Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر آن که بودجه‌ ریزی ۱۴۰۰ هیچ انطباقی با جنگ اقتصادی ندارد، تصریح کرد: باید مصوبات ما در خصوص اصلاح ساختار بودجه باشد. او اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۰، ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تراز منفی را شاهد هستیم. یعنی ما در سال آینده...

پور ابراهیمی: در سال آینده ۳۲۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم

بورس24 : رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید برآنکه بودجه‌ریزی ۱۴۰۰ هیچ انطباقی با جنگ اقتصادی ندارد، تصریح کرد: باید مصوبات ما در خصوص اصلاح ساختار بودجه باشد.

به گزارش ایسنا؛ "محمدرضا پور ابراهیمی" شامگاه ۲۲ آذر ماه در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان گفت: وضعیت بودجه سال آینده کشور وضعیتی خاصی دارد که باید هم نگاه استانی و هم نگاه ملی به این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد، اما متاسفانه قاعده بودجه نویسی ۱۴۰۰ شبیه سنوات گذشته می باشد این در حالی است که انتظار داشتیم دولت اصلاح ساختار بودجه را در سال ۱۴۰۰ لحاظ می‌کرد که گلایه جدی ما از دولت است.

وی با بیان اینکه در مجلس یازدهم باید این اصلاح ساختار انجام می‌شد، تاکید کرد: در اصلاح ساختار بودجه مقرر بود که درآمدهای مالیاتی کل کشور به حداکثر ظرفیت ممکن برسد که متاسفانه در بودجه سال آینده تنها ۲۶ درصد از سهم کل بودجه کشور را بحث های مالیاتی به خود اختصاص داده این در حالی است که مجموع درآمدهای پایدار ما از حوزه مالیات است.

پورابراهیمی افزود: باید پایه‌های جدید مالیاتی داشته باشیم و این پایه‌های مالیاتی اصلا کاری به دهک‌های پایین درآمدی جامعه ندارد و این اتفاق در بیشتر کشورهای دنیا اجرا شده است که در لایحه بودجه شاهد این تصمیمات ساحتاری نیستیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید برآنکه بودجه‌  ریزی ۱۴۰۰ هیچ انطباقی با جنگ اقتصادی ندارد، تصریح کرد: باید مصوبات ما در خصوص اصلاح ساختار بودجه باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۰، ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تراز منفی را شاهد هستیم یعنی ما در سال آینده ۳۲۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم. بنابراین پیش بینی ما این است که در سال آینده شکاف بین میزان مصارف و منابع به حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

پورابراهیمی بیان کرد: مقرر بود سهم بودجه کشور از درآمدهای نفتی به حدود ۲۰ درصد برسد، که در لایحه پیشنهادی بودجه 1400 از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه حدود ۲ برابر نیز افزایش یافته است. به‌ طوری که سهم نفت در بودجه سال آینده به حدود ۴۰ درصد رسیده ضمن آنکه نسبت مالیات به کل منابع حدود ۲۶ درصد است و حدود ۹۰ درصد مصارف کشور از مصارف هزینه ای تشکیل می دهد که عدد بسیار بالایی است.

وی خاطر نشان کرد: ساختارهای بودجه باید در این بحث‌ ها تغییر اساسی پیدا کند و در بودجه ۱۴۰۰ حتما باید منویات مقام معظم رهبری عملیاتی شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24