Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

حسن روحانی با بیان اینکه باید بعضی از حرف‌ها را به موقع و به درستی گفت، اظهار کرد: در بیان بعضی از مسائل نباید جار زد و اکنون زمان طبل و دهل و جار زدن نیست و اگر شعار بدهید عده‌ای از همین موضع سوء استفاده خواهند کرد.

روحانی: قبول نمی‌کنیم بدون حساب و کتاب مالیات افزایش پیدا کند

بورس24 : حسن روحانی با بیان اینکه باید بعضی از حرف‌ها را به موقع و به درستی گفت، اظهار کرد: در بیان بعضی از مسائل نباید جار زد و اکنون زمان طبل و دهل و جار زدن نیست و اگر شعار بدهید عده‌ای از همین موضع سوء استفاده خواهند کرد.

رییس جمهور در جلسه هیات دولت تصریح کرد: این سبب خواهد شد همان فساد و همان رانتی که نمایندگان می گویند ایجاد شود. بنابراین از نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم که قرار بود کار بزرگی را با هم انجام دهیم. دولت زحمت کشید، ماهها تلاش کرد، فکر کرد تا یک بودجه را برای اداره کشور در سال ۱۴۰۰ تحویل مجلس شورای اسلامی دهد. البته دولت از تبصره به تبصره بودجه دفاع می‌کند و این یکی از بهترین بودجه‌هایی بوده که دولت نوشته و تحویل مجلس شورای اسلامی داده است.

وی با بیان اینکه از مجلس توقع می‌رود بودجه را بررسی کند و دولت و مجلس با یکدیگر همکاری کنند، ‌یادآور شد: اگر در جایی نیز مجلس پیشنهاد بهتری دارد، ما استقبال می‌کنیم و اگر در جایی نیز اصلاح نیاز دارد دولت استقبال می‌کند. اما شاکله این بودجه باقی بماند زیرا طبق قانون اساسی بودجه را باید دولت بنویسد و به مجلس بدهد و مجلس نمی‌تواند بودجه بنویسد. بودجه را دولت می‌نویسید و دخل و خرج کشور را دولت می‌داند که چگونه باید در نظر گرفته شود. البته مجلس حق دارد بودجه را اصلاح کند و پیشنهاد جدید بدهد و باید با هم همکاری کنیم و توقع ما نیز این است که با همکاری بودجه بهتری خارج شود.

وضع اقشار کم درآمد جامعه خط قرمز ماست

روحانی ادامه داد: ما در بودجه خط قرمزهایی داریم که آن خط قرمزها قابل شکستن نیست از نمایندگان خواهش می‌کنم به این خط توجه کنند وضع اقشار کم درآمد جامعه خط قرمز ما است.

رییس‌جمهوری افزود: ما نمی‌توانیم به مردم فشار بیاوریم، خود این جنگ به ما فشار آورده است این که آدم‌هایی هم بودند که آنها هم بی انصاف بودند فشار آوردند یک دفعه مالیات و عوارض را زیاد کردن کمر مردم را خرد می کند، ما قبول نمی‌کنیم بدون حساب و کتاب مالیات افزایش پیدا کند. ما برای بودجه مسیر، پیشنهاد کردیم گفتیم ما مصمم هستیم که در سال آینده روزانه ۲ میلیون و صیصد هزار بشکه نفت و میعانات بفروشیم و قدرت این کار را هم داریم.

روحانی ادامه داد: می‌خواهید این نفت را کنار بگذارید و جای آن مالیات به مردم اضافه کنید این فشار به مردم وارد می کند ما نباید این کار را انجام دهیم. باید با هم بنشینیم فکر کنیم و راه حل بیابیم باید پول ملی به جایگاه شایسته خود برگردد و ارزش پول ملی قابل قبول باشد ما در جنگ بودیم ارزش پول ما کاهش یافته بود مردم ما شاهد هستند که از سال ۹۷ ما در شرایط جنگ بودیم.

وی تصریح کرد: ما برای سال آینده پیش بینی دیگری کردیم ما در بودجه اسم قیمت دلار را ذکر نکردیم جز یک مورد، ما قیمت را بر مبنای هر دلار ۱۱ هزار و پانصد تومان در نظر گرفتیم اگر یک دفعه این پول از ۱۱ به ۱۷ تبدیل شود می‌دانید تبعاتش چیست؟ همه باید به این مساله فکر کنیم یک دفعه مردم و دولت را در مشکلات قرار ندهیم.

رییس جمهوری افزود: وقتی قیمت دلار را بالا می برید در عوارض گمرکی هم می خواهید بر این مبنای بالا محاسبه داشته باشید، ما دچار مشکل می شویم این موارد خط قرمزهای ماست در زمینه مساله تورم زندگی مردم باید اداره شود، چند بار باید از مردم مالیات بگیریم برای کالا و خدمات از فرد مالیات گرفته می‌شود برای تراکنش هم باید فرد مالیات بدهد چند بار باید مالیات دهد؟ این نمی شود، ما باید این را مدنظر قرار دهیم.

روحانی ادامه داد: ما در یک جلسه خصوصی درباره کالا اساسی با برخی از نمایندگان از جمله رییس مجلس صحبت کردیم که برای کالاهای اساسی و ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی با هم بنشینیم فکر کنیم و به نتیجه برسیم وقتی به نتیجه رسیدیم باید عمل کنیم نه این که از الان نتیجه را بگوییم سه ماه این وسط فاصله است شما بودجه ای که خواستد تصویب کنید کی باید اجرا شود این بودجه فروردین باید اجرا شود اینگونه سه ماه بهمن، اسفند و فروردین مردم در فشار قرار می‌گیرند.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما هنوز بودجه را تصویب نکردید فعلا بودجه در کمیسیون تلفیق است ممکن است تغییرات کند یا در صحن تغییر کند ما همه نماینده مجلس بودیم و می دانیم سازو کار بررسی بودجه چیست.

روحانی ادامه داد: من از رادیو و تلویزیون گله دارم. نمی‌گوییم مصوباتی که کمیسیون تلفیق می گوید را نباید پخش کنند بلکه باید برای مردم توضیح داده شودکه این نظر ابتدایی مجلس است ممکن است تغییر کند نکند تلیق موضوعی را اعلام کند از فردا در بازار اثر بگذارد در آخر موضوع به مجلس برود و تصویب نشود، هنوز مجلس مصوبه نهایی نداده و مصوبه نهایی باید به شورای نگهبان برود و آنجا اصلاح شود.

وی گفت: از نمایندگان و اعضای کمیسیون تلفیق مجلس می‌خواهم که همکاری کنند ما در این چند ماه هم نتیجه همکاری و هم عدم همکاری را دیدیم هر کجا بهتر همکاری کردیم مفیدتر بوده و بهتر به نتیجه رسیدیم، بودجه امر بسیار مهمی است با قوانین دیگر فرق دارد ان شاء الله با کمک هم این لایحه را به سرانجام برسانیم.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24