Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: در حالیکه دونالد ترامپ همچنان از پذیرش پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا امتناع می‌کند، کارشناسان معتقدند که مسیر قانونی برای ماندن ترامپ در کاخ سفید وجود ندارد.

گاردین: بعید است ترامپ بتواند راهی برای ماندن در قدرت یا به راه انداختن کودتا پیدا کند

بورس24 : روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: در حالیکه دونالد ترامپ همچنان از پذیرش پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا امتناع می‌کند، کارشناسان معتقدند که مسیر قانونی برای ماندن ترامپ در کاخ سفید وجود ندارد.

در ادامه این گزارش روزنامه گاردین آمده است: جو بایدن در حالی در انتخابات آمریکا پیروز شده که ترامپ و برخی جمهوری خواهان از پذیرش پیروزی نامزد دموکرات ها امتناع می کنند.

در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که ترامپ و جمهوری خواهان دست به هر اقدامی برای ماندن در سمت ریاست جمهوری بزنند.

به رغم تمامی طرح ها و برنامه های ترامپ در این زمینه، بسیار بعید است که وی بتواند راهی را برای ماندن در قدرت یا به راه انداختن کودتا پیدا کند.

بایدن بسیار بیشتر از ۲۷۰ رای الکترال در این انتخابات بدست می آورد. به همین دلیل پیروزی وی به یک ایالت بستگی نداشته و به طور غیرقابل برگشتی در چند ایالت برتری داشته است.

با توجه به اینکه هیچ سند و مدرکی دال بر تقلب نظام مند در هیچ ایالتی وجود نداشته و همچنین فاصله نسبتا زیاد بایدن با ترامپ در برخی ایالت های، این مساله آشکار است که در حقیقت ایالت ها انتخاب خود را کرده اند و نمی توان انتظار تغییر در نتایج آرای این ایالت را داشت.

ریچارد هاسن استاد حقوق دانشگاه کالیفرنیا در این رابطه گفت: اگر قرار است امور در آمریکا در راستای حاکمیت قانون پیش برود، من مسیر قانونی محتملی را برای ترامپ در ماندن در قدرت نمی‌بینم.

اگر برخی قانونگذاران جمهوری خواه در ایالت ها نیز بخواند از طریق مسیرهای قانونگذاری آرای مردمی را باطل کنند، این مساله نیز خشم و نفرت احتمالی و گسترده مردمی را در این ایالت ها به دنبال خواهد داشت. اگر ترامپ بخواهد آرای کالج الکترال ها را در کل از آن خود کند، در چندین ایالت باید شاهد تغییر نتایج آراء باشیم که این مساله می تواند واکنش های شدیدی به دنبال داشته باشد و یک بحران واقعی در دموکراسی آمریکا ایجاد حواهد کرد.

کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه هیچ مدرک مستندی در مورد اشتباهات گسترده انتخاباتی و تقلب انتخاباتی در ایالت ها گزارش نشده، قصد برخی قانونگذاران جمهوری خواه برای انجام تحقیقات درباره اقدامات غیرقانونی انتخاباتی در برخی ایالت ها می تواند آغازگر فرآیند تضعیف نتیجه آرای مردمی باشد.

از روز برگزاری انتخابات در آمریکا، عوامل کارزار انتخاباتی ترامپ برخی دادخواست های ابهام‌آلود از لحاظ قانونی ارائه کرده اند. الیته هدف این دادخواست ها تغییر دادن نتیجه انتخابات نبوده بلکه تلاش برای ایجاد شک و تردید و اختلال در روند شمارش آراء بود.

در هر ایالتی ضرب الاجلی برای تایید نتایج انتخابات وجود دارد. حداقل در دو ایالت کارزار انتخاباتی ترامپ به دنبال این هستند که نگذارند مقامات نتایج را تایید نهایی کنند.

صرفنظر از اینکه این مناقشه انتخاباتی در امریکا تا چه زمان بطول خواهد انجامید، قانون اساسی یک ضرب الاجل نهایی برای پایان فرآیند انتخاباتی تعیین کرده است. حتی اگر شمارش آراء ادامه داشته باشد دوره فعالیت رئیس جمهور امریکا و معاونش هر دو ظهر ۲۰ ژانویه(اول بهمن) خاتمه می یابد. اگر تا آن زمان نتیجه نهایی اعلام نشود، رئیس مجلس نمایندگان احتمالا به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی می شود.

اگرچه ترامپ در روزهای بعد از پایان انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) در رقابت با جو بایدن نتوانست آرای الکترال ایالت های کلیدی را حفظ کند اما وی به دنبال آن است تا از طریق شکایات و پیگیری دعاوی حقوقی آرای بایدن را در این ایالت‌ها باطل کند.

هرچند شنبه گذشته بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد اما ترامپ شکست را نپذیرفته و مدعی تقلب در انتخابات شده است.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24