Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

انصاری مهیاری: تخلف را بگویید بررسی می شود، تا حصول نتیجه در کشورهای پیشرو بیش از ۴۰ درصد از جرایم و تخلفات در بازار سرمایه از طریق گزارش های عمومی که شامل کارکنان شرکت‌ ها و عموم سرمایه گذاران است، کشف می شود. محسن انصاری مهیاری، رییس اداره دیده بان سلامت بازار سرمایه، با اعلام این مطلب گفت: یکی از مهم ترین وظایف سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بر بازار سرمایه، اتخاذ تدابیر ضروری و انجام اقدامات لازم به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران در بازار اوراق بهادار است. وی افزود...

دعوت از سهامداران برای گزارش نقض قوانین و مقررات

بورس24 : در کشورهای پیشرو بیش از ۴۰ درصد از جرایم و تخلفات در بازار سرمایه از طریق گزارش های عمومی که شامل کارکنان شرکت‌ها و عموم سرمایه گذاران است، کشف می شود.

محسن انصاری مهیاری، رییس اداره دیده بان سلامت بازار سرمایه، با اعلام این مطلب گفت: وجود ناهنجاری‌ ها در بازار سرمایه کشور علاوه بر ضررهای اقتصادی کلان، باعث نارضایتی و کاهش اعتماد مردم به بازار سرمایه می‌ شود.

او ادامه داد: مطابق قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، یکی از مهمترین وظایف سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بر بازار سرمایه، اتخاذ تدابیر ضروری و انجام اقدامات لازم به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران در بازار اوراق بهادار است.

وی افزود: از اصلی ترین روش های کشف جرم یا تخلف در بازارهای مالی مختلف ارسال گزارش از سوی گزارش گران حرفه ای یا سوت‌ زن‌ها به نهادهای نظارتی است.

انصاری مهیاری ادامه داد: پس از بررسی تجارب موفقیت آمیز این کشورها درخصوص اهمیت گزارش گران حرفه ای در کشف تخلفات، تشکیل اداره دیده‌بان سلامت بازار سرمایه با فعالیت در سه حوزه تخصصی بازار، ناشران و نهادهای مالی به تصویب هیأت مدیره سازمان بورس رسید. از اهداف اصلی این اداره دریافت گزارش‌های حرفه‌ای پیرامون تخلف در بازار سرمایه، شناسایی خلاءهای قانونی، پیگیری، بررسی و رفع آن ها است.

رییس اداره دیده بان سلامت بازار سرمایه با دعوت از سهامداران برای گزارش موارد نقض قوانین و مقررات مرتبط با اوراق بهادار، تصریح کرد: سهامداران می‌توانند معاملات متکی بر اطلاعات نهانی، صورت های مالی غلط یا گمراه کننده، رفتار متقلبانه و هرگونه تخلفات مشاهده شده در حوزه بازار سرمایه را از طریق پایگاه اینترنتی سازمان بورس (www.seo.ir) و ورود به لینک سامانه دادشهر (دیده‌بان مردمی بازار سرمایه) گزارش کنند.

وی افزود: همچنین علاوه بر ارسال گزارش از طریق سایت، می توان جهت ارتباط با دیده‌بان سلامت بازار سرمایه با شماره فکس ۸۸۶۷۹۴۶۰ یا ایمیل dideban@seo.ir گزارش ناهنجاری های مشاهده شده را اعلام کرد.

انصاری مهیاری در خصوص نحوه بررسی گزارش‌ های دریافتی نیز عنوان داشت: فعالان بازار می توانند حسب تمایل خود، گزارش خود را به صورت ناشناس یا همراه با درج اطلاعات هویتی ارسال کنند. در صورت ارسال گزارش همراه با مشخصات هویتی، ما متعهد هستیم که از اطلاعات هویتی گزارشگر حرفه ای محافظت کرده و از افشای آن خودداری کنیم.

وی ابراز داشت: در فرآیند ارزیابی شکایات، هنگامی که همکاران ما تعیین کنند که یک شکایت یا گزارش، گزارش حرفه‌ای بوده و نیاز به بررسی بیشتری دارد بررسی تخصصی گزارش دریافتی توسط نیروهای متخصص آن حوزه (نظیر حوزه بازار، ناشران یا نهادهای مالی) در اداره دیده بان سلامت آغاز می شود و تا حصول نتیجه ادامه می‌ یابد.

منبع: سنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24