Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یوان دیجیتالی به صورت قرعه کشی و تنها در اختیار شهروندان چینی قرار خواهد گرفت.

عرضه ارز دیجیتالی چین آغاز شد؛ فعلا فقط با قرعه کشی و فقط برای خود چینی ها

بورس24 : یوان دیجیتالی به صورت قرعه کشی و تنها در اختیار شهروندان چینی قرار خواهد گرفت.

به نقل از سی ان بی سی، بانک مرکزی چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نتایج اولیه آزمایش ارز دیجیتالی این کشور رضایت بخش بوده است و به زودی عرضه ارز دیجیتالی این کشور به مردم عادی آغاز خواهد شد. آخرین مرحله از پایلوت ارز دیجیتالی چینی در شهر سوژو در ۶۵ مایلی شانگهای انجام شد.

قرار است ۲۰ میلیون یوان (سه میلیون دلار) ارز دیجیتالی این کشور به صورت قرعه کشی در اختیار افراد مختلف قرار گیرد. به هر فرد برنده نیز معادل ۲۰۰ یوان دیجیتالی تخصیص داده خواهد شد و آن ها می توانند این ارز دیجیتالی را برای خرید در برخی سایت های اینترنتی استفاده کنند.

یوان دیجیتالی که توسط بانک مرکزی چین توسعه پیدا کرده است، نخستین ارز دیجیتالی در جهان محسوب می شود که توسط بانک مرکزی یک کشور توسعه داده می شود و بانک مرکزی چین نیز در نظر دارد تا از آن به عنوان ابزار پرداخت نوین در این کشور استفاده کند.

سایر ارزهای دیجیتالی نظیر بیتکوین دارای پشتوانه رسمی نیستند اما یوان دیجیتال به دلیل پشتوانه قدرتمند خود می تواند ارز معتبرتری برای خریداران باشد.

بانک های مرکزی به شدت دنبال استفاده از ظرفیت ارزهای دیجیتالی هستند اما تاکنون نتوانسته اند یک ارز معتبر را توسعه دهند. پیش بینی می شود تا پایان سال آینده به جز بانک مرکزی چین، شمار دیگری از بانک های مرکزی در جهان نیز ارز دیجیتالی خود را توسعه دهند.

پیشتر بانک مرکزی چین با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که از زمان آغاز عملیات پایلوت آزمایشات فنی ارز دیجیتالی این کشور، حدود ۳.۱۳ میلیون تراکنش با استفاده از آن بین شهرهای مختلف این کشور نظیر شنژن و ژیون گان صورت گرفته است. این برنامه های پایلوت پیشرفت مثبتی داشته اند و از اواخر ماه آگوست تاکنون حدود ۶۷۰۰ کاربر دولتی چینی از این ارز دیجیتالی برای انجام امور مربوط به تراکنش ها استفاده کرده اند.

منبع: ایسنا

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24