Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : شرکت ایران یاسا تایر و رابر با سهم ۶۵ درصدی از بازار تایر و سهم ۵۵ درصدی از بازار تیوب کشور، در حال حاضر دارای ٢٧٠ نوع محصول است اما به زودی تعداد انواع محصولات این شرکت به حدود ٣٠٠ نوع خواهد رسید. این شرکت تولید کننده انواع تایر و تیوب در نیمه نخست امسال عملکرد بسیار درخشانی را نسبت به ۶ ماهه ابتدایی سال ٩٨ از خود به نمایش گذاشته است، به نحوی که سود خالص این شرکت در نیمه اول امسال با جهش ٢٧٠ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از ٣٠١ میلیارد ریال به ١،١١٧ میلیارد ریال رسیده است. این شرکت ٩٠٠ میلیارد ریالی در دوره ۶ ماهه اول سال جاری در حالی به ازاء هر سهم ١،٢۴٢ ریال سود کنار گذاشته که سود واقعی هر سهم نیمه ابتدایی سال گذشته بر اساس آخرین سرمایه ثبت شده شرکت ٣٣۵ ریال بود.

تحولات جدید در «پاسا»

بورس24 : شرکت ایران یاسا تایر و رابر با سهم 65 درصدی از بازار تایر و سهم 55 درصدی از بازار تیوب کشور، در حال حاضر دارای 270 نوع محصول است اما به زودی تعداد انواع محصولات این شرکت به حدود 300 نوع خواهد رسید.

این شرکت تولید کننده انواع تایر و تیوب در نیمه نخست امسال عملکرد بسیار درخشانی را نسبت به 6 ماهه ابتدایی سال 98 از خود به نمایش گذاشته است، به نحوی که سود خالص این شرکت در نیمه اول امسال با جهش 270 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از 301 میلیارد ریال به 1،117 میلیارد ریال رسیده است.

این شرکت 900 میلیارد ریالی در دوره 6 ماهه اول سال جاری در حالی به ازاء هر سهم 1،242 ریال سود کنار گذاشته که سود واقعی هر سهم نیمه ابتدایی سال گذشته بر اساس آخرین سرمایه ثبت شده شرکت 335 ریال بود.

عملکرد چشمگیر پاسا در بهار و تابستان امسال

ارسلان امتعلی مدیر عامل شرکت ایران یاسا تایر و رابر در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره مهمترین دستاوردهایی که این شرکت در نیمه ابتدایی سال جاری به دست آورده، ابراز داشت: شرکت ایران یاسا تایر و رابر موفق شد در دوره 6 ماهه ابتدایی امسال در قیاس با مدت زمان مشابه سال قبل به رشد 270 درصدی سود برسد. همچنین تحقق مبلغ 1،242 ریال سود به ازاء هر سهم در نیمه نخست امسال موجب شد تا 192 درصد از پیش بینی سود 6 ماهه نخست و همچنین 160 درصد از بودجه کل سال جاری پوشش داده شود.

او در ادامه افزود: افزایش 50 درصدی حقوق مالکانه شرکت از مبلغ 1،479 میلیارد ریال به مبلغ 2،230 میلیارد ریال یکی دیگر از موفقیت هایی است که پاسا در دوره 6 ماهه اول امسال به دست آورده است. مضاف بر این که فروش وزنی 40 درصد و فروش ریالی 99 درصد افزایش را تجربه کرده است. همچنین افزایش 30 درصدی تولید وزنی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، کاهش دوره وصول مطالبات از 70 روز به 23 روز و افزایش سرمایه در گردش به میزان 127 درصد از دیگر دستاوردهای مهم این شرکت در نیمه نخست سال جاری است.

جایگاه پاسا در بازار تایر ایران کجاست؟

در ادامه از امتعلی در خصوص سهم بازار شرکت ایران یاسا تایر و رابر از بازار صنعت لاستیک ایران پرسیدیم. او گفت: بر اساس آمارهای انجمن صنفی صنعت لاستیک ایران شرکت ایران یاسا به طور میانگین در گروه محصول تایر 65 درصد و در گروه محصول تیوب 55 درصد از سهم بازار را به خود تخصیص داده است.

او با اشاره به تنوع محصولات تولیدی پاسا اظهار داشت: شرکت ایران یاسا در حال حاضر دارای 270 نوع محصول است که از این تعداد 70 درصد مربوط به تایر، 25 درصد مربوط به تیوب و 5 درصد مربوط به شیلنگ است. اما در گروه محصول تایر 35 درصد آن شامل تایرهای تیوبلس، 15 درصد شامل تایرهای دوچرخه ای و 50 درصد مربوط به سایر گروه محصولات تایری از قبیل تیوب تایپ، Off-road، اسکوتر و کشاورزی سبک است.

به زودی بیش از 20 محصول جدید به گروه تولیدات پاسا اضافه خواهد شد

در ادامه از مدیر عامل پاسا در باره طرح های توسعه ای شرکت پرسیدیم که او در پاسخ بیان داشت: شرکت ایران یاسا در راستای گسترش ظرفیت های تولیدی و دستیابی به بازار محصولات جدید اجرای طرح توسعه تایرهای نسل دوم موتورسیکلت را در سال 98 با ظرفیت اسمی 1،639 تن در دستور کار خود قرار داد که هدف اصلی این طرح به روزرسانی محصولات شرکت و همسو ساختن آن ها در رفع نیازهای بازار مصرف کنونی است.

او اضافه کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای پروژه طرح توسعه ای شرکت بهره گیری از دانش سازمانی و توان مهندسین شرکت و همچنین بهینه سازی تکنولوژی تولید تایرهای موتوری تیوبلس است. در فاز اول اجرای این پروژه که در آستانه مرحله بهره برداری قرار دارد، 65 نوع محصول تایر موتوری تیوبلس تولید خواهد شد.

امتعلی با تاکید بر این که هم اکنون اجرای فاز دوم این طرح توسعه ای در دست بررسی است، ابراز داشت: شرکت ایران یاسا با پیروی از سیاست مشتری مداری خود عرضه تولیداتی متناسب با نیاز مشتریان و اجرای طرح های توسعه محصولات را پیگیری کرده که این امر در سال جاری ادامه داشته و تا پایان سال جاری بیش از 20 محصول جدید به سبد محصولات شرکت اضافه خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24