Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت در نظر دارد تمهیدی اندیشیده شود تا قراردادهایی جهت فرآیند تصفیه شکرخام با مراکز خصوصی نیز منعقد گردد. مراحل ابتدائی آن انجام شده و پیش بینی می شود روند کلی انعقاد قرارداد نیز بدون وجود مشکل خاص به وقوع بپیوندد.

آغاز به کار فرآیند استحصال شکر توسط «قشکر» از فردا

بورس24 : سهام شرکت شکر شاهرود هم مانند تمام سهم های دیگر، طی دو ماه گذشته افت قیمت داشته اما این در حالی است که اتفاقات خوبی در این شرکت در حال رخ دادن است. حسین نوری مدیرعامل شکر شاهرود آخرین تحولات این شرکت را اعلام کرد.

*افزایش سرمایه شرکت در چه مرحله ای است؟

شرکت شکر شاهرود در