Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ضمن ابراز رضایت از عملکرد تمامی واحدهای این شرکت گفت: هدف ما و همه کارکنان زحمت کش فولاد هرمزگان جهش تولید و دستیابی به رکورد تولید سالیانه با تولید یک میلیون و ۵٠٠ هزار تن فولاد خام است که برای تحقق آن تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

ظرفیت تولید فولاد هرمزگان از ١.۵ به ٢ میلیون تن می‌رسد/ درآمد این شرکت ۵٧ درصد افزایش یافت

بورس24 : مدیرعامل فولاد هرمزگان گزارشی ازعملکرد 6 ماهه این شرکت در سال 99 را بیان کرد.

فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ضمن ابراز رضایت از عملکرد تمامی واحدهای این شرکت گفت: هدف ما و همه کارکنان زحمت کش فولاد هرمزگان جهش تولید و دستیابی به رکورد تولید سالیانه با تولید یک میلیون و 500 هزار تن فولاد خام است که برای تحقق آن تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

فرزاد ارزانی در ابتدای این گفت و گو با اشاره به نقش فولاد هرمزگان در امر اشتغالزایی در استان هرمزگان، تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت را 1532 نفر اعلام داشت و اضافه نمود 2100 نفر نیز به عنوان نیروی پیمانکار در فولاد هرمزگان مشغول به کارند وی درادامه از اهمیت رعایت نکات ایمنی و حفظ سلامت این کارکنان زحمت کش گفت و اظهار داشت: سال 99 سالی بسیار متفاوت را آغاز کردیم، ظهور ویروس کرونا لازمه برنامه ریزی های جدیدی در فولاد هرمزگان بود با توجه به اهمیت سلامت کارکنان بلافاصله کمیته پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با حضور واحد HSE و به ریاست مدیرعامل به صورت هفتگی دایر گردید. یکی از تصمیمات این کمیته، کاهش زمان و روزهای حضور کارکنان ستادی، تا اواخر اردیبهشت ماه بود. پس از آن نیز حفظ پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی، از ورود کارکنان به سرویس های رفت و آمد تا حضور در محل کار را مد نظر قرارداده و به همین منظور کارکنان ستادی را به دو گروه A , B تقسیم نمودیم تا به صورت روزهای زوج و فرد در محل کار حضور پیدا کنند و روزهای عدم حضور را به صورت دورکاری انجام وظیفه نمایند و با تقویت زیر ساخت های اطلاعاتی از قبیل راه اندازی سیستم غربالگری از طریق اپلیکیش های قابل نصب بر روی موبایل، تبلت، لپ تاپ و ... و همچنین نصب دوربین های حرارتی جهت اندازه گیری دمای بدن کارکنان در هنگام ورود به شرکت و غیره اقدام گردید. تولید انیمیشن و فیلم ها و پوسترهای اموزشی و توزیع ماسک، مواد ضد عفونی کننده و اقلام بهداشتی نیز یکی دیگر از مواردی بوده که انجام و تاکنون نیز ادامه دارد. رعایت تمام این موارد درصد ابتلای کارکنان به کرونا و همه گیری این ویروس در بین کارکنان و خانواده های آنان را بحمدا... به حد قابل توجهی تحت کنترل قرار داده است. نکته قابل توجه دیگر، کاهش چشمگیر روند ضریب تکرار و ضریب شدت حوادث شرکت در طی نیمه اول سال 99 نسبت به سال 98 بوده است به طوری که ضریب تکرار حوادث کل شرکت از 97/0 به 40/0 کاهش یافته است که بسیار حایز اهمیت است. در این رابطه می توان به کسب گواهینامه ایزو 45001 مربوط به استانداردهای ایمنی و گواهینامه ایزو 14001 مربوط به استانداردهای مدیریتی محیط زیست اشاره نمود.

ارزانی در بیان عملکرد تولیدی این شرکت گفت: با شروع شیوع ویروس کرونا در چند ماهه گذشته تاکنون، میزان تولیدات شرکت با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ادامه داشته و به هیچ وجه شاهد کاهش تولید در شرکت نبوده ایم.

وی ضمن اظهار تحقق رکورد تولید ماهیانه تختال با تولید 137.391 تن در شهریورماه، از تولید 687 هزار تن تختال در 6 ماهه اول سال 99 علیرغم کاهش تامین برق به دلیل کمبود آن، خبر داد.

رشد تولید 27 هزار تنی آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر خوب دیگری است که مدیرعامل فولاد هرمزگان به آن اشاره کرد. ارزانی در تکمیل این خبر گفت: واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان در مدت 6 ماهه سال 99 با تولید 846 هزار تن آهن اسفنجی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش تولید داشته است.

او در زمینه ارتقای کیفیت محصولات شرکت، درصد تولید ذوب های مطابق با سفارش در سال 1399 را 99.54 و درصد تولید تختال های سالم را 98.62 عنوان کرد و میانگین بسیار خوب درصد تولید تختال های غیر منطبق با سفارش را 1.38 درصد اعلام کرد.

