Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : شایعه افزایش نرخ سیمان به واقعیت پیوست ، اما این که میزان افزایش نرخ چقدر باشد ، بستگی به توافقات سیمانی ها و وزارت صنعت دارد. لکن آنچه که از شنیده ها بر می آید یک افزایش نرخ ١۵ تا ٢۵ درصدی در راه است. عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص احتمال افزایش نرخ این محصول خاکستری به خبرنگار بورس ۲۴ گفت:برنامه آن را داریم که با وزارتخانه مذاکراتی انجام داده و روی موضوع افزایش نرخ به توافق برسیم. هنوز درصد آن مشخص نیست ، ولی در حال مذاکره هستیم.

سیمانی ها افزایش نرخ جدید دارند

بورس24 : شایعه افزایش نرخ سیمان به واقعیت پیوست ، اما این که میزان افزایش نرخ چقدر باشد ، بستگی به توافقات سیمانی ها و وزارت صنعت دارد. لکن آنچه که از شنیده ها بر می آید یک افزایش نرخ 15 تا 25 درصدی در راه است.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص احتمال افزایش نرخ این محصول خاکستری به خبرنگار بورس24 گفت:برنامه آن را داریم که با وزارتخانه مذاکراتی انجام داده و روی موضوع افزایش نرخ به توافق برسیم. هنوز درصد آن مشخص نیست ، ولی در حال مذاکره هستیم.

وی گفت: بحث اصلی این است که سوخت گاز ما قطع شده است و سوخت مازوت به ما تحویل می دهند، این سوخت مازوت هزینه های صعنت سیمان را افزایش داده و قرار است معادل افزایش هزینه ها به نحوی جبران شود.

به گفته وی ، در گذشته قیمت مازوتی که به ما می داده اند معادل قیمت گاز بوده است، الان تقریبا این مازوت 2.5 تا 3 برابر قیمت گاز با هزینه حمل آن است. به همین علت اثر آن را در قیمت تمام شده بررسی می کنیم تا ان شا الله توافق افزایش نرخ انجام شود.

این مقام صنفی در پاسخ به این سوال که این افزایش نرخ به نظر شما بالای 10 تا 15 درصد است؟ گفت: قاعدتا باید بالای 10 تا 15 درصد باشد، ولی در نهایت همه چیز را مذاکرات و توافقات مشخص می کند.

گفتنی است ، در گروه سیمان سهامی که بیش از نیمی از قیمت خود را از اوج شاخص با اصلاح همراه شده اند ، حالا شایعات افزایش نرخ با نمودارهای تکنیکالیست ها در این گروه همسو شده و صعود خوبی را نشان می دهد.به نظر می رسد بازدهی 20 تا 30 درصدی را در اکثر سیمانی ها شاهد باشیم.هم گزارشات فروش های ماهانه مثبت ، گواهی تعدیل مثبت را می دهد و هم ارزش جایگزینی بالایی در این گروه به وجود آمده است.

برای مثال در سیمان شمال قیمت سهم از اوج سقف قیمتی فاصله بالایی دارد.سقف قیمتی سهم محدوده 1800 تا 2000 تومان بوده که سهم هم دارای ارزش جایگزینی بالا و هم با توجه به گزارش فروش چند ماهه اخیر گواهی تعدیل مثبت خوبی را می دهد. این سهم در نمودار تکنیکالیست ها نیز تارگت های 1250 و 1400 و سرانجام 1800 تومان را به عنوان سهم کم ریسک می دهد.چنین شرایطی کم و بیش در بیشتر سیمانی ها و نمودار آن ها شکل گرفته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24