Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نفت پارس و بهران بیشترین فروش را ثبت کردند بر اساس گزارش های ٩ ماهه منتشر شده از گروه روانکار ، شرکت های این گروه نسبت به سال گذشته عملکرد مطلوب تری را تجربه کردند. نفت پارس و نفت بهران در آذر ماه با رشد قابل توجهی از لحاظ فروش ریالی نسبت به میانگین ٨ ماه گذشته همراه شدند. فروش صادراتی نفت بهران نیز جهش قابل توجهی داشت. شرکت نفت بهران که در نیمه نخست امسال موفق به ساختن بیشترین سود در بین هم گروه های خود شد در دوره ٩ ماهه سال جاری با تولید و فروش بیش از ٣۵٠ هزار مترمکعب از محصولاتش به درآمد عملیاتی بالغ بر ٣٧،۴٠۶ میلیارد ریال دست یافت که در قیاس با ٩ ماهه سال گذشته رشد ٣٢ درصدی را تجربه کرده است. این شرکت در آذر ماه سال جاری نسبت به میانگین ٨ ماه گذشته ٢ درصد رشد تولید و ۶ درصد رشد فروش مقداری داشت. نکته قابل توجه آن که فروش ریالی نفت بهران در آذر ماه در قیاس با میانگین ٨ ماهه قبل رشد قابل توجه ٧۵ درصدی را تجربه کرده است.

رتبه بندی روانکاران بازار سهام

بورس24 : بر اساس گزارش های 9 ماهه منتشر شده از گروه روانکار ، شرکت های این گروه نسبت به سال گذشته عملکرد مطلوب تری را تجربه کردند. نفت پارس و نفت بهران در آذر ماه با رشد قابل توجهی از لحاظ فروش ریالی نسبت به میانگین 8 ماه گذشته همراه شدند. فروش صادراتی نفت بهران نیز جهش قابل توجهی داشت.

شرکت نفت بهران که در نیمه نخست امسال موفق به ساختن بیشترین سود در بین هم گروه های خود شد در دوره 9 ماهه سال جاری با تولید و فروش بیش از 350 هزار مترمکعب از محصولاتش به درآمد عملیاتی بالغ بر 37،406 میلیارد ریال دست یافت که در قیاس با 9 ماهه سال گذشته رشد 32 درصدی را تجربه کرده است. این شرکت در آذر ماه سال جاری نسبت به میانگین 8 ماه گذشته 2 درصد رشد تولید و 6 درصد رشد فروش مقداری داشت. نکته قابل توجه آن که فروش ریالی نفت بهران در آذر ماه در قیاس با میانگین 8 ماهه قبل رشد قابل توجه 75 درصدی را تجربه کرده است.

شرکت نفت پارس که در نیمه ابتدایی سال جاری با بیشترین رشد تولید همراه شد در دوره 9 ماهه امسال بیش از 265 میلیون کیلوگرم-لیتر محصول تولید کرد و با فروش بیش از 270 میلیون کیلوگرم-لیتر از محصولات خود توانست بالغ بر 24،343 میلیارد ریال درآمد شناسایی کند. در دوره 9 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل نفت بهران با رشد 7 درصدی تولید، افزایش 10 درصدی فروش مقداری و افزایش قابل توجه 47 درصدی فروش ریالی همراه شده است.

فروش ریالی نفت پارس در آذر ماه نسبت به میانگین 8 ماه قبل با جهش 76 درصدی همراه شده است. نکته قابل تامل آن که درآمدهای صادراتی شنفت در آذر ماه نسبت به میانگین 8 ماه گذشته 158 درصد افزایش یافت.

شرکت نفت سپاهان از ابتدای سال جاری تا پایان دوره 9 ماهه بیش از 546 هزار تن محصول ساخت و با فروش بیش از 522 هزار تن از این محصولات به درآمد 47،211 میلیارد ریالی دست یافت. در قیاس با 9 ماهه سال گذشته نفت سپاهان با کاهش یک درصدی تولید و افت 8 درصدی فروش تناژی مواجه شد اما فروش ریالی این شرکت به دلیل افزایش نرخ محصولات با رشد 33 درصدی همراه شد. در آذر ماه سال جاری نسبت به میانگین 8 ماه گذشته این شرکت با یک درصد رشد تولید و 3 درصد افت فروش تناژی مواجه شد اما درآمدهای عملیاتی این شرکت 64 درصد افزایش یافت.

شرکت نفت ایرانول در 9 ماهه سال 99 با تولید و فروش بیش از 430 هزار مترمکعب از محصولاتش به درآمد عملیاتی بالغ بر 33،952 میلیارد ریال دست یافت که در مقایسه با 9 ماهه سال گذشته تولید 8 درصد افزایش، فروش مقداری 13 درصد رشد و فروش ریالی نیز 55 درصد افزایش را تجربه کرده است.

عملکرد این شرکت در آذر ماه به نحوی بود که نسبت به متوسط 8 ماه قبل با 26 درصد رشد تولید، 30 درصد افزایش فروش مقداری و 103 درصد رشد فروش ریالی همراه شد.

بررسی تغییرات فروش صادراتی در 9 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می دهد که سهم درآمدهای صادراتی نفت بهران که در 9 ماهه سال گذشته 22 درصد بوده ، در 9 ماهه امسال به 26 درصد افزایش یافته است. سهم درآمدهای صادراتی نفت پارس نیز از کل درآمدهای این شرکت با 5 درصد افزایش نسبت به سال گذشته از 36 درصد به 41 درصد رشد یافته است. اما سهم فروش صادراتی نفت سپاهان در 9 ماهه امسال 59 درصد از کل فروش بود که در مقایسه با 9 ماهه سال قبل 1 درصد کاهش داشت. نفت ایرانول نیز در سال جاری توانست سهم فروش صادراتی خود را نسبت به 9 ماهه سال قبل از 26 درصد به 38 درصد ارتقا دهد.

شرکت های نفت بهران، نفت پارس و نفت ایرانول در 9 ماهه امسال نسبت به 9 ماهه سال قبل از لحاظ تولید با افزایش حدود 7 تا 8 درصدی همراه شدند.

از لحاظ ارزش سهام از ابتدای سال جاری تا کنون نفت پارس با بازدهی180 درصد توانسته پربازده ترین شرکت روانکار در بازار سرمایه باشد. نفت ایرانول با کسب بازدهی 146 درصد دومین روانکار پربازده در این مدت بود. بازدهی نفت بهران و نفت سپاهان نیز تقریبا برابر با یکدیگر و در حدود 114 درصد بود.

گفتنی است ، افزایش دوبرابری قیمت دلار در سال جاری و افزایش تقریبا دو برابری قیمت محصولات صادراتی روانکاران و همچنین افزایش ۵۰ درصدی قیمت روغن موتور باعث شده اکثر روانکاران در فروش مبلغی رشد چشمگیری داشته باشند. پیش بینی می شود سود نفت بهران و نفت سپاهان در 9 ماهه به بالای ۱،۰۰۰ میلیارد تومان برسد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24