Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت‌های سرمایه گذاری با توجه به تعریف اولیه در هر حوزه ای که بتوانند ارزش افزوده ای ایجاد کنند، وارد می شوند.

برای خرید سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به چه نکاتی توجه کنیم؟

بورس24 : داود محمدی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با بورس24 در رابطه با عملکرد شرکت های سرمایه گذاری استانی گفت: صنعت سرمایه گذاری یکی از صنایع طبقه بندی شده در بازار سرمایه کشور است. شرکت‌های سرمایه گذاری با توجه به تعریف اولیه در هر حوزه ای که بتوانند ارزش افزوده ای ایجاد کنند، وارد می شوند. و با توجه به خط مشی و دیدگاهی که دارند وزن سبد خود را در جهت کاهش ریسک به چندین سهم و یا صنعت خاص اختصاص می دهند. در سال جاری با توجه به دستور مقام معظم رهبری و حمایت دولت، شاهد ورود شرکتهای سرمایه گذاری استانی (سهام عدالت) در بازار دوم بورس هستیم.

او افزود: مواردی که در صورت وضعیت پرتفوی شرکت‌های سرمایه گذاری قابل مشاهده است شامل سرمایه شرکت سرمایه پذیر، تعداد سهام در مالکیت شرکت سرمایه گذار در شرکت سرمایه پذیر در ابتدای دوره، بهای تمام شده و ارزش بازار سهام شرکت سرمایه پذیر است که تحت مالکیت شرکت سرمایه گذاران در ابتدا و انتهای دوره، تغییرات سهام در انتهای دوره نسبت به ابتدای دوره، ارزش سهام شرکت سرمایه پذیر که تحت مالکیت شرکت سرمایه گذار است. در زمان تهیه گزارشات، افزایش یا کاهش قیمت سهام نسبت به انتهای دوره گزارش قبل (دوره یک ماهه) است. یکی ازموارد مهم در صورت وضعیت پرتفوی شرکت های سرمایه گذاری جدول سهام شرکتهای بورسی است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با علم به اینکه سهامی که بیشترین تاثیر را در پرتفوی شرکت سرمایه گذاری دارد باید شناسایی گردد، این امر موجب ارزش گذاری این شرکتها برمبنای NAV دقیق تر خواهد گردید. مطلب مهم دیگر اینکه باید به آن توجه شود موضوع ذخیره کاهش ارزش است که درصورت های مالی شرکت های سرمایه گذاری مبنای محاسبات ارزش دفتری یا بهای تمام شده قرار می گیرد‌. بطوریکه در زمان افت بازار در سرمایه گذاری های کوتاه مدت، قیمت برخی از سهام ارزش کمتری نسبت به ارزش بهای تمام شده در شرکت سرمایه گذار دارند. لیکن مبلغ ذخیره کاهش ارزش در صورت حساب سود و زیان شرکت در پایان سال مالی به صورت هزینه شناسایی و در تراز نامه شرکت از مبلغ دارایی ها کسر می شود که این امر باعث کاهش NAV شرکت سرمایه گذاری خواهد گردید.

داود محمدی اظهار کرد: بطور کلی ذخیره کاهش ارزش اساسا برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت شرکت سرمایه گذاری در پایان سال مال در نظر گرفته می شود. علاقمندان در هنگام خرید سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی به ارزش پرتفوی سهام متعلق به هر شرکت و لیست سهام فوق و تغییرات آخرین فعالیت ماهانه در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال) توجه نمایند و با مطالعه و دانش کافی نسبت به خرید و فروش این شرکت ها اقدام نمایند. با توجه به بررسی انجام شده در سبد سهام این شرکت های سرمایه گذاری، به نظر می رسد سهام شرکتهای بزرگی از صنایع پالایشگاهی، بانکی، فلزات، خودرویی، معدنی، مخابراتی، کشتیرانی، نیروگاهی، سیمانی و پتروشیمی درداخل پرتفوی این سرمایه گذاری موجود است که در صورت خرید در قیمت های مناسب و خارج از هیجان با دید میان مدت مناسب خواهد بود.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24