Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در روزهای اخیر خبر کمبود روغن خام موجب شد تا بازار روغن نباتی کشور با تلاطم همراه شود. انجمن صنفی صنایع روغن اعلام کرده بود که کارخانجات روغن برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خئد دچار مشکلاتی شده اند که منشا این مشکلات بحث تخصیص ارز قابل انتقال است.

مشکل تامین روغن خام کارخانجات مرتفع شد

بورس24 : در روزهای اخیر خبر کمبود روغن خام موجب شد تا بازار روغن نباتی کشور با تلاطم همراه شود. انجمن صنفی صنایع روغن اعلام کرده بود که کارخانجات روغن برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خئد دچار مشکلاتی شده اند که منشا این مشکلات بحث تخصیص ارز قابل انتقال است.

بر مبنای اخبار منتشر شده توسط این انجمن طی دو ماه گذشته 60 هزار تن روغن خام در گمرکات دپو شده بود که این موضوع مشکلاتی را برای کارخانجات تولیدی به همراه داشت. مشکلاتی که موجب شد تا کارخانه بهشهر برای مدت 9 روز اعلام تعطیلی کند.

بررسی های میدانی نیز گواهی می داد که برخی از برندهای شناخته شده روغن در بازار موجود نبود و مردم برای خرید روغن در فروشگاه های عرضه کننده صف بسته بودند و حتی در برخی از فروشگاه ها به منظور ایجاد تعادل به هر مشتری تعداد مشخصی روغن فروخته می شد. اما به نظر می رسد این دوران موقتی بوده و مشکلات تامین ارز صنعت روغن خوراکی مرتفع شده است.

از میان شرکت های تولیدکننده روغن خوراکی شرکت های بهشهر و بهپاک در بازار سرمایه حضور دارند که سهام هر دوی این شرکت ها امروز نیز صف فروش بودند.

مشکلات تامین ارز روغن خام حل شد

امیر هوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره مشکلاتی که اخیرا در خصوص تامین روغن خام مورد نیاز شرکت های تولیدکننده به وجود آمده بود، اعلام کرد: اخیرا مشکلاتی در زمینه تامین ارز روغن خام وجود داشت که در پی جلساتی که با بانک مرکزی و وزارت صمت برگزار کردیم، برطرف شده است.

او تصریح کرد: از طرفی شرکت بازرگانی دولتی نیز برای بازگرداندن آرامش در بازار 70 هزار تن روغن را در اختیار کارخانجات تولیدی قرار داده است. در پی این اقدامات ار ابتدای هفته آینده آرامش در بازار برقرار خواهد شد و روغن به وفور در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

از بیرشک درباره جزئیات بیشتر مشکلات تامین ارزش روغن خام پرسیدیم که در پاسخ اینگونه گفت: در این خصوص قول هایی از بانک مرکزی و وزارت صمت گرفتیم و قرار است از هفته آینده ارز مورد نیاز به این صنعت تخصیص داده شود و شرایط به روال قبلی باز خواهد گشت.

بازگشت غبشهر به مدار تولید

وی در خصوص تعطیلی برخی از کارخانجات تولیدی روغن نباتی به دلیل عدم تامین روغن خام مورد نیاز جهت تولید محصول، اظهار داشت: تنها شرکتی که برای مدت چند روز تولیدات خود را متوقف کرد بهشهر بود که از فردا صبح تولیداتش مجددا آغاز خواهد شد و به مدار تولید باز خواهد گشت. اما خطوط تولیدی سایر شرکت های روغنی توقفی در واحدهای خود نداشتند.

منبع خبر: سازمان اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24