Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

یک مسئول سازمان توسعه تجارت گفت: اگر بخواهیم با کشورهای همسایه روابط جدی تجاری داشته باشیم باید به FATF بپیوندیم چراکه آنها توقع دارند که محور روابط بین‌المللی که آنها پذیرفته‌اند را ما نیز بپذیریم.

پیوستن به FATF قطعه‌ای از پازل توسعه روابط تجاری

بورس24 : یک مسئول سازمان توسعه تجارت گفت: اگر بخواهیم با کشورهای همسایه روابط جدی تجاری داشته باشیم باید به FATF بپیوندیم چراکه آنها توقع دارند که محور روابط بین‌المللی که آنها پذیرفته‌اند را ما نیز بپذیریم.

بهروز حسن الفت مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: فارغ از هرگونه نگاه سیاسی و غیراقتصادی معتقد هستیم که برای توسعه تجارت با دنیای امروز باید ادبیات اقتصاد جهانی را بپذیریم اما ممکن است گاهی این ادبیات با منافع ملی ما در تضاد باشد که در حال حاضر مورد بحث ما نیست چرا که موضوع کلان کشور است و در نهایت مسئولان عالی رتبه و دستگاه های ذی ربط درباره آن تصمیم می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ابزارها و لوازم توسعه روابط اقتصادی و بین المللی در حوزه تجارت باید مهیا باشد وگرنه همچنان این مشکلات را خواهیم داشت، تصریح کرد: به هر حال ارتباطات بانکی و مالی شاهرگ حیاتی تجارت خارجی به ویژه در دنیای امروز است و اگر با کشورهای همسایه و نزدیک خودمان هم بخواهیم روابط جدی و با چشم انداز مثبت داشته باشیم باید به FATF بپیوندیم چرا که این انتظار و توقع را از ما دارند که محور روابط بین المللی که آنها پذیرفته اند را ما هم بپذیریم.

وی ادامه داد: از منظر کلان کشور طبیعتا جایگاه دیگری باید در این باره نظر بدهد اما من درخصوص نظرات کارشناسی تخصصی حوزه تجارت خارجی معتقد هستم اگر تمام بخش های FATF را بپذیریم و در این محور قرار بگیریم به طور قطع شاهد اتفاقات مثبت خواهیم بود و می تواند به روابط تجاری ما کمک کند.

الفت با تاکید براینکه همیشه امیدوار بودیم که به FATF ملحق شویم اما ملاحظاتی ممکن است در این باره وجود داشته باشد که ما نمی دانیم، گفت: اینکه بگوییم پذیرفتن FATF در صورت عدم لغو تحریم ها می تواند مشکلات کشور را حل کند اصلا درست نیست و بیشتر شبیه به یک شوخی است بلکه تمام این موارد باید در کنار هم محقق شود یعنی باید تحریم ها برطرف گردد، روابط بانکی احیا شود و ظرفیت های بانکی ارتقا یابد که در این میان موضوع FATF موثر واقع خواهد شد و به کمک روابط ما با دنیا می آید.

مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: تصور کنید همه اصول FATF را بپذیریم و به این کارگروه ملحق شویم اما تحریم سر جای خود باشد، آنگاه هیچ تاثیر ویژه‌ای را شاهد نخواهیم نبود. الحاق به FATF در واقع به عنوان یک قطعه از پازل بزرگ می‌تواند به ایران کمک کند.

وی افزود: اما اینکه فضای بین المللی تا چه حد به تصمیم کشور درباره FATF واکنش مثبت نشان دهد قابل تامل است و به نظر می رسد گشایش هایی صورت گیرد. اگر فضا مثبت باشد و تحریم ها برداشته و سیاست هایی که در چند سال اخیر علیه ایران اعمال شد نیز کمرنگ شود می تواند به مثبت شدن جریان کمک کند.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24