Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سیاست گذاران بازار سرمایه در حالی همواره بر ورود و اجرای ابزارهای جدید در بازار سرمایه به خصوص روش های جدید تامین مالی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی تلاش دارند که در این راستا یکی از مهمترین و جدیدترین روش های تامین مالی و افزایش سرمایه شرکت ها، افزایش سرمایه از طرق صرف سهام است. در این راستا شرکت تامین سرمایه بانک ملت به عنوان یکی از نخستین شرکت ها، این روش را برای اجرای افزایش سرمایه ۵٧ درصدی خود به کار گرفت کرد و از روز چهارشنبه مراحل اجرایی این موضوع با بازگشایی نماد حق تقدم شرکت آغاز شد. در این راستا علی فولادی، دبیر هیات مدیره شرکت تامین سرمایه بانک ملت به ارائه توضیحات تکمیلی در این خصوص پرداخت و گفت: تامین سرمایه بانک ملت که همواره در تلاش بوده است که از پیشتازان فرآیندهای تامین مالی با سرعت بالا باشد. در این راستا یکی از مهمترین موارد افزایش سرمایه از طریق آورده نقدی سهامداران با سلب حق تقدم است. این روش سرعت بالاتر در انجام فرآیندها و هزینه های کمتر متعهد پذیره نویس را به دنبال دارد.

افزایش سرمایه «تملت» از محلی جدید و جذاب

بورس24 : سیاست گذاران بازار سرمایه در حالی همواره بر ورود و اجرای ابزارهای جدید در بازار سرمایه به خصوص روش های جدید تامین مالی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی تلاش دارند که در این راستا یکی از مهمترین و جدیدترین روش های تامین مالی و افزایش سرمایه شرکت ها، افزایش سرمایه از طرق صرف سهام است. در این راستا شرکت تامین سرمایه بانک ملت به عنوان یکی از نخستین شرکت ها، این روش را برای اجرای افزایش سرمایه 57 درصدی خود به کار گرفت کرد و از روز چهارشنبه مراحل اجرایی این موضوع با بازگشایی نماد حق تقدم شرکت آغاز شد.

در این راستا علی فولادی، دبیر هیات مدیره شرکت تامین سرمایه بانک ملت به ارائه توضیحات تکمیلی در این خصوص پرداخت و گفت: تامین سرمایه بانک ملت که همواره در تلاش بوده است که از پیشتازان فرآیندهای تامین مالی با سرعت بالا باشد. در این راستا یکی از مهمترین موارد افزایش سرمایه از طریق آورده نقدی سهامداران با سلب حق تقدم است. این روش سرعت بالاتر در انجام فرآیندها و هزینه های کمتر متعهد پذیره نویس را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس شرکت اقدام به افزایش سرمایه 57درصدی از این محل کرده است که با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، مجمع فوق العاده را برگزار و پیرو آن مجوز اداره ثبت شرکت ها مبنی بر انتشار عمومی اوراق را دریافت کرده است.

با توجه به این موضوع که عرضه سهام جدید مربوط به افزایش سرمایه شرکت بوده و در نماد «تملتح» انجام خواهد شد، این شائبه برای برخی از فعالان ایجاد شده که آیا سهامداران علاوه بر مبلغ 8000ریال باید 1000ریال نیز به عنوان ارزش اسمی سهام واریز کنند؟ فولادی در پاسخ به این سوال گفت: خیر. نیازی به واریز مبلغ اسمی نیست. در واقع سهامداران می توانند با مبلغ 8000 ریال، سهامدار شرکت شوند . زیرا این مبلغ برای خرید سهام در نظر گرفته شده است نه برای خرید حق تقدم آن.

وی در ادامه توضیح داد: به عبارت ساده تر متقاضیان شرکت در پذیره نویسی پس از واریز 8000ریال به ازای هر سهم و طی شدن فرآیند ثبت افزایش سرمایه «تملت»، سهام خود را با بهای تمام شده روز در پرتفوی خود مشاهده خواهند کرد.

فولادی در ادامه با در پاسخ به این سوال که یکی از بیشترین سوالاتی که که برای سهامداران فعالی شرکت تامین سرمایه بانک ملت ایجاد شده، میزان سهام جایزه ایشان پس از ثبت افزایش سرمایه است، گفت: میزان سهام جایزه هر سهامدار پس از ثبت افزایش سرمایه از محل صرف سهام، 50 درصد خواهد بود. به عبارت دقیق تر اگر یک فرد 200عدد از سهام «تملت» را در اختیار داشته باشد، به میزان 100 سهم جدید به صورت جایزه به وی تعلق میگیرد و در پرتفوی سهامدار قرار می گیرد.

دبیر هیات مدیره شرکت تامی نسرمایه بانک ملت در خصوص زمان قرار گرفتن این میزان سهم جدید در پرتفوی سهامداران نیز گفت: تامین سرمایه بانک ملت تلاش می کند تا پس از اتمام پذیره نویسی در سریع ترین زمان ممکن، فرآیندهای لازم را در اداره ثبت شرکت ها انجام دهد تا این میزان سهام جدید هر چه سریع تر در سبد سهامداران «تملت» قرار گیرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24