Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : بازار سرمایه در روز سه شنبه ششم آبان ماه با افت ١٩ درصدی ارزش کل معاملات و کاهش ١٢ درصدی ارزش معاملات خرد همراه شد. سه شنبه جمعا ۶ هزار و ٩۶٣ میلیارد تومان داد و ستد در بازار صورت گرفت که ٧۶ درصد آن یعنی اندکی بیش از ۵ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان از آن را سهامداران خرد انجام دادند.

رصد آخرین تحرکات بازیگران خرد و عمده در بازار امروز

بورس24 : بازار سرمایه در روز سه شنبه ششم آبان ماه با افت 19 درصدی ارزش کل معاملات و کاهش 12 درصدی ارزش معاملات خرد همراه شد.

سه شنبه جمعا 6 هزار و 963 میلیارد تومان داد و ستد در بازار صورت گرفت که 76 درصد آن یعنی اندکی بیش از 5 هزار و 300 میلیارد تومان از آن را سهامداران خرد انجام دادند.

بیشترین معاملات در گروه های فلزی، بانکی، خودرویی، شیمیایی، سرمایه گذاری، عرضه برق، فعالیت های کمکی مالی، استخراج کانه های فلزی، سیمان و انبوه سازی انجام شد.

سهم هایی که سه شنبه بیشترین معاملات ریالی بر روی آن ها صورت گرفت عبارت اند از، خودرو، فولاد، فملی، وبملت، وبصادر، وسپهر، دی، سیتا، پترول، کاوه، ثباغ، آریا، رانفور، خساپا، فخوز، وصندوق، بپیوند، بگیلان، ذوب و ومهان.

سهم های خودرو، وبصادر، وبملت، خساپا، فولاد، وسپهر، فملی، ونوین، ذوب، وپارس، پترول، سیتا، ثبهساز، صباح، کاوه، چکاپا، وصندوق، امین، ولساپا و وغدیر نیز به ترتیب بیشترین حجم معاملات را رقم زدند.

حقیقی ها در این روز نیز 1،530 میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند تا مجموع پولی که طی 8 روز متوالی اخیر از بازار بیرون برده اند، از 8 هزار میلیارد تومان فراتر رود. در مقابل حقوقی ها اخیرا هر روز نسبت به تزریق نقدینگی جدید به بورس اقدام می کنند.

در روز سه شنبه شاهد خروج بیشترین نقدینگی خرد از گروه های بانکی، فلزی، شیمیایی، سرمایه گذاری، فرآورده های نفتی، بیمه و انبوه سازی بودیم. در مقابل این خروج ها بیشترین ورود پول حقیقی به گروه محصولات غذایی و به طور مشخص نماد غزر بود که البته حجم آن در قیاس با خروج نقدینگی خرد چشمگیر نیست.

سهامداران خرد امروز خریدهای نسبتا کم حجمی در نمادهای مبین، غزر، فجر، شیراز، امین، کاما، پاکشو، تشتاد، وساخت و چند سهم دیگر از حقوقی ها داشتند، اما در مقابل فروش های پر حجمی را در نمادهای فملی، فولاد، وبصادر، وبملت، دی، وسپهر، بپاس، ومهان، تاپیکو، ثباغ، وگردش، شپنا، میدکو، خودرو، وبانک، صباح و چند سهم دیگر داشتند که با حمایت و خرید حقوقی ها همراه شدند.

شاخص کل یک روز نزولی دیگر را نیز پشت سر گذاشت و با افت بیش از 34 هزار واحد به محدوده 1 میلیون و 301 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز بالغ بر 4 هزار واحد کاهش را متحمل شد و به محدوده 380 هزار واحد رسید. نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، شپنا، وامید، کگل و شتران در نزول 2،6 درصدی امروز شاخص کل بیشترین نقش آفرینی را ایفا کردند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24