ارزانی روند کاهشی مصرف انرژی را بسیار ارزشمند اعلام کرد و گفت: در واحد احیا مستقیم میانگین مصرف ویژه انرژی الکتریکی از KWH/TON 110 به KWH/TON 107.4 و در فولاد سازی میانگین مصرف گاز طبیعی از NM3/TON 8.2 بهNM3/TON 6.1 کاهش یافته است.

وی تامین مواد اولیه شامل گندله و آهن اسفنجی را یکی از چالش های شرکت های فولادی بیان داشت که البته فولاد هرمزگان با برنامه ریزی صحیح و عملکرد به موقع موجودی خود را طبق برنامه از پیش تعیین شده، حفظ کرده است. با توجه به تحریم های ظالمانه کشور آمریکا برنامه ریزی های لازم جهت تامین سفارشات در واحد خرید و کلیه بخش های قطعات یدکی، مواد اولیه و مواد مصرفی به موقع انجام شده است و در این راستا، شرکت، اقدامات لازم را به عمل آورده است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های در دست اقدام شرکت، اهم این پروژها را طرح توسعه فولاد هرمزگان بیان کرد و گفت: با حمایت های فولاد مبارکه مقرر شد که ظرفیت فولاد هرمزگان در زیر سقف موجود از 1.5 میلیون به ۲ میلیون تن افزایش یابد که عملیات افزایش ظرفیت، از 1.5 به 2 میلیون تن آن در حال انجام است. ضمن اینکه احداث یک خط ‌نورد ورق عریض (پلیت میل) و همچنین احداث یک واحد احیا مستقیم به ظرفیت ۹۰۰ هزار تن نیز در دستور کار شرکت قرارگرفته است.

با به بار نشستن خط ‌نورد ورق عریض در فولاد هرمزگان که ظرفیت آن 1.2 میلیون تن در سال است ، ورق‌های خاص و API تولید خواهد گردید و به طبع، تنوع محصولات این شرکت، افزایش خواهد یافت. افزایش ظرفیت از 1.5 به 2 میلیون تن در زیر سقف با انجام اصلاحاتی در واحد فولادسازی و ریخته‌گری و برخی زیرساخت‌های شرکت عملیاتی خواهد شد. در همین خصوص پروژه‌های متعددی در دست اقدام است و برخی از آنها نیز درآینده نزدیک شروع به کار خواهد کرد.

احداث واحد تولید ورق عریض، زمینه دستیابی به ارزش‌افزوده قابل‌توجهی برای کلیه ذینفعان در کشور ایجاد خواهد کرد. به عبارت دیگر، تختال فولاد هرمزگان در بخش دیگری از کارخانه به ورق عریض تبدیل خواهد شد.

بر اساس مطالعات صورت گرفته از تقاضای بازار، احداث خط پلیت میل مبتنی بر طراحی و تولید محصول متمایز به لحاظ ابعاد و کیفیت های خاص، به عنوان بهترین استراتژی توسعه سبد محصول گروه فولاد مبارکه در بازار در نظر گرفته شده و حضور پایدار شرکت را در بازارهای داخلی و صادراتی سبب خواهد شد و باعث افزایش قدرت رقابت و افزایش سهم بازار می گردد.

از طرفی با توجه به توسعه ظرفیت صنایع کشتی سازی، صنایع نفت و گاز، لوله سازی، صنایع پتروشیمی، پروژه عمرانی، ماشین آلات و ... در سالهای آتی نیاز این صنایع به ورق های عریض در کشور بیش از پیش با رشد قابل توجهی مواجه خواهد گردید و سهم شرکت فولاد هرمزگان در تأمین نیاز بازار تعیین کننده خواهد بود.

وی پروژهای دیگری را در دستور کار دانست که مهمترین آنها را چنین بیان کرد:

احداث سیلو و تجهیزات ذخیره سازی آهن اسفنجی، افزایش ظرفیت غبارگیر کوره های فولادسازی و اصلاح و بهینه سازی غبارگیرهای موجودی، احداث واحد گاز زدایی VDOB، توسعه پست برق 230، ایستگاه گاز شماره 2، خط دوم انتقال آب، نصب لنس های اکسیژن در کوره های فولاد سازی، احداث تصفیه خانه جدید، احداث یک واحد تولید اکسیژن، اصلاحات لازم در ترانسفورماتورهای موجود و رزرو شرکت و ده ها پروژه دیگر.

ارزانی در ادامه اظهار داشت: شرکت فولاد هرمزگان به عنوان سازمانی مطرح در صنعت فولاد کشور، همواره سعی نموده است با به کارگیری رویکرد بهبود مستمر و استراتژی های توسعه سهم بازار، در راستای جلب نظر مشتریان بکوشد و اهداف خود را در زمینه برنامه های تولید و فروش با دقت بالایی تدوین می نماید.

وی در ادامه با اشاره به شرایط سخت تحریم های ظالمانه ای که صنعت فولاد هم از آن ها بی بهره نبوده اظهار داشت: بدیهی است این تحریم ها هم حوزه تامین و هم حوزه فروش را نشانه گرفته است. در حوزه تامین از همان ابتدا با تشکیل کارگروه بومی سازی در کنار حمایت از شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها سعی در تامین و بومی سازی اقلام در داخل کشور نموده و موفقیت های بسیاری نیز حاصل شد. در زمینه صادرات محصول اسلب به بازارهای جهانی، عملکرد صادرات شرکت طی شش ماهه ابتدای سال جاری مطلوب ارزیابی می گردد. فولاد هرمزگان در جهت بهبود فاکتورهای قیمت، کیفیت و پایداری در تامین محصول، گام های زیادی برداشته است. سعی شده است تا با اخذ گواهینامه ها و استانداردهای بین المللی، کیفیت خود را به سطح مطلوب جهانی ارتقا داده و از این طریق به عنوان یک برند، خود را در سطح جهانی مطرح نماید که در این ارتباط شرکت می توان به اخذ گواهینامه های ایزو 10004 و 10002 در مورد رضایت مشتریان و رسیدگی به شکایت مشتریان اشاره نمود.

ارزانی ادامه داد: شرکت به منظور کسب بهترین نتیجه با توجه به شرایط پیش رو، سناریوهای مختلفی را جهت فروش محصولات خود در دستور کار قرار داده است. با این حال انتظار می‌رود با ارایه تسهیلات، تمهیدات و مشوق های صادراتی بیشتر توسط دولت، حمایت های لازم از صادرات محصولات فولادی به ویژه محصول اسلب به بازارهای جهانی به عمل آید، در زمینه تامین نیاز بازار داخل و پاسخ گویی مناسب به نورد کاران کشور که در نقشه استراتژی شرکت همواره به عنوان اولویت اول و یک شاخص اساسی، قلمداد شده، شرکت عملکرد بسیار مطلوبی داشته است به طوری که فروش و عرضه محصول اسلب طی سال های گذشته در بازار داخل هر ساله نسبت به دوره قبل با رشد قابل توجهی مواجه بوده است. میزان فروش داخل در شش ماهه ابتدای سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل گواه این مطلب بوده و از رشد 17 درصدی برخوردار بوده است و پیش بینی می گردد همین روند برای ماههای آینده ادامه داشته باشد. در این ارتباط، شرکت فولاد هرمزگان، نقشه استراتژی فروش خود را معطوف به تامین پایدار محصول اسلب و پاسخ گویی حداکثری به نیاز نوردکاران داخلی نموده و بستر مناسبی را جهت افزایش ظرفیت تولید آنها و استفاده از تکمیل ظرفیت های خالی نورد کاران بوجود آورده است. در این راستا شرکت سعی نموده است تامین نیاز صنایع نوردکار به محصول اسلب کیفی خاص برای تحویل به صنایع پایین دستی کشور را مد نظر قرار دهد که باعث صرفه جویی ارزی، خودکفایی و عدم وابستگی به محصولات خارجی و کاهش واردات و لزوم رونق تولید در صنایع کشور خواهد شد. از طرفی اتخاذ استراتژی فروش محصول اسلب کیفی به بازار داخل نیز برای شرکت باعث سود آوری، افزایش درآمد و ارتقا تکنولوژی خطوط شرکت خواهد شد که تولید کپسول های گاز CNG، قطعات صنعتی با کربن بالا، ورق های رویه خودرو، صنایع کشتی سازی، فولاد های آلیاژی حاصل از نورد اسلب های کیفی و ... از جمله این دستاوردها می باشد.

وی همچنین از رشد 57 درصدی درآمد شرکت از محل فروش صادراتی و داخلی در شش ماهه سال 99 در مقایسه با شش ماهه سال گذشته خبر داد.

ارزانی خبری هم برای سهامداران داشت و گفت: EPS شرکت به ازای هر سهم در شش ماهه نخست سال جاری 847 ریال می باشد.

ایشان در ادامه تعهد فولاد هرمزگان به مسئولیت های اجتماعی را فرصتی برای خدمت به جامعه دانست و گفت: فولاد هرمزگان در خرداد، تیر و مرداد سال جاری نیز همچون سال های گذشته با کاهش تولید در کوره های فولاد سازی خود سبب افزایش تامین برق برای رفاه مردم شریف استان گردید. ضمن اینکه این شرکت با کمک انساندوستانه خود به دانشگاه علوم پزشکی در بحث تجهیز بخش های کرونایی، جشن گلریزان ستاد دیه و آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، طرح تکریم ایتام، پویش کمک های مومنانه و کمک های دیگر به بخش های فرهنگی و ورزشی استان و ... همواره تلاش کرده تا به جامعه خود خدمت کند.

منبع: روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24