Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

پویا فرهت ، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین درباره وضعیت کلی هلدینگ تی‌پی‌کو، گروه دارویی شستا سخن گفته است.

تی‌پی‌کو؛ همچنان پیشتاز خط مقدم صنعت دارویی کشور

بورس24 : پویا فرهت ، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین درباره وضعیت کلی هلدینگ تی‌پی‌کو، گروه دارویی شستا سخن گفته است.

پاسخ‌های صریح مدیرعامل هلدینگ دارویی شستا را می‌خوانید:

پویا فرهت، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین، در ابتدا به بررسی وضعیت عملکرد شش ماهه تی‌پی‌کو پرداخت و گفت: وضعیت تی‌پی‌کو بیانگر آن‌ست که فروش ۲۴ شرکت گروه ما در نیمه نخست سال جاری نسبت به سال قبل ۲۹.۵ درصد افزایش داشته است و از مبلغ ۶.۸۴۷ میلیارد تومان به مبلغ ۸.۸۶۶ میلیارد تومان رسیده است.

وی در خصوص سهم فروش شرکت‌های تولیدی گروه دارویی تامین در مقایسه با شرکت‌های تولیدی فعال در صنعت دارویی بورسی که از ۴۸.۱ درصد کل به ۵۰.۶ درصد افزایش یافته است خبر داد و تصریح کرد: سود ناخالص شرکت‌های ما در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل ۴۴.۷ درصد افزایش داشته است. همچنین میانگین حاشیه سود ناخالص شرکت‌ها از ۲۶ درصد به ۲۹.۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با اشاره به افزایش سود خالص در شش ماهه نخست به میزان ۴۱.۶ درصد، گفت: حاشیه سود خالص شرکت‌ها به‌طور میانگین از ۱۶.۴ درصد به ۱۷.۹ درصد رشد کرده و از مبلغ ‌۱.۱۲۲ میلیارد تومان به ۱.۵۸۹ میلیارد تومان رسیده است.

فرهت به مقایسه فعالیت این هلدینگ با رقبای خود در صنعت دارویی پرداخت و اضافه کرد: سهم سود هلدینگ دارویی تامین از کل سود شرکت‌های بورسی فعال در صنعت دارو فراتر رفت و از ۵۱.۱ درصد به ۵۲.۹ درصد رسیده است.

وی به یکی از مهمترین دستاوردهای کلیدی به دست آمده در گروه دارویی تامین اشاره کرد و افزود: در این مدت ۶۰ قلم محصول جدید به بازار دارو ارائه کرده‌ایم که ۱۳ قلم محصول نهایی و یک قلم، ماده اولیه دارویی بوده که برای نخستین بار در کشور به بازار عرضه شده است.

فرهت اضافه کرد: در نیمه نخست سال جاری و به‌رغم سکون و رکود گسترده در اغلب صنایع به‌خاطر استمرار بیماری کرونا، ما همچنان پروژه‌های‌مان را پیش برده و سه پروژه جدید به ارزش ۱۱۳ میلیارد تومان در شرکت‌های گروه را به بهره‌برداری رسانده‌ایم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین در خصوص تولید داروهای کنترل‌کننده ویروس کرونا، توضیح داد و گفت: برای نخستین بار، داروی رمدسیویر را در ۲ شرکت گروه، تولید و عرضه کردیم و داروی فاویپیراویر را هم در یک شرکت دیگر گروه تولید و به بازار دارویی کشور عرضه کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که از زمان شیوع ویروس کرونا و در مقابله با این بیماری، بیش از ۹۰۰ هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی‌کننده دست و ۲۳ میلیون لیتر محلول ضدعفونی کننده سطوح تولید و عرضه کرده‌ایم، توضیح داد: بیش از ۱۱ میلیون عدد ماسک توسط شرکت‌های توزیعی گروه در اختیار داروخانه‌ها و مراکز درمانی قرار گرفته است.

فرهت در پایان گفت: در تی‌پی‌کو ما با تحلیل اعداد و صنعت و بازار سر و کار داریم، و از فرصت‌های بهبود وضعیت در شرکت‌های گروه و به‌طور کلی صنعت داروی کشور به‌سادگی نمی‌گذریم.

منبع: شستا رسانه

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24