Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

طاها حشمتی - بازار سهام پس از گذار از یک دوران اصلاح سنگین و سخت برای سهامداران سرانجام با روزهایی سراسر سبز نیز روبرو شد، که همین شرایط دوباره بارقه هایی از امید را در دل سهامداران زنده کرد، اما همچنان سوال هایی در ذهن ها نقش بسته است. اینکه زمان اکنون فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در این بازار است؟ بازارهای رقیب فرصت عرضه اندام به بورس وطنی را خواهند داد؟ تاثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر بازار سهام چگونه خواهد بود و سوالاتی از این دست. حمید میر معینی کارشناس بازار سرمایه در گفتگویی با خبرنگار بورس ٢۴، در پاسخ به این سوالات می گوید...

پایان دوران ریزش بورس فرا رسید؟

طاها حشمتی - بازار سهام پس از گذار از یک دوران اصلاح سنگین، با روزهایی سراسر سبز روبرو شد، که همین نکته بارقه هایی از امید را در دل سهامداران زنده کرد، اما همچنان سوال هایی در ذهن ها نقش بسته است. 

اینکه زمان اکنون، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در این بازار است؟ بازارهای رقیب فرصت عرضه اندام به بورس وطنی را خواهند داد؟ تاثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر بازار سهام چگونه خواهد بود و سوالاتی از این دست. 

حمید میر معینی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس24 ، در پاسخ به این سوالات می گوید: به اعتقاد من دوران ریزش بازار سهام تمام شده است، مگر با یک تنش سیاسی روبرو شویم. برخی صنایع در بازار سهام دوران پر رونقی را تجربه می کنند  و زمان نیاز است، برای ایجاد دریچه های خوش بینی.

 

 وی ادامه داد: بازار سهام زین پس شاهد رشدی شارپی نخواهد بود، که اگر چنین شود اشتباه است و به رشد پایدار این بازار آسیب خواهد زد.

میر معینی تاکید کرد، سرمایه گذاران بایستی فاکتور نرخ بازدهی مورد نظر خود را مشخص کنند. با توجه به اینکه به سمت اقتصاد بهتر و بهبود شرایط اقتصادی پیش خواهیم رفت، من عقیده دارم نقدینگی به سمت بازارهای موازی نخواهد رفت. بازارهای دیگر، چندان جایی برای جذب پول ها نخواهد داشت. بنابراین سهامداران با سرمایه گذاری های مناسب بر روی سهام مقبول به بازدهی مناسب و معقولی دست خواهند یافت.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد، بازارهای دیگر به نوعی اشباع قیمتی رسیده اند و با توجه به کاهش تنش های تجاری آمریکا، افزایش نرخ جهانی نفت و کم شدن پنیک کرونا از سر اقتصاد ممل گوناگون، افزایش رونق اقتصاد جهانی نیز رقم می خورد.

او گفت: بازار در صورت فشار عرضه ها پایین زیادی را تجربه نمی کند. اثرات بودجه ای هم نقش تعیین کننده ای را درباره شرایط بازار سرمایه ایفا می  کند.

وی خاطر نشان کرد، نرخ گذاری دلار، بهره مالکانه، نرخ خوراک، موارد مهم دیگری هستند. همچنین بهبود شرایط اقتصادی احتمال واردات کالاهای اساسی به نرخ نیمایی را بالا می برد، که همین موضوع بر روی سهام دارویی و قند و شکر اثر مثبتی خواهد گذاشت.

این تحلیلگر بازار سرمایه تاکید کرد، به دلایل متعدد ریسک حضور در بازار سهام با کاهش جدی روبروست. اتفاقات مثبت سیاسی برای کشورمان محتمل است، که نتایج مثبت آن را نیز شاهد خواهیم بود؛ کاهش ریسک های سیاسی. افزایش ظرفیت صادراتی ها، عدم افزایش نرخ سود بانکی و کاهش تخفیفات همگی نوید دهنده یک بازار خوب و رشد با ثبات را می دهند.

میر معینی به عدم ایفای درست نقش بازار سرمایه در جهت تامین مالی در دوران رشد بازار نیز اشاره کرد و تصریح کرد، آن چه جریان نقدینگی را ماندگار می کند بالا بردن امنیت سرمایه گذاری و کارآیی در بورس است. اینکه اقدامات لازم جهت کاهش آسیب در دستور کار قرار بگیرد.  

به گفته وی متولیان بازار سرمایه همان گونه که خود نیز معتقدند، باید افزایش کارآیی را مدنظر قرار بدهند و ظرفیت بازار به گونه ای باشد، که بتواند به پاسخ گویی از  استقبال مردم از این بازار منجر شود؛ موضوعی که در گذشته شاهد آن نبودیم.

او خاطر نشان کرد، بازار سهام زیر ذره بین نگاه های مثبت مسئولین قرار گرفته و خلاف آن نیز رقم نخواهد خورد؛ بنابراین با شناسایی نقاط ضعف بایستی به سمت بهبود شرایط گام برداشت.

وی اضافه کرد، بازار می تواند حرکت مثبت خود را تا چند سال ادامه دهد، و با هدایت درست، نقدینگی به بازار جذب شده و تداوم رشد را شاهد خواهیم بود.

او نگاه بازار سهام به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را نیز مثبت قلمداد کرد و افزود: گزینه های احتمالی کاندیداتوری انتخابات آتی ایران نگاه ویژه ای به بازار سهام داشته و بازار نیز نظر مناسبی بر روی سیاست های آن ها دارد، بنابراین به احتمال افت بورس در آن دوران اعتقادی ندارم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24