شوند

بورس24 : پیشنهاد معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی که از محل سود انباشته افزایش سرمایه می دهند، به مجلس ارائه شد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر گفت: به تازگی این پیشنهاد با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.

وی افزود: در دیدار اخیر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از بورس تهران، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی، نگاه مجلس به بازار سرمایه و سهامداران آن را نگاه حمایتی دانست و گفت: این پیشنهاد قابل طرح و بررسی در مجلس است.

ابراهیمی سروعلیا خاطرنشان کرد: هم افزایی و هم آهنگی بازار سرمایه و مجلس در رابطه با قیمت گذاری دستوری فولاد کاملا محسوس بود و اگر این روند ادامه یابد، در دیگر صنایع نیز شاهد ثبات و آرامش خواهیم بود.

معاون نظارت بر بورس ­ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تأثیرات مثبت مشوق ­های مالیاتی جهت ترغیب شرکت ­های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، ابراز داشت: افزایش سرمایه از محل سودهای تقسیم نشده (انباشته) اقدامی مؤثر در راستای نگهداشت سود ایجادی در شرکت ها، تمرکز بر منابع داخلی به­ منظور اجرای پروژه ­ها به جای اخذ وام از شبکه بانکی، حفظ نقدینگی و در عین حال جلوگیری از تقسیم سود بیش از توان پرداخت شر کت­ها در شرایط تحریم اقتصادی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: پس از ابلاغ مصوبه مورخ ۱۶ تیرماه ۹۷ شورای عالی هماهنگی اقتصادی و به استناد بند «ب» مصوبه یادشده که براساس آن مقرر شده بود در سال ۱۳۹۷، مالیات بر درآمد آن بخش از سود تقسیم نشده شرکت­ های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار که به حساب سرمایه منتقل می ­شود (موضوع ماده ۱۰۵ قانون مالیات­های مستقیم) مشمول نرخ صفر باشد، تقاضای شرکت­های سهامی­ عام جهت انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته با استقبال از سوی ناشران مواجه شده و افزایش سرمایه از این محل نسبت به سنوات گذشته با افزایش چشمگیری همراه شد. به طوری که در سال ۱۳۹۷ مبلغ مجوزهای افزایش سرمایه صادره توسط این سازمان از محل سود انباشته بالغ بر ۱۶۰ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال شده که این رقم بیانگر رشد بیش از ۵ برابری نسبت سال ۱۳۹۶ بود.

ابراهیمی سروعلیا در پایان خاطرنشان کرد: قرار است پیشنهادها و ایده هایی در خصوص توسعه زیرساخت ها و تثبیت و تنظیم بخشی بازار سرمایه، به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال شود تا طی هفته آینده در دستور کار این کمیسیون قرار گیرد.

منبع: سنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24