Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار، از دستور قضایی جهت اعاده بیش از دو میلیارد سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) به بانک تجارت و اثر مهم آن بر حقوق سهامداران این بانک خبر داد .

معاون حقوقی سازمان بورس خبر داد؛ بازگشت دو میلیارد سهم ونیکی به بانک تجارت

بورس24 : معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار، از دستور قضایی جهت اعاده بیش از دو میلیارد سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) به بانک تجارت و اثر مهم آن بر حقوق سهامداران این بانک خبر داد .

جعفر جمالی عضو هیات مدیره و معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: اخیرا دستور بازگشت قسمت عمده ای از سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) به بانک تجارت توسط شعبه ۱۳ بازپرسی کارکنان دولت صادر شد .

وی افزود: پیرو ارسال گزارش های مراجع نظارتی داخلی و برون سازمانی در خصوص سوء جریانات و ناهنجاری های صورت گرفته در فرآیند واگذاری سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران در سال ۱۳۹۵ از بانک تجارت به یکی از شرکت های خصوصی ، سازرمان بورس و اوراق بهادار، نسبت به بررسی موضوع اقدام و پس از جمع آوری مستندات و اخذ استعلامات لازم و برگزاری جلسات متعدد پیرامون موضوع با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی برون سازمانی موضوع را از جنبه های کیفری و حقوقی نزد مراجع قضایی مطرح کرد .

جمالی با بیان اینکه پس از انجام بررسی های لازم و برگزاری جلسات رسیدگی و دعوت از طرفین قرارداد و ضابطان پرونده ، شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت دستورات لازم را جهت اعاده بیش از دو میلیارد سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران ( سهام مدیریت کنترلی) به بانک تجارت صادر کرد، گفت: مقرر شد الباقی سهام با انجام حسابرسی با کلیه خسارات وارده به بانک تجارت تعیین و استیفا شود .

معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: پرونده مزبور پس از پی گیری های مجدانه و ارزشمند سربازان گمنام امام زمان ( عج) در وزارت اطلاعات و با اعلام این سازمان نزد مراجع قضایی، طرح و تعقیب شد و در نهایت موجب برگشت قسمت عمده ای از سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران ( ونیکی) به بانک تجارت شد.

جمالی در پایان تصریح کرد: این موضوع از این منظر دارای اهمیت زیادی است که بخش عمده ای از سهام منتقل شده به بانک تجارت عودت یافته و این موضوع اثر مهمی در حقوق سهامداران آن بانک خواهد داشت.

معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: پی گیری و به نتیجه رسیدن این پرونده نشان از برخورد قاطع سازمان بورس ، نهادهای نظارتی و امنیتی و قوه قضائیه با تخلفات ارتکابی در حوزه بازار سرمایه (علی الخصوص عرضه عمده سهام شرکت ها) دارد .

وی در پایان ضمن تشکر از پی گیری مجدانه و دلسوزانه وزارت اطلاعات در به نتیجه رسیدن این پرونده، افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای وظایف نظارتی خود و در جهت حمایت از حقوق سهامداران ( علی الخصوص سهامداران خرد) در این زمینه ورود کرده و در آینده نیز وظیفه برخورد با تخلفات و پی گیری آنها را بر عهده دارد و پی گیری های لازم را انجام خواهد داد.

منبع: سنا

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24