Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با بورس ٢۴ : عرضه فولاد فقط در بورس کالا معامله یک گرم آهن خارج از بورس قاچاق محسوب می شود فولاد با قیمتی که تعیین می شود عرضه می شود بیخود موضوع را به بورس و سهام عدالت گره نزنید! تصمیم ما به نفع مردم است

خبر جدید از ماجرای جنجالی قیمت گذاری فولاد

بورس24 : پس از آن که موضوع قیمتگذاری دستوری فولاد در بورس کالا به بهانه تنظیم بازار و کنترل نرخ ها به کاهش ارزش سهام شرکت های حاضر در پرتفولیوی سهام عدالت منجر شد و حتی این رخداد به کلیت بازار سرمایه تسری پیدا کرد و اعتراضات بسیار گسترده ای را در بر داشت ، همچنان این موضوع از سوی یکی از کمیسیون های تخصصی مجلس پیگیری می شود!

فردا روز نهایی است!

حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اسلامی در خصوص مصوبه قیمت گذاری دستوری فولاد به خبرنگار بورس24 گفت: نرخ فولاد الان روی صنعت خودرو هم اثر می گذارد.مصرف کننده خودرو نمی تواند، خودرو را بخرد. چرا که عده ای دیگر سوداگری می کنند. این مسائل روی صنعت ساختمان هم اثر می گذارد و قیمت ها را بالا می برد.قطعا با کاهش نرخ فولاد، قیمت خودرو و مسکن حداقل افزایش نخواهد داشت.بالاخره بخش قابل توجهی از مصالح ساختمانی مثل میلگرد و آهن و غیره از مصالح فولادی است.

فیروزی مدعی شد : با اجرای این طرح توسط دولت ، قیمت های محصولات هم ریزش پیدا کرده و نرخ شمش پایین آمده است.

وی افزود: فردا در صحن علنی این موضوع بررسی می شود، کمیسیون گزارشی در حوزه فولاد تهیه کرده است و در این مورد تصمیم گیری و قانون تصویب می شود.

به گفته وی، این موضوع بسیار مهم خواهد بود ، کاهش قیمت محصولات فولادی قبلا هم اعلام شده است و دوستان باور شان نشده بود ، ولی مطمئن باشید این اتفاق رخ خواهد داد.

این نماینده مجلس در برابر این سوال خبرنگار بورس24 که چه دلیلی دارد که دولت یا مجلس برای کسب و کار شرکت های متعلق به 60 میلیون سهامدار و در واقع کسب و کارهای خصوصی تصمیم بگیرد؟پاسخ داد: قیمت محصولات فولادی به گونه ای شده که برای مردم سنگین است ، این که برخی بخواهند آن را به حوزه سهام عدالت و بورس گره بزنند، هیچ ربطی به این موضوعات ندارد، آن ها شاخص خود را دارند و هیچ ربطی به هم ندارند.قیمت سهام تحت عوامل مختلفی بالا و پایین می شود ولی نرخ محصول باید منطقی داشته باشد. نمی شود برخی دلال بیایند سود ببرند و مردم بخواهند تاوان سوداگری یک عده ای دیگر را بدهند!

دولت و مجلس هم کلام هستند

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار بورس24 که آیا احتمال لغو چنین تصمیمی وجود دارد ؟ گفت:اصلا چنین چیزی نیست.حتما مقررات مزبور تصویب می شود، بین مجلس و دولت هماهنگی کامل در این قضیه وجود دارد.همین امروز بعد از ظهر هم ما در کمیسیون جلسه داشته ایم، فردا هم گزارش به صحن می رود و تصویب می شود و مطمئنا قیمت فولاد ریزش بسیار شدیدی خواهد افتاد.

بازرسی ها شروع می شود ؛ به زودی

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد :این موضوع تنها نیست، طبق توافقی که بین وزرات خانه صمت و سازمان بسیج شده است حدودا 5 هزار بسیجی به کمک بازرس های دیگر که بازرسان وزرات خانه هستند ، از فردا بر 500 هزار انبار فولاد در سراسر کشور شروع به بازررسی می کنند و هر میزان آهن آلات که باشد به عنوان کالای احتکار شده ضبط می شود.

تولید داریم، عرضه قطره چکانی است

وی در پاسخ به این سوال که به هر حال عرضه نسبت به تقاضا بیشتر است و برای مازاد عرضه باید فکری کرد ، گفت: تولید بیشتر از تقاضا است اما عرضه نیست و متاسفانه قطره چکانی عرضه می شود و همین موضوعات باعث این قضیه شده است.ما 15 میلیون تن تقاضا داریم و بیش از 30 میلیون تن تولید ، اما برخی افراد هیچ عرضه ای در بازار ندارند که موجب گرانی شده است.

مجازات شدید در راه است

وی گفت: بورس یک عرصه رقابت است ولی الان با توجه به شرایط کشور و سو استفاده عده ای حتما این موضوع مدیریت می شود و در چند روز آینده همه چیز مشخص خواهد شد حتی اگر 1 گرم آهن خارج از بورس کالا عرضه شود ، قاچاق محسوب می شود و مجازات شدید دارد.

تا شرایط عادی شود ، مقررات همین است و بس!

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: این قانون در حال حاضر و با توجه به شرایط کنونی کشور اجرا می شود، اما در مورد این که چه بازه زمانی ادامه دار باشد، به شرایط کشور بستگی خواهد داشت.

گفته می شود ، مقررات جدید قیمت گذاری دستوری فولاد اینگونه است که قیمت پایه شمش در بورس کالا معادل 70 درصد قیمت فوب خلیج فارس با تسعیر ارز نیمایی باشد.قیمت سقف معاملات در بورس کالا هم 95 درصد قیمت صادراتی ایران (فوب) با تسعیر ارز نیمایی باشد.هرگونه فروش خارج از بورس هم ممنوع خواهد بود!

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24