Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

«کنور» برای اولین بار به زنجیره بالادستی فولادسازی ورود پیدا خواهد کرد. این احتمالا مهم ترین اتفاق برای شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور خواهد بود. ورود این شرکت به فولاد کردستان، خبری خوب و امیدوارکننده برای سهامداران این شرکت است...

چند تحول مهم در «کنور»

بورس24 : آخرین تحولات و برنامه های شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور اعلام شد. شرکت علاوه بر طرح های توسعه خود در تکمیل زنجیره ارزش و ورود به حوزه استخراج سرب و روی، افزایش سرمایه از محل سود انباشته را نیز در دستور کار دارد. مهم ترین موضوع، ورود «کنور» به زنجیره بالادستی فولادسازی است. «کنور» برای اولین بار به زنجیره بالادستی فولادسازی ورود پیدا خواهد کرد. این احتمالا مهم ترین اتفاق برای شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور خواهد بود. ورود این شرکت به فولاد کردستان، خبری خوب و امیدوارکننده برای سهامداران این شرکت است.

محمد کلانتری مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور در خصوص وضعیت این شرکت و برنامه های آتی آن به خبرنگار بورس24 گفت: در کردستان، یک واحد 1 میلیون تنی کنسانتره داریم که در حال احداث یک واحد 1 میلیون تنی گندله هم هستیم. این واحد گندله سازی، خوراک مجموعه آهن اسفنجی را تامین می کند، در حدی که وجود "کنور" باعث شده است که این پروژه شکل بگیرد و ما تامین کننده اصلی مواد اولیه واحد آهن اسفنجی و فولاد سازی می شویم. برنامه این است که ما همه محصول گندله مان را به فولاد کردستان بدهیم.

وی گفت: ناگفته نماند که ما همیشه راحت گندله می فروشیم و اصلا مشکل فروش گندله نداریم. این یک سرمایه گذاری بیشتر برای تکمیل زنجیره است. به نوعی در بحث فولاد سازی و آهن اسفنجی ارزش افزوده بیشتری برای ما ایجاد می شود و به زنجیره بالا دستی مان ورود می کنیم. یعنی برای اولین بار است که صبانور با 20 درصد سهم وارد یک زنجیره بالا دستی فولاد سازی در فولاد کردستان می شود.

جریان ورود به حوزه سرب و روی

کلانتری در مورد ورود به استخراج سرب و روی راور کرمان گفت: در بحث معادن سرب و روی در حال حاضر یک پهنه 250 کیلومتر مربعی گرفته ایم و پهنه را ارزیابی کرده ایم. 17 میلیارد قیمت کارشناسی آن بوده است. به زودی اکتشافات تکمیلی را انجام می دهیم، ژئوفیزیک و حفاری می کنیم تا ببینیم قیمت این محدوده چقدر است.

این مقام مسئول در مورد پروژه صبا امید غرب خاورمیانه نیز گفت: در مورد این پروژه، کارهای تجهیزات خارجی آن را انجام داده ایم، قراردادها را با شرکت چینی بسته ایم و سفارش تجهیزات انجام شده است. از 6،7 ماه دیگر تجهیزات کامل می شود و به سمت ایران می آید و زمان تقریبی بهره برداری پروژه دوسال آینده است.

جهش دو برابری سود ؛ چرا به چه دلیل!؟

کلانتری در پاسخ به این سوال که در آمد سرمایه گذاری های شما افزایش پیدا کرده است، دلیل آن چیست؟ گفت: به طور کلی در دو سال گذشته هر سال نسبت به سال قبل سود شرکت دوبرابر شده است که دلیل اصلی آن افزایش قیمت ها و افزایش میزان تولید بوده است از طرفی فروش درصدی از سهام "ومعادن" حدود 600 - 700 میلیارد تومان به سود شرکت اضافه کرده است.

افزایش سرمایه بزرگی در راه است ؛ از محل انباشته

وی در مورد افزایش سرمایه شرکت هم گفت: برنامه داریم برای تامین سرمایه در گردش خود و اجرای پروژه ها از محل سود انباشته به از مبلغ ۳۰۰ به ۱۰۰۰میلیارد تومان افزایش سرمایه بدهیم.

گفتنی است، کنور با جهش 344 درصدی سود خالص در 6 ماهه به 965 میلیارد تومان سود رسیده است که پیش بینی می شود با جهش قیمت های فروش در نیمه دوم سال شرکت قادر به سود سازی بالاتری باشد.به خصوص این که قیمت محصولات شرکت جهش سنگینی داشته اند ؛ برای مثال قیمت گندله در متوسط 8 ماهه 1.540.000 هزار تومان به ازای هر تن بوده ولی در آبان ماه با رشد سنگین 50 درصدی همراه شده است.

در دیگر محصول اصلی شرکت یعنی کنسانتره نیز قیمت ها از متوسط تنی 1.042.000 تومان به تنی 1.660.000 تومان در آبان ماه رسیده است.

چنین نرخ هایی نشان می دهند پتانسیل سود سازی شرکت در نیمه دوم سال بسیار بالا بوده و صورت های مالی 9 و 12 ماهه امسال متحول و چشم انداز سود سازی قابل توجهی برای سال آینده در «کنور» هم از این طریق و هم از طریق تحولات عنوان شده در خبر پیش خواهد آمد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24