Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

«وبانک» سهمی از گروه سرمایه‌گذاری چند رشته‌ای صنعتی است که در گزارش شش ماهه خود موفق به تحقق سود ۵٠۵ ریالی شد؛ سهمی که اکنون نسبت قیمت به ارزش خالص دارایی‌هایش در شرایط مطلوبی قرار دارد .

«وبانک» شرکت سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار را عرضه اولیه می کند

بورس24 : «وبانک» سهمی از گروه سرمایه‌گذاری چند رشته‌ای صنعتی است که در گزارش شش ماهه خود موفق به تحقق سود 505 ریالی شد؛ سهمی که اکنون نسبت قیمت به ارزش خالص دارایی‌هایش در شرایط مطلوبی قرار دارد .

گروه توسعه ملی با توجه به دارایی‌های در اختیار و سیاست‌های اجرایی در خصوص سرمایه‌گذاری‌ها و اصلاحاتی که در پرتفوی عملیاتی در پیش گرفته است، می‌تواند چشم انداز مناسبی برای تحقق سودی جذاب در پایان سال مالی داشته باشد.

سیامک ظاهری جانشین مدیرعامل و معاون مالی و اداری «وبانک» درباره آخرین وضعیت ثبت افزایش سرمایه 68 درصدی گروه توسعه ملی و شرایط مالی و عملیاتی آن به بورس24 گفت: همانطور که می‌دانید افزایش سرمایه ما به تصویب و تایید مجمع عمومی عادی سالیانه رسیده و صورتجلسه آن نیز تاییدیه سازمان بورس و اوراق بهادار را دریافت کرده است؛ اما روند ثبت در اداره ثبت شرکت ها شرایط خاص خود را دارد و در حال حاضر مراحل اداری آن سپری می‌شود و با توجه به ‌اقدامات صورت گرفته، امیدواریم این افزایش سرمایه که در جریان طی مراحل پایانی قرار دارد، سریعتر به ثبت برسد. تمام اهتمام ما جهت اقدام در تسریع این امر، در راستای حفظ حقوق صاحبان سهام است.

سیامک ظاهری درباره روند قیمت سهم و وضعیت درآمدی وبانک عنوان کرد: همانطور که می‌دانید عرضه و تقاضای بازار است که قیمت سهام را تعیین می‌کند اما سهام ما با توجه به پرتفوی تحت مدیریت و شرکت‌های سرمایه پذیری که در اختیار دارد، پتانسیل‌های خوبی را در خود جای داده است. همچنین در ماه‌های اخیر هم که شاهد افزایش عرضه در بازار بودیم نسبت P به NAV در شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری قرار دارد.

همچنین روند سود آوری «وبانک» در شش ماهه نخست سال جاری به نسبت سال گذشته رشد 3.7 برابری داشته و این در شرایطی است که بخشی از درآمد‌های ما متاثر از سود تقسیمی سهام (Dividend)، در نیمه دوم سال مالی محقق و شناسایی می شود. همچنین عملکرد صندوق‌های پرتفوی وبانک نیز در سال جاری مطلوب بوده است و شرکت‌های زیر مجموعه ما نیز با توجه به گزارشاتی که منتشر کرده‌اند به نسبت دوره مشابه در سال قبل بهبود چشمگیری داشته‌اند که این موارد نیز بر عملکرد پایان دوره و سود سازی وبانک موثر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: اقدامات عملیاتی موثری در راستای وصول مطالبات سنواتی انجام داده‌ایم که آثار مثبتی در مدیریت نقدینگی گروه داشته است.

سیامک ظاهری عنوان کرد: شرکت سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار در صف عرضه اولیه قرار دارد و با توجه به پرتفوی سرمایه گذاری این شرکت، عرضه اولیه آن عایدی خوبی برای وبانک خواهد داشت. همچنین در راستای واگذاری در بستر بورس، اقدامات مشابهی در برخی شرکت ها در حال انجام است.

وی گفت: «وبانک» با توجه به پتانسیل‌هایی که در درون خود دارد در زمره سهم‌های بنیادی و ارزنده بازار قرار می‌گیرد و اکنون نیز نسبت قیمت به ارزش خالص دارایی‌های آن در سطح پایینی قرار دارد که این مهم به جذابیت های سهم وبانک می افزاید.

جانشین مدیرعامل و معاون مالی و اداری «وبانک» درباره صندوق های بازارگردانی این شرکت گفت: با توجه به شرکت های تحت مدیریت وبانک و الزامات سازمان بورس، صندوق های بازارگردانی برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو)، توسعه صنایع بهشهر (وبشهر)، پتروشیمی شازند (شاراک)، سرمایه گذاری توسعه ملی (وتوسم) و سایر شرکت های زیر مجموعه، فعال است که با هدف نقد شوندگی و جلوگیری از ورود هیجانات کاذب به سهام این شرکت ها اقدام می‌کنند. بانک ملی نیز به عنوان سهامدار عمده در ماه‌های گذشته، اقدامات عملیاتی موثری در راستای بازارگردانی سهام «وبانک» انجام داده و فعالانه در راستای حمایت از آن و حقوق سهامداران اقدام نموده است.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • سید محمد حسینی
    سید محمد حسینی

    =وبانک=سهمی مطمین برای تمامی فصول با دید بلند مدت و پشتوانه بانک ملی..

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24