Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

امیر تقی خان تجریشی : در بورس یا باید تحلیل گر بود و یا سرمایه گذاری غیر مستقیم داشت، هیجان ذات مسابقات است نه بازار سرمایه گذاری بر مبنای تحلیل است، تحلیل هم‌کسل کننده است، هیجانی وارد بازار نشویم

توصیه های مفید یک خبره مالی

بورس24 : آنچه که امروز می کاریم ، به طور قطع یک سال برای دروی آن زمان نیاز است. سرمایه گذاری در بورس هم همینطور است، کلید واژه تحلیل و صبر مهمترین رمزهای موفقیت در سرمایه گذاری هستند.

در بورس یا باید تحلیل گر بود و یا سرمایه گذاری غیر مستقیم داشت، هیجان ذات مسابقات است نه بازار

امیر تقی خان تجریشی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در خصوص وضعیت بازار سرمایه و سرمایه گذاری در این بازار به خبرنگار بورس24 گفت: هرچه سرمایه گذاری بلند مدت تر باشد، احتمال رشد سودآوری در بازار سرمایه نسبت به سایر دارایی ها ، افزایش پیدا می یابد، ممکن است شما در کوتاه مدت ضرر کنید، این انتخاب یعنی سرمایه گذاری در بورس به سبد سرمایه گذاری خانواده های ایرانی اضافه شده و مقایسه سودآوری ها در سال 1400 و سال 1401 اتفاق می افتد و به نظر می رسد به خاطر ساختار، ماهیت و تنوعی که ما در بازار سرمایه داریم، طبیعتا این سرمایه گذاری نوسانی بوده، ولی کماکان در بلند مدت بهترین بازار برای سرمایه گذاری خواهد بود.

این خبره بازارهای مالی با اشاره به این که سهامداران نباید با هیجان رفتار کنند، گفت:به نظر می رسد برخی نو سهامداران بر اساس هیجان وارد شده اند، ولی این تجربه اتفاق افتاده است حتی ، بسیاری طلا، مسکن را در اوج خریده اند و بعد وارد فضای رکودی مسکن شده اند و سالیان سال نمی توانستند، مسکن خود را بفروشند، مگر این که ضرر آن را شناسایی می کردند. به نوعی سهامداران به طور کلی از بازار خارج نمی شوند، برداشت خود من این است که بخشی از این عزیزان مجددا به بازار سرمایه باز می گردند، به خاطر این که هدف سود کردن در این بازار است.

بازار سرمایه امکان ایجاد اهرم را فراهم کرده است، آن هم با تنوع

به گفته وی، نکته جذاب دیگری که بازار سرمایه نسبت به سایر گروه دارایی ها دارد، تنوع است و امکان این که بر مبنای نیاز شما طراحی شده است، شما وقتی وارد بازار ارز یا دلار می شوید، فقط می توانید ارز را بخرید و بعد از افزایش سود ببرید، اصلا امکان اهرم ندارد.

وی گفت: اما شما می بینید که در بازار سرمایه می توانید روی بازدهی دلاری خودتان سرمایه گذاری کنید. یعنی سبدی را از شرکت هایی که درآمد های ارزی دارند ، سرمایه گذاری کنید ؛ به علاوه شما روی پولی که سرمایه گذاری می کنید، هم می توانید اهرم بگذارید.یا ممکن است شما به بازدهی ریالی علاقه مند شوید، بازار این شرایط را هم با توجه به تنوع شرکت ها فراهم کرده است. از سویی بازار نقد شوندگی دارد و هر زمان سرمایه گذار بخواهد می تواند به راحتی از سهم خود خارج شود.

سرمایه گذاری بر مبنای تحلیل است، تحلیل هم‌کسل کننده است، هیجانی وارد بازار نشویم

به گفته وی، به دلیل هیجانات بازار ، ورود غیر مستقیم به بازار داشته باشیم از طریق صندوق و سبد ها بهترین روش سرمایه گذاری است، چرا که این موارد مکانیزم های کاهش هیجان است و شما را از مواجهه مستقیم و استرس مستقیم ، جدا می کند.

وی افزود: بازار سرمایه جایی نیست که به خاطر تجربه هیجان بیاییم. اتفاقا سرمایه گذاری صحیح بسیار کسل کننده است، شما اگر وارد جزئیات سهام شوید و سهام را بررسی کنید، تحلیل هایی که چه زمانی وارد شوید بسیار کار کسل کننده ای است. هیجان را باید در میدان های ورزشی تجربه کرد، این یک کار تمام وقت بسیار دشوار است، بنابراین پیشنهاد سرمایه گذاری غیر مستقیم به همین دلیل داده می شود.

غیر مستقیم سرمایه گذاری کنید، افق بلند مدت داشته باشید

این خبره بازارهای مالی گفت: از منظر علم ریاضی ، احتمال سودآوری بیشتر در بازار سرمایه نسبت به سایر گروه های دارایی بیشتر است و این احتمال هر چقدر افق سرمایه گذاری بلند مدت تر می شود، بالاتر است، بنابراین ما در مورد احتمال و آمار صحبت می کنیم و این کلمات هم هر کدام بار معنایی خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر دیدگاه بلند مدت در سرمایه گذاری دقت کنیم که پول مازاد خود را به بازار سرمایه بیاوریم و سرمایه گذاری غیر مستقیم از طریق نهاد های مالی دارای مجوز انجام شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24