Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

گزارش اختصاصی بورس ٢۴ سهامداران عمده این شرکت ها پس از سه ماه سقوط و صف فروش درباره سهم خود چه فکری می کنند و چه نظری دارند؟ سهامدار عمده بانک شهر : دستور حمایت می دهیم!! مالک پمپ سازی : ما بی تقصیریم! مدیر آتیه دماوند و سهامدار «لکما» : اطلاعی از برنامه سهامدار عمده ندارم! و اظهار نظرهایی از سهامداران «فیبر ایران ، تامین ماسه ریخته گری و ریل سیر کوثر»

با رکورد شکنان صف های فروش بازار سهام بیشتر آشنا شوید...

بورس24 : رویای شیرین بازار سرمایه برای بخش عظیمی از سهامداران زخم خنجری خواهد بود که تا ابد از یادشان نمی رود!

بیستم مرداد ماه 99 نقطه عطف بازار سرمایه ایران محسوب می شود؛ روزی که مصادف با شروع ریزش بورس و به زعم برخی فعالان اولین پیش لرزه های سقوط بازار سهام بود و شاید به دلیل اعتمادی که دولت طی یک سال اخیر برای خود به دست آورد و آبرویی که در بازار برای خود خرید، هیچکس گمان نمی برد این لحظه ها ؛ شروع ماجرا باشد و زلزله های مهیب تری هم در راه است و پس لرزه ها آن قدر ادامه یابد که پس از سه ماه متوالی هنوز سهام ، همچون آواری بر سر سهامداران خرد فروریخته و توان حرکت نداشته باشند.

این است واقعیت این روزهای بورس تهران ؛ سقوط 50 درصدی ارزش دارایی مردم که شاید به جرأت بتوان گفت با هزاران آرزو پا در این میدان مین گذاشتند!

پدیده ای که شاید بتوان به سونامی ۴۰ سال گذشته بازار سرمایه تشبیه کرد.

قرمزی سهامی که هنوز تکه پاره های آن از جلوی چشمان صاحبان آن دور نمی شود.

هر روز شاهد صف های فروشی رکوردشکن هستیم که عملاً قدرت نقدشوندگی  ندارند ؛ سهم های مختلفی از جنس بورس ، فرابورس و بازار پایه.

اما حالا پس از بررسی این بحران مهمترین سوالی که شاید به ذهن هر سهامداری بیاید این است که با این همه افت در بازار چرا هنوز  برخی از سهم ها چنان ذلیل شده اند که گویا هیچ مالکی ندارند؟

آیا سهامداران عمده آن ها دلشان برای دارایی شان نمی سوزد؟

آیا اعتقادی به سهم خود ندارند؟

خواندنی است اگر در جریان باشید ، اینک برخی از سهامداران عمده شرکت ها در خصوص سهام زیر مجموعه خود چه می گویند و چه فکری می کنند؟

سهم هایی که پس از سقوط آزاد سه ماهه همچنان خریداری ندارند.

نام

 سمت

سهامدار عمده شرکت

نظریات

عبدالحمید امامی

معاون مالی و اقتصادی شهر شهرداری تهران

بانک شهر

شهرداری برای حمایت  از سهام بانک شهر دستور خواهد داد!!

بهزاد گلکار

مدیر عامل توسعه سرمایه گذاری سامان

پمپ سازی ایران

ما بی تقصیریم!!

عباسعلی ارجمندی

مدیر عامل سرمایه گذاری آتیه دماوند

کارخانجات مخابراتی ایران

(سهامدار حدود8درصدی لکما)

شرکت های سرمایه گذاری استانی (سهام عدالت) سهامدار عمده این شرکت هستند. آتیه دماوند اطلاعاتی از سیاست های سهامدار عمده ، چرایی رقیق نشدن سهم و برنامه های کلی شرکت ندارد!

علی منصوری

مدیر عامل فیبر ایران

فیبر ایران

مکاتبه با بورس  برای بازارگردانی با توجه به شرایط خاص شرکت فیبر ایران انجام شده و پس از حصول نتیجه  با صندوق بازارگردانی توسعه سهام نیکی قرارداد منعقد می گردد.

اصغر برزویی

مدیر عامل تامین ماسه ریخته گری

تامین ماسه ریخته گری

سهم ما سهامدار عمده ندارد و حدود 100 درصد سهام آن شناور است . در نتیجه سهامداران حقیقی زیادی در آن هستند و مهمترین دلیل این که سهم با صف  فروش همراه بوده به دلیل همین شناوری بالا و عدم وجود نقدینگی هر کدام از سهامداران حقیقی است. اما از نظر سهامداران سهم ارزنده است و سود عملیاتی خوبی می سازد!

مرتضی کریمی

نماینده شرکت توسعه طلوع تجارت خلیج فارس و سهامدار عمده ریل سیر کوثر

ریل سیر کوثر

ما به عنوان سهامدار عمده به ارزندگی سهم ایمان داریم، سهم در شرایط خوبی بود اما با فروش یک صندوق روی سهم ما ، از آن روز شاهد ریزش و صف فروش هستیم. در نهایت به این نتیجه رسیده ایم دخالتی در این خرید و فروش ها نداشته باشیم.  این کار از طریق صندوق بازارگردانی ما انجام‌ می شود که ظاهرا صندوق بازارگردانی سهم آشنا یکم به دلیل نبود نقدینگی در حال حاضر شرایط خرید ندارد. تا جایی که تعهد و منابع داشتند در صف خرید فروختند  و سهم را هم در شرایط فروش خریداری کردند.

 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24