Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سخنگوی دولت گفت: در رابطه با ایران امیدوارم آموخته باشند زبان زور و فشار کارایی ندارد و مشاهده کردند نه تنها ایران تسلیم نشده بلکه در دفاع از کرامت، استقلال و حقوق ایران مقاوم‌تر شد.

انتظار ایران از بایدن به روایت سخنگوی دولت

بورس24 : سخنگوی دولت گفت: در رابطه با ایران امیدوارم آموخته باشند زبان زور و فشار کارایی ندارد و مشاهده کردند نه تنها ایران تسلیم نشده بلکه در دفاع از کرامت، استقلال و حقوق ایران مقاوم‌تر شد.

علی ربیعی سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه فارغ از تصمیماتی که امیدواریم دولت جدید آمریکا به نفع جامعه جهانی و دو ملت اتخاذ کنند، ما برنامه توانمندسازی داخلی خود را ادامه خواهیم داد، گفت: در دوران جنگ اقتصادی آموختیم پایه‌های اقتصاد داخلی را محکم و معیشت مردم که از این جنگ بزرگ آسیب دید ترمیم کنیم. در پاسخ به سناریوهای متخذه، تصمیمات مقتضی براساس شرایط در زمان خود اتخاذ خواهد شد.

ربیعی ادامه داد: آقای بایدن با این شعار به عرصه انتخابات آمد که خواهان اعاده حیثیت آمریکا در نزد مردم جهان است. او هم معتقد است که اعتبار آمریکا به شدت مخدوش شده است.

وی تاکید کرد: حق مردم کشورمان از اقتصاد جهانی بیش از اینهاست و برای احقاق این حق با آمریکا خواهیم جنگید و ایران از هر فرصتی استفاده می‌کند. امیدوارم که رهبران جدید آمریکا از تجربه ۴ سال اخیر درس‌هایی آموخته باشند، عصر قلدری و یکجانبه گرانی پایان یافته و مسائل جهانی نیازمند تعمیق همکاری بین المللی و احترام به حقوق بین الملل و ملت‌ها است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در رابطه با ایران امیدوارم آموخته باشند زبان زور و فشار کارایی ندارد و مشاهده کردند نه تنها ایران تسلیم نشده بلکه در دفاع از کرامت، استقلال و حقوق ایران مقاوم‌تر شد.

ربیعی در پاسخ به سوالی در خصوص توقع ایران از رئیس جمهور جدید آمریکا چه خواهد بود؟، گفت: انتظارات ما کاملاً روشن است. امیدواریم که دولت بعدی آمریکا تداوم اشتباهات گذشته را متوقف کرده و برای جبران آن‌ها تلاش کند. بازگشت به برجام و تعهد بی قید و شرط به همه الزامات آن، اولین گام در تصحیح این سیاست هاست.

وی افزود: همینطور امیدواریم دولت آینده آمریکا به خوبی درک کند که سیاست فشار بر ایران شکست خورده و شدیدترین تحریم‌هایی که در تاریخ علیه کشوری اعمال شده نه تنها ما را به تسلیم وادار نکرد بلکه ملت ما را برای ایستادگی بر اصول استقلال، کرامت و شرافت ملی راسخ‌تر کرده است. باید هزینه‌های وارد شده به ملت ایران جبران شود و این حق ملت ماست که بهترین زندگی را در بهترین فضا تجربه کنند و ما در این زمینه متعهد هستیم و تلاشمان در راستای تحقق این موضوع است.

سخنگوی دولت گفت: در برابر ایران و همه ملل مستقل دنیا، تنها زبان صلح، احترام و عزتمداری جواب می‌دهد، ما از نزدیک اقدامات و حرف‌های دولت آینده آمریکا را دنبال می‌کنیم. می‌دانیم که آقای بایدن قول داده توافق‌های چندجانبه، قانونمندی و چندجانبه گرایی بازگردد.

ربیعی تاکید کرد: جهان منتظر است ببیند که چگونه دولت آمریکا به یک قانون‌شکنی بزرگ که بهای آن را ملت ایران با مال و جانشان در عصر همه گیری ویروس کرونا پرداختند، خاتمه خواهد داد. امیدواریم دولت آمریکا این بار از این فرصت تاریخی برای تغییر مسیر به سوی آینده‌ای بهتر و انعکاس دیدگاه واقعی مردم صلح دوست آمریکا استفاده کند.

منبع: خبرآنلاین

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24