Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

​میزان فروش ماهیانه شرکت عطرین نخ قم در آبان ماه امسال ۱۰۰,۳۰۹ میلیون ریال بوده است که نسبت به مهر ماه ۹۹ افزایش ۱۰ درصدی داشته است. مقایسه فروش شرکت در آبان ماه ۹۹ با ماه مشابه در سال ۹۸ نشان می دهد میزان فروش شرکت ۳ درصد افزایش یافته است.

طرحی که سالانه ١١ میلیارد تومان به سود «نطرین» اضافه می کند

بورس24 : میزان فروش ماهیانه شرکت عطرین نخ قم در آبان ماه امسال ۱۰۰,۳۰۹ میلیون ریال بوده است که نسبت به مهر ماه ۹۹ افزایش ۱۰ درصدی داشته است. مقایسه فروش شرکت در آبان ماه ۹۹ با ماه مشابه در سال ۹۸ نشان می دهد میزان فروش شرکت ۳ درصد افزایش یافته است.

بیشترین میزان فروش داخلی شرکت در آبان ماه امسال، نخ سفید ۱۵۰/۴۸ FDYتاب ۳۵۰ به مبلغ ۳۳,۲۷۴ میلیون ریال بوده است. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه ۹۹ در مجموع مبلغ ۶۴۷,۷۶۹ میلیون ریال فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۸ افت ۲۰ درصدی داشته است.

بورس24 در رابطه با عملکرد شرکت، طرح توسعه ای در دست اقدام و همچنین پیش بینی این شرکت از میزان سودآوری تا پایان سال با امیرحسین شاه علی مدیرعامل عطرین نخ قم گفت وگویی داشته است که در ادامه می خوانید:

*در خصوص طرح توسعه در دست اقدام شرکت توضیح بدهید.

شرکت عطرین نخ همواره درصدد بررسی و مطالعه و به سرانجام رساندن طرح های توسعه مختلف بوده است که با توجه به تغییرات و نوسانات زیاد در متغیرهای کلان اقتصادی تصمیم نهایی در این خصوص تاکنون میسر نشده بود.

اما از تابستان امسال و با خرید چند دستگاه جهت کشش نخ، عملیات تولیدی شرکت وارد فاز جدیدی شد. در کنار آن پروژه بزرگ افزایش ظرفیت شرکت روز گذشته مورد تصویب هیئت مدیره قرار گرفت. این پروژه باعث افزایش ظرفیت حدود ۱۳۰۰ تن تولید محصول در سال خواهد شد. البته قابل ذکر است که با توجه به مشخصات فنی نخ از جمله نمره دنیر، فیلامنت و تعداد تاب، این ظرفیت افزایش یا کاهش خواهد داشت.

با توجه به ثبات نسبی قیمت ارز در این روزها، مدیران شرکت تصمیم گرفتند هر چه سریعتر خرید ماشین آلات مربوطه را انجام دهند. تاکنون برخی از ماشین آلات مورد بررسی قرار گرفته است اما در راستای استفاده بهینه از فضای کارخانه، شرکت اقدام به خرید ماشین آلاتی خواهد کرد که امکان نصب دو طبقه ماشین آلات وجود داشته باشد. در همین راستا خرید ۲۰ دستگاه ماشین آلات تابندگی نخ همراه با یک عدد دستگاه کوپس که عملیات مهیا کردن تاب نخ را به عهده دارد، در دستور کار قرار گرفته است.

اما نکته مهم طرح این است که در حال حاضر زیرساخت‌های عمرانی طرح تا حدود زیادی مهیا است، از جمله زمین و سوله تولید و تاسیسات مورد نیاز که نه تنها باعث می‌شود مخارج سرمایه گذاری افزایش پیدا نکند بلکه باعث کوتاه شدن زمان بهره برداری طرح هم می شود.

*با اجرایی شدن طرح جدید عطرین نخ قم، سود شرکت چه میزان افزایش خواهد یافت؟

بر همین اساس پیش بینی این است که با توجه به شرایط فعلی طرح جدید سالانه مبلغ ۱۱ میلیارد تومان به سود قبل از مالیات شرکت اضافه کند. این در حالی است که سود فصل تابستان امسال که شرکت کرونا را پشت سر گذاشته بود، حدود چهار میلیارد تومان بوده است. در نتیجه سود طرح جدید به صورت فصلی حدود ۷۰ درصد در مقایسه با سود واقعی فصل تابستان امسال به کل سود شرکت اضافه خواهد کرد.

از نکات مهم طرح توانایی تولید نخ های خاص و محصولات جدید است. این موضوع در راستای افزایش بیشتر سهم از بازار همواره در دستور کار مدیریت قرار داشته و از سیاست‌های اصلی شرکت است.

*آیا شرکت برنامه ای برای تعویض ماشین آلات در دستور کار دارد؟

باید بیان کنم که در حال حاضر نیز بررسی جایگزینی برخی از ماشین‌آلات فعلی با ماشین‌آلات جدید نیز در دست بررسی است که در صورت به سرانجام رسیدن قطعاً به اطلاع سهامداران خواهد رسید. این عمل در راستای افزایش ظرفیت تولید فعلی است یعنی صرفاً با تعویض و جایگزینی ماشین‌آلات بتوانیم ظرفیت تولید را افزایش دهیم. در حال حاضر شرکت با ظرفیت کامل و راندمان بالای 95 درصد در حال تولید است و تولیدات شرکت بدون ماندگاری و دپو فورا به فروش می‌رسد.

*شرکت همچنان تاثیرات منفی از کرونا می گیرد؟

در رابطه با کرونا در فصل بهار با توجه به همه گیر شدن این بیماری و مقرراتی که در رابطه با بحث عدم تجمع و تعطیلی کسب و کارها و تقارن با ایام نوروز و همچنین به اشتباه اعلام شدن منشا این بیماری از استان قم، شرکت به ناچار ظرفیت تولید را کاهش داد اما با رعایت پروتکل های بهداشتی، تغییر ترکیب فروش و استفاده از برخی از تکنیکهای بازاریابی و فروش، در تیرماه تولید و فروش به شرایط ایده آل رسید بطوری که در مرداد ماه شرکت توانست رکورد فروش خود را به بیش از ۱۰ میلیارد تومان ماهانه برساند. در حال حاضر شرکت با سه شیفت به طور کامل مشغول به فعالیت است و کرونا تاثیر بسزایی بر فعالیت شرکت ندارد و می‌توانیم بگوییم شرکت عطرین نخ کرونا را شکست داد.

*در مورد شرایط سهام شرکت در بازار سرمایه پیش بینی شما چیست؟

در خصوص معاملات سهام شرکت در حال حاضر مطابق قرارداد بازار گردانی از طریق دو بازارگردان فعال جریان دارد که نتیجه آن افزایش نقدشوندگی معاملات سهام بوده است.

از لحاظ قیمت سهم باید در نظر بگیریم که ارزش بازار شرکت از ابتدای سال ۹۹ تاکنون حدود 60 درصد رشد داشته است. این رشد تقریباً برابر با رشد قیمت ارز در همین بازه زمانی است. لذا با ملاک ارزی، ارزش بازار شرکت برابر ارزش بازار در ابتدای سال است. این یک نکته مهم برای سهامداران فعلی است چرا که با توجه به ساختار تورمی کشور و افزایش حجم نقدینگی و تورم انتظاری آتی، از این لحاظ قیمت فعلی، قیمت مناسبی است حال به قیمت فعلی تاثیر سودآوری طرح‌های در دست اقدام را باید اضافه کرد.

همواره به دنبال ارتقا در بازار سرمایه بوده ایم به طوری که در ماه های گذشته شرکت توانست بعد از دو سال حضور موفق در بازار سرمایه از بازار دوم فرابورس به بازار اول فرابورس ارتقا یابد. اعتقاد ما بر این است که سهامداران شرکت با آینده نگری در سهام شرکت عطرین نخ قم، بازدهی خوبی را به ارمغان خواهند آورد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24