Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معاون مالی و توسعه سازمانی شرکت تامین سرمایه امین در خصوص نحوه درآمدزایی و سوددهی این تامین سرمایه در سال جاری توضیح داد، روش سودآوری تامین سرمایه ها نسبت به شرکت های تولیدی متفاوت است، آنچه مهم است برآیند پایان سال مالی این شرکت هاست.

رصد عملکرد «امین» در طول زمان

بورس24 : معاون مالی و توسعه سازمانی شرکت تامین سرمایه امین در خصوص نحوه درآمدزایی و سوددهی این تامین سرمایه در سال جاری توضیح داد، روش سودآوری تامین سرمایه ها نسبت به شرکت های تولیدی متفاوت است، آنچه مهم است برآیند پایان سال مالی این شرکت هاست.

ولی اله ولی نیا معاون مالی و توسعه سازمانی تامین سرمایه امین در خصوص افت درآمد در برخی از ماه های سال به طور مثال آبان ماه به خبرنگار بورس24 گفت: شرکت های تامین سرمایه مانند شرکت های بازرگانی فروش محور نیستند، با فرض بودجه فروش ماهانه ، که بر مبنای آن، میانگین هر ماه عددی درآمد کسب نماید.

وی گفت: در تامین سرمایه انتشار اوراق داریم، مثلا امسال در شهریور ماه، (پایان سال مالی امین)، شرکت اوراق شهرداری تهران و اوراق شهرداری مشهد را منتشر نمود. در ضمن 45 میلیارد تومان کارمزد تعهد پذیره نویسی این دو مورد اوراق بود که درآمد آن هم در شهریور سال 99 شناسایی شد.

او ادامه داد: از آن سو، درآمد شرکت های فرعی در حدود ۳۵ میلیارد تومان است که در شهریور ماه شناسایی کرده ایم. اگر با درآمد آبان ماه مقایسه شود که همان درآمد کارمزد است، ماه به ماه اتفاق می افتد. یعنی شرکت اگر طی ماه های بعد هم انتشار اوراق نداشته باشد، همین کارمزد و درآمد را برای ماه های بعد محقق می کند، چراکه درآمد شرکت از کارمزد و نرخ سپرده بانکی است.

او ادامه داد: از یک سو سپرده بانکی ها ثابت و نرخ های آن هم مشخص است و ماه به ماه هم همان اتفاق می افتد. کارمزدهای بازارگردانی هم همینطور، مگر اینکه اوراقی سر رسید شود، که اوراق را واگذار می کنیم و اصطلاحا کارمزد آن هم از منابع درآمدی ما کم می شود.

ولی نیا در پاسخ به این سوال که چرا درآمد امین در آبان ماه ۳۴ میلیارد بوده، ولی در دوره مشابه سال قبل 64 میلیارد بوده است؟ گفت: سال قبل هم شرکت در شهریور ماه قطعا یک انتشار اوراق داشته که عمدتا کارمزد تعهد پذیره نویسی را همان ماه شناسایی کرده است و همان موقع هم درآمد آن ها شناسایی شده است.

معاون مالی و توسعه سازمانی شرکت تامین سرمایه امین در مورد بازار گردانی سهم ها و درآمد حاصل از این محل گفت: امسال درآمد بازار گردانی مان نسبت به سال های قبل کاهشی نبوده است. اوایل سال اصطلاحا نرخ ترجیحی که به اوراق ها می داده ایم این ها را برداشته ایم و به کسی نرخ ترجیحی نداده ایم. فضا را مدیریت کردیم که این نرخ ترجیحی به بیرون نرود.طبق صورت های مالی درآمد ارائه خدمات تامین سرمایه امین نسبت به سال گذشته، حدود ۵۰ درصد رشد و سود خالص نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: بهترین گزینه ای که سهامدار باید مقایسه کند، اصطلاحا بازده حقوق صاحبان سهام است. ما بازده حقوق صاحبان سهام مان سال قبل حدود 32 بوده ، که امسال با توجه به افزایش سرمایه در نیمه دوم سال، میانگین بازده 44 درصد خواهد بود. این نشان می دهد که سهامدار طی سرمایه گذاری که در سال جاری داشته، بازده حد اقل 44 درصدی برداشت کرده است.

ولی نیا گفت: ضمن اینکه این درآمد سهامداران عمدتا بابت آن 3.5 هزار اوراقی که طی 9 ماه گذشته منتشر کرده، بوده است،. عملا ۱۷۰ میلیارد تومان درآمد از محل انتشار اوراق جدید برای امین در سال 99 ایجاد شده، که 4 سال این درآمد (تا سررسید اوراق) همین طور باقی خواهد ماند. یعنی اگر 420 میلیارد تومان در پایان شهریور ۹۹ سود خالص داشته ایم، همین سود خالص با فرض ثبات هزینه ها، برای سال بعد حتما ثابت می ماند، چراکه همین اوراق دوباره برای من کارمزد می آورد ضمن اینکه اوراق جدیدی هم تحت انتشار داریم که این اوراق درآمدهای مان را به طور معناداری در سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24