Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سهم با کمک یک تامین سرمایه بازارگردانی می شود پرتفوی شرکت در بورس ۵٠٠ میلیارد تومان شده دو شرکت زیرمجموعه بازار سرمایه ای می شوند پاسخ به شایعه تجدید ارزیابی دارایی

چند خبر با اهمیت از مس سرچشمه

بورس24 : استراتژی ها و برنامه های شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در تجدید ارزیابی دارایی ها ، ورود شرکت های جدید به بازار سرمایه و بازار گردانی سهم اطلاع رسانی شد

علی ارجمندی مدیر عامل سرمایه گذاری مس سرچشمه که با خبرنگار بورس24 سخن می گفت ، درباره سرانجام فرابورسی شدن افق کرمان توضیح داد : عرضه اولیه سهام شرکت افق کرمان در بازار فرابورس ایران در مراحل پایانی کار قرار دارد و یکی از برنامه های شرکت در آینده ای نزدیک شروع انجام مراحل پذیرش و عرضه سهام شرکت راهیان سهام در بازار سرمایه می باشد.همچنین مطابق با برنامه ریزی های انجام شده ، سهام تمامی شرکت های زیرمجموعه که مستعد عرضه در بازار سرمایه باشد به تدریج در بازار بورس یا فرابورس عرضه خواهند شد.

درباره پرتفوی 500 میلیارد تومانی سرچشمه

مدیرعامل «سرچشمه» در مورد برنامه شرکت جهت خروج از سهامداری شرکت های موجود و یا ورود به شرکت های جدید هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از فرصت بازار سرمایه جهت شناسایی سود و متنوع نمودن پرتفوی بورسی استفاده نموده ایم.به همین منظور پرتفوی بورسی با مبلغ 5،000 میلیارد ریال در بازار سرمایه تشکیل شده است.همچنین در بخش غیر بورسی ، شرکت های تابعه در حوزه های صنعتی، معدنی و تولیدی- فنی، مهندسی و پژوهشی- خدمات فنی و عمومی- مالی و اقتصادی در راستای نیازهای شرکت ملی صنایع مس و سایر مشتریان به طور پویا فعالیت می نمایند. یادآوری می گردد که این شرکت پروژه هایی برای مشارکت با شرکت ملی صنایع مس ایران در دست برنامه ریزی دارد.

ارجمندی در پاسخ به این که با توجه به الزامات اصول حاکمیت شرکتی آیا برنامه ای برای فروش سهام سرمایه گذاری مس سرچشمه از سوی شرکت راهیان سهام وجود دارد؟ عنوان کرد: با توجه به لزوم حمایت از سهام، عرضه سهام سرچشمه توسط راهیان در بازار سرمایه باعث ریزش سهم می گردد. اما شرکت راهیان قصد دارد که سهام مذکور را به صورت بلوکی به سهامداران حقوقی متقاضی واگذار نماید.

مدیر عامل شرکت درباره انتقال نماد معاملاتی شرکت به بازار اول فرابورس و یا پذیرش شرکت در بورس هم گفت : فعلا برنامه ای برای انتقال به بازار بورس وجود ندارد.

«سرچشمه» بازارگردانی می شود

ارجمندی با اشاره به استفاده از مکانیسم هایی همچون سهام خزانه یا انتشار اوراق تبعی و بازار گردانی به عنوان ابزار های حمایتی از سهم نیز گفت: تامین منابع مالی برای بازارگردان سهام شرکت در بازار سرمایه انجام شده است. شرکت همچنین به غیر از کارگزاری صنعت و معدن از شرکت تامین سرمایه تمدن برای بازارگردانی سهم دعوت نموده است.

وی ادامه داد: با توجه به تجارب تامین سرمایه تمدن در این خصوص ، امیدورایم که بازارگردانی و نقدشوندگی سهم افزایش و سهم بتواند روند رو به رشدی جهت رسیدن به ارزش ذاتی خود را طی نماید.

تجدید ارزیابی دارایی دارید؟

ارجمندی در پاسخ به این که آیا شرکت برنامه ای برای تجدید ارزیابی دارایی ها دارد؟ گفت: با توجه به این که شرکت دارایی های ارزشمندی در شرکت های زیر مجموعه خود دارد که عمدتاٌ ماشین آلات و تجهیزات ، ساختمان و زمین هستند. با بررسی هیات مدیره شرکت ها بر روی زمین و مستغلات شرکت ها امکان تجدید ارزیابی وجود دارد. به علاوه این که شرکت آریان ماهتاب گستر نیز ممکن است جهت عرضه در بازار سرمایه تجدید ارزیابی دارایی انجام دهد که بر پرتفوی دارایی های این شرکت تاثیر زیادی دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24