Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

عضو کمیسیون صنایع مجلس، از لغو جلسه این کمیسیون با وزیر صمت به دلیل حساسیت ایجاد شده در جامعه خبر داد. روح‌ الله ایزد خواه با بیان اینکه اخیراً به دلیل حساسیت ایجاد شده در خصوص اختلافات به وجود آمده بین مجموعه بازار سرمایه و وزارت صمت پیرامون تعیین قیمت محصولات فولادی، این شائبه وجود داشت، که وزارت صمت درصدد رایزنی با نمایندگان مجلس برای جلب نظر آنهاست تا...

لغو جلسه کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صمت

بورس24 : عضو کمیسیون صنایع مجلس از لغو جلسه این کمیسیون با وزیر صمت به دلیل حساسیت ایجادشده در جامعه خبر داد.

روح‌ الله ایزد خواه با بیان اینکه اخیراً به دلیل حساسیت ایجاد شده در خصوص اختلافات بوجود آمده بین مجموعه بازار سرمایه و وزارت صمت پیرامون تعیین قیمت محصولات فولادی، این شائبه وجود داشت که وزارت صمت درصدد رایزنی با نمایندگان مجلس برای جلب نظر آنهاست تا نامه اخیرش در خصوص قیمت 70 درصدی فولاد با حمایت نمایندگان به اجرا درآید.

او ادامه داد: بنابراین، با هدف پیشگیری از تقویت و گسترش این شائبه‌ها و مهار گمانه تبانی نمایندگان و مسئولان وزارت صمت؛ اکثریت اعضای کمیسیون صنایع به لغو جلسه سه‌شنبه‌شب (23 دی) گذشته با وزیر صمت رأی مثبت دادند.

بورس، محور طرح مجلس

او با تأکید بر اهمیت طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد که کلیات آن در صحن مجلس به تصویب رسید، تأکید کرد: در این طرح ، داشتن استراتژی برای صنایع اولویت اصلی است و پیش‌بینی‌شده که بازار محصولات فولادی با استفاده از مکانیسم بورس نظارت شود. به این مفهوم که همه محصولات فولادی اعم از مواد اولیه و محصولات نهایی تا جایی که زیرساخت‌های بورس اجازه می‌دهد از این کانال، معامله شود.

پایان قیمت گذارى

ایزدخواه توضیح داد: در بورس کالا نیز مکانیسم تعیین قیمت همان عرضه و تقاضا باید باشد و هیچ‌گونه مداخله قیمتی دیگری صورت نگیرد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن مخالفت کامل با تعیین دستوری قیمت‌ ها تصریح کرد: تعیین قیمت برای محصولات، ویژه اقتصادهای کاملاً دولتی است. اما در اقتصاد ایران، بر مشارکت و نقش بخش خصوصی، تأکید فراوانی است و طبیعی است باید مقدمات و جذابیت‌های این مشارکت را باید فراهم کرد و ازجمله اساسی‌ترین مقدمات لازم برای تحقق این هدف ملی، آماده‌ سازی زیرساخت‌ ها و پذیرش الزامات برقراری رقابتی واقعی و غیردستوری و کشف قیمت ناشی از عرضه و تقاضای متکی بر واقعیت‌ های بازار است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24