Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در بازارهای صعودی صندوق های سهام بازدهی بالاتر و ریسک کمتری به دارندگان و مشارکت کنندگان می دهند و در بازارهای منفی نیز نوع دیگری از صندوق های سرمایه گذاری تحت عنوان صندوق های درآمد ثابت شکوفا شده و بازدهی های معقول و جذابی را با ریسکی نزدیک به صفر به دارندگان یونیت های صندوق پرداخت می کنند. صندوق های سرمایه گذاری در هر دو بازار مثبت و منفی ابزاری برای کاهش ریسک و افزایش بازدهی به حساب می آیند...

ریسک خود را با این صندوق های سرمایه گذاری کنترل کنید...

بورس24 : صندوق های سرمایه گذاری همواره راه حل مناسبی برای فعالان و افراد نیمه حرفه ای و آماتور در بازار سرمایه بوده است.

در بازارهای صعودی صندوق های سهام بازدهی بالاتر و ریسک کمتری به دارندگان و مشارکت کنندگان می دهند و در بازارهای منفی نیز نوع دیگری از صندوق های سرمایه گذاری تحت عنوان صندوق های درآمد ثابت شکوفا شده و بازدهی های معقول و جذابی را با ریسکی نزدیک به صفر به دارندگان یونیت های صندوق پرداخت می کنند.

صندوق های سرمایه گذاری در هر دو بازار مثبت و منفی ابزاری برای کاهش ریسک و افزایش بازدهی به حساب می آیند و با این مقدمه نگاهی به صندوق های سرمایه گذاری جذاب "نوین" خواهیم داشت و در ابتدا با آن ها آشنا خواهیم شد. گفتنی است همه صندوق های سرمایه گذاری نوین در سایت nibmarket.com تجمیع شده اند.

باید این نکته را خاطر نشان کرد که صندوق ها می توانند در سهام یا درآمد ثابت یا مختلط باشند که این سه صنوع صندوق بر اساس دارایی هایی که در آن ها سرمایه گذاری کرده اند از یکدیگر منفک شده اند و برای فعالان حوزه مالی نیز این موضوع پذیرفته شده است که هر چقدر ریسک بالاتر باشد، بازدهی مثبت یا منفی بیشتر خواهد شد و دارایی های کم ریسک یا بی ریسک بازدهی معقول و کمتری را به سرمایه گذاران اعطا خواهد کرد و با این استراتژی می توان نوع سرمایه گذاری ها را در بازه های زمانی مختلف تغییر داد.

صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان از جمله صندوق‌های در اوراق بهادار با درآمد ثابت و با پیش بینی سود بوده، و در 25 ام هر ماه سود دوره ای محاسبه و 26ام هر ماه به حساب مشتری واریز خواهد شد. نرخ سود پیش بینی شده این صندوق 15 درصد و سود محقق شده در بازه یکساله از 24 درصد نیز فراتر رفته است.

صندوق سرمایه‌گذاری آتیه نوین از جمله صندوق‌های در اوراق بهادار با درآمد ثابت و با پیش بینی سود بوده، و در پانزدهم هر ماه سود دوره ای محاسبه و نهایتا تا هفدهم هر ماه به حساب مشتری واریز خواهد شد. این صندوق نرخ سود را 16 درصد پیش بینی و در دوره 1 ساله موفق به تحقق سود 22.61 درصد شد.

صندوق سرمایه‌گذاری نهال سرمایه ایرانیان از جمله صندوق‌های در اوراق بهادار با درآمد ثابت و با پیش بینی سود بوده، و در پانزدهم هر ماه سود دوره ای محاسبه و شانزدهم هر ماه به حساب مشتری واریز خواهد شد. نرخ سود یک ساله این صندوق از 22 درصد نیز عبور کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری فراز اندیش نوین از جمله صندوق‌های در اوراق بهادار با درآمد ثابت و با پیش بینی سود بوده، و در 25 ام هر ماه سود دوره ای محاسبه و 26 ام هر ماه به حساب مشتری واریز خواهد شد. بازدهی این صندوق درآمد ثابت یک ماهه به 1.71 درصد و در دوره یک ساله به 22.08 درصد می رسید.

صندوق سرمایه‌گذاری ارمغان ایرانیان، از نوع صندوق­‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت قابل معامله یا ETF در بورس ایران است و دارای پرداخت سود ماهانه می باشد و در 15 ام هرماه مبلغ سود هر سرمایه گذار محاسبه شده و طی دو روز کاری بعد به حساب وی واریز می گردد. سود محقق شده در بازه یک ساله برای این صندوق به رقم قابل توجه 33 درصد رسیده است.

صندوق سرمایه‌گذاری میعاد ایرانیان از جمله صندوق‌های سرمایه­‌گذاری در سهام و با پرداخت سود می‌باشد و بخش عمده دارایی های صندوق در سهام سرمایه­‌گذاری می‌گردد، بنابراین سرمایه گذاری در این صندوق دارای ریسک می باشد. صندوق دارای سود تضمین شده نیست و پرداخت سود پیش ‌بینی شده هر شش ماه یک بار در پانزدهم خرداد ماه و پانزدهم آذر ماه بصورت 12 درصد از ارزش اسمی واحدهای سرمایه­‌گذاری (10,000 ریال) است. سرمایه ‌گذار به نرخ صدور روز کاری پس از ثبت درخواست صدور وارد صندوق و همچنین به نرخ ابطال روز کاری پس از ثبت درخواست ابطال از صندوق خارج می ‌گردد. مبنای شناسایی سود در صندوق تفاوت بین نرخ صدور و نرخ ابطال است. مطابق با جدول فوق این صندوق در 6 ماهه 24.07 درصد و در یک سال گذشته بازدهی خوب 252.5 درصد را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است. برای مثال توزیع دارایی های این صندوق را می توان به شکل زیر نشان داد.

صندوق سرمایه‌گذاری نوین پایدار از جمله صندوق‌های در سهام می‌باشد که سابقه بیش از 10 ساله دارد. نرخ سود محقق شده این صندوق سهامی طی دوره 6 ماهه حدود 15.5 درصد و برای دوره یکساله از 269 درصد فراتر رفته است.

صندوق سرمایه‌گذاری سپهر اندیشه نوین، از نوع صندوق ‌های سرمایه‌گذاری مختلط قابل معامله ETF در بورس ایران است و اولین صندوق قابل معامله بورسی است که نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسیده و تحت نظارت این سازمان می باشد. این صندوق از سال 1392 فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کرده است و به لحاظ ماهیت می تواند دارایی های اوراق با درآمد ثابت و همچنین سهام را به نمایندگی از خریداران واحد های صندوق در سبد سرمایه گذاری قرار دهد ، لذا سرمایه گذاری در این صندوق ها نیز قاعدتا بی ریسک نخواهد بود.

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24