Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

انجمن توسعه سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در واکنش به ماجرای قیمت‌گذاری دستوری فولاد بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن از این موضوع انتقاد کرده است.

بیانیه انجمن توسعه سرمایه‌گذاری حرفه‌ای علیه قیمت‌گذاری دستوری فولاد

بورس24 : انجمن توسعه سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در واکنش به ماجرای قیمت‌گذاری دستوری فولاد بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن از این موضوع انتقاد کرده است.

در این بیانیه نوشته شده است:

قال الإمام علی علیه السلام:

جود الولاة بفی ء المسلمین، جور و ختر.

حضرت علی علیه السلام فرمود: بخشش نا به جای حکمرانان از اموال عمومی مسلمانان، ستم و خیانت است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای همانگونه که به کرات در سال جاری نسبت به برخی از تصمیم گیری های دولت محترم هشدار داده است اینک لازم می داند برخی از نکات و نگرانی ها بازار سرمایه کشور را مجددا خطاب به مسئولان محترم دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بازگو نماید. متاسفانه در سالی که مزین به نام جهش تولید است، شاهد سوءتدبیرها در مورد تولید هستم که نتیجه آن تخریب و تضعیف نظام تولید کشور و به تبع آن ریزش بازار سرمایه هست. اینک 50 میلیون سهامدار بازار سرمایه که در قالب سهام عدالت در بازار حضور دارند و میلیون ها سهامدار خرد که پول خود را در نظام دلالی ارز و سکه و یا زمین و خودرو به کار نگرفته و در خدمت اقتصاد کشور نهاده اند و بیت المال مسلمین که در قالب صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی و بانکها سهامدار بنگاه های تولید هستند، با شگفتی و حسرت شاهد اخذ تصمیماتی هستند که جزسوء مدیریت و فسادهای مالی گسترده ناشی از آن، نام دیگری بر آن نمی توان نهاد.

موضوع صدور بخشنامه قیمت‌گذاری محصولات فولادی یک نمونه از چنین تصمیمات مخرب و رانت جویانی است که در هفته جاری هزاران میلیارد تومان به سهامداران شرکت های فولادی زیان زده و زمینه فراهم کردن درصد بالایی سود خالص برای دلالان فولاد را ایجاد کرده است. چنین تصمیمی در مورد صنعت فولاد که یکی از پر مزیت ترین صنایع کشور است اگر جز بی تدبیری و حرکت در جاده تحریم های دشمن با فراهم کردن زمینه آسیب به صنایع و شرکت های مادر صنعت کشور نیست چه می تواند باشد؟

همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب هفته جاری فرمودند:" مکرراً گفته شده که علاج مشکلات اقتصادی در گرو تمرکز بر مسئله تولید، جلوگیری از سقوط پی در پی ارزش پول ملی و بستن رخنه‌هایی همچون قاچاق، واردات بی‌رویه و فسادهای مالی است."تمرکز بر حل مساله تولید یکی از مهمترین مسایل برای خنثی سازی تحریم ها و راهگشایی اقتصادی است و آیا می توان در شرایط و با این تاکیدات شاهد تصمیماتی باشیم که نتیجه آن جز نابودی صنایع، بیکاری کارگران و انتقال نقدینگی به بازارهای سفته بازی و دلالی باشیم؟

آیا این مصداق سیاستگذاری صحیح است که سرمایه گذاران شفاف و شناسنامه دار بازار سرمایه هر روز درگیر یک مساله و بحران باشند و هر روز شاهد غارت منافع شرکت های خودرویی، پتروشیمی، فولادی و معدنی توسط بخشنامه های خاص به نفع دلالان شناخته شده و رانت خوار باشند؟

آیا آنچه امروز در حال انجام است جز توسعه مفت خواری و رانت جویی نیست؟ آیا طرح مساله افزایش نرخ سود بانکی جز این است که حاکمیت و دولت این پیام را به مردم می دهد که بهای کار نکردن در اقتصاد ایران بیشتر از کار کردن است؟ و در سال جهش تولید این پیام را نمی دهد که اگر تولیدکننده کارگاه و کارخانه خود را ببند و پول خود را راهی حساب بانکی بکند سودی بیش از تولید بدون درگیری با مشکلات عظیم از مالیات و تامین اجتماعی تا تامین کنندگان و مصرف کنندگان را به دست می آورد؟ آیا برداشتن از جیب سهامداران و شرکت های سهامی عام این پیام را به مردم نمی دهد که اگر زمین و مسکن بخرند، دلار و سکه انباشت کنند و خودرو در پارکینگ خانه پارک کنند سود بی دردسرتر از هدایت پول هایشان برای تولید و اشتغال و رفع محرومیت و رفع کمبود کالا بدست می آورند؟

آیا فراموش کردهایم که معمار تحریم های ظالمانه، تضعیف و هدایت اشتباه اقتصاد ایران را همپای سیاست تحریم و پیگیری آن موثر می داند.

انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای نسبت به همه این موارد فوق هشدار داده و خواهان توجه همه مسوولان و دلسوزان کشور اقتصاد کشور به این موارد است جلوگیری از برداشت دلالان و رانت خواران از عایدی شرکت ها در قالب قیمت گذاری های دستوری و آدرس دهی غلط اقتصادی، افزایش بی رویه سود بانکی، هدایت نقدینگی به بازارهای کاذب و پایان دهی به عدم توجه به خطوط کلان اقتصادی کشور و منویات مقام معظم رهبری در حال حاضر مهمترین نکاتی هستند که این انجمن خواهان توجه به آن است.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24