Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ظهر امروز نشست خبری آغاز فعالیت صندوق سرمایه گذاری ثروت آفرین فیروزه با نماد ثروت به صورت آنلاین برگزار شد.

«ثروت» به بازار سرمایه معرفی شد

بورس24 : ظهر امروز نشست خبری آغاز فعالیت صندوق سرمایه گذاری ثروت آفرین فیروزه با نماد "ثروت" به صورت آنلاین برگزار شد.

حسن ملیحی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سبحان و عضو کمیته سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری خصوصی فیروزه در نشست خبری آغاز فعالیت این صندوق گفت: در خصوص صندوق اگر بخواهم توضیحی ارائه کنم این است که صندوق ثروت آفرین فیروزه دومین صندوقی است که از سازمان بورس اوراق بهادار مجوز پذیره نویسی را دریافت کرده است. پذیره نویسی این صندوق از فردا آغاز خواهد شد. طول عمر صندوق هفت سال است که 6 سال عمر سرمایه گذاری آن و سال آخر، سال تسویه تعیین سودها و انحلال صندوق خواهد بود. از مبالغی که در صندوق درج شده هزار میلیارد ریال اندازه این صندوق بوده که 35درصد آن ودیعه اولیه است که هنگام پذیره نویسی انجام می شود.

او در ادامه افزود: گروه فیروزه با شرکت های زیر مجموعه سه هیات موسس این صندوق را تشکیل می دهند که شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، شرکت سرمایه گذاری سبحان و شرکت سرمایه گذاری ایران تالیا از جمله آن ها هستند. این سه شرکت 30درصد صندوق را متعهد شده اند و 70درصد صندوق پذیره نویسی خواهد شد. پس از مجوز فرایند که از سازمان بورس پس از پذیره نویسی دریافت خواهد شد، مبالغی که جمع آوری شده در اوراق بدهی و سپرده بانکی سرمایه گذاری خواهند شد تا اینکه اولین سرمایه گذاری در کمیته سرمایه گذاری مصوب شود. تا وجوه برای خرید پروژه یا یک شرکت تخصیص پیدا کند. بنابر این پیش از سرمایه گذاری که به صورت مشخص در یک پروژه یا یک شرکت انجام خواهد شد وجوه بازدهی معادل بازدهی صندوق های فیکس اینکام را خواهند داشت.

حسن ملیحی عضو کمیته سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری خصوصی فیروزه در ادامه بیان کرد: یک پایانه صادراتی در جیرفت نزدیک به بهره برداری داریم. در حوزه رسانه ها، رسانه طرفداری را داریم و شرکت های دیگری که به صورت مدیریتی یا کنترلی در آن ها حضور داریم. از جمله این ها می توان به شرکت پتروشیمی ایران، شرکت سرمایه گذاری امید پارس و... را نام برد. در خصوص خود صندوق سرمایه گذاری ها از سال نخست تا سال ششم ادامه خواهد یافت که حداقل در سه پروژه شرکتی این سرمایه گذاری ها انجام خواهند شد. اما برنامه کمیته سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در حداقل چهار یا پنج شرکت است.

او تصریح کرد: همواره در بازار سرمایه خلائیداشتیم که شرکت ها و پروژه های کوچک و SME ها نمی توانستند از فرصت های بازار سرمایه استفاده کنند. با توسعه این صندوق ها این شرکت ها نه تنها می توانند از این تامین مالی ها و مشاوره های مدیریتی استفاده کنند بلکه می توانند توسعه یافته و برای ورود به بازار سرمایه نیز آماده شوند. استراتژی اصلی ما نیز بر این است که در شرکت ها و پروژه هایی که ورود پیدا می کنیم این ها در نهایت وارد بازار سهام شوند. کسانی که بخواهند در این صندوق سرمایه گذاری کنند باید حداقل یک یونیت صندوق معادل یک میلیارد ریال خریداری کنند که اولین ودیعه پرداختی 350 میلیون ریال است. مابقی طی دوره های سرمایه گذاری با اطلاعیه ای که از سوی کمیته سرمایه گذاری منتشر می شود پرداخت و تکمیل می شود.

حسن ملیحی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سبحان در ادامه گفت: در امید نامه این صندوق در خصوص حوزه هایی که سرمایه گذاری خواهد شد اشاره شده که از جمله آن ها محصولات کشاورزی و دامپروری، محصولات شیمیایی و مشتقات آن، محصولات غذایی، صنایع فلزی و معدنی، صنایع لجستیک، صنایع بسته بندی و صنعت کاغذ و مقوا می توان نام برد که جزو صنایع هدف ما هستند که فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در این صنایع شناسایی شده است. در آینده با توسعه و تعدد این صندوق ها به صورت تخصصی صندوق ها را در حوزه های خاصی ایجاد خواهیم کرد. اما برای صندوق های اول تصمیم گرفتیم که در موضوعات گسترده تری اجازه ورود داشته باشند.

او در خصوص نقدشوندگی این صندوق گفت: صندوق ثروت مانند سایر صندوق ها در بازار قابل معامله هستند وسرمایه گذاران می توانند یونیت های خود را واگذار کرده و ارزش افزوده ای برایشان ایجاد شود. اینکه بخواهیم سرمایه گذاری در خارج از کشور انجام دهیم خارج از حوزه سرمایه گذاری و اختیارات و همچنین دستورالعملی است که سازمان بورس اوراق بهادار مشخص کرده است.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24