با قرار گرفتن خدمات بیمه‌ ای در گروه خدمات ضروری و تصویب "طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ ها، متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹" در شهرهای کشور، بخشنامه سازمان اداری و استخدامی مورخ ۲۷ آبان از سوی بیمه مرکزی به شرکت‌ های بیمه ابلاغ شد...

بورس۲۴ : با قرار گرفتن خدمات بیمه‌ ای در گروه خدمات ضروری و تصویب "طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ ها، متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹" در شهرهای کشور، بخشنامه سازمان اداری و استخدامی مورخ ۲۷ آبان از سوی بیمه مرکزی به شرکت‌ های بیمه ابلاغ شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، در این بخشنامه دستگاه‌های اجرایی موظف شدند تا حد امکان با استفاده از سامانه‌ ها و امکانات ایجاد شده دولت الکترونیک ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و غیر حضوری را در دستور کار خود قرار دهند و زمینه دسترسی شهروندان به کلیه خدمات خود را از طریق سامانه‌ های الکترونیکی فراهم کنند.

در این رابطه لازم است ضمن سرعت بخشیدن به تکمیل و بهره‌ برداری از طرح‌ ها و برنامه‌ های پیش‌ بینی شده برای توسعه دولت الکترونیک، هر دستگاه زمینه و امکان دسترسی شهروندان به سامانه های ارائه خدمات را به صورت فراگیر و در اسرع وقت فراهم نمایند.

همچنین مفید امینی معاون نظارت بیمه مرکزی، طی نامه‌ای بخشنامه مذکور را به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرد و از آنها خواست با عنایت به بخشنامه مذکور مفاد آن را با مقتضیات کاری شرکت بیمه و شبکه خدمات بیمه‌ای خود تطبیق دهند.

در این بخشنامه تصریح شده است که صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت بیمه گذاران و زیان دیدگان بدون هر گونه تعلل انجام پذیرد.

گفتنی است، همچنین در این بخشنامه با اعلام ضرورت کاهش مراجعات حضوری تاکید شده است، که تا حد امکان ارائه خدمات بیمه‌ ای به صورت الکترونیکی انجام پذیرد و شرکت های بیمه تمام توان فنی و کارشناسی خود را در این زمینه به کار گیرند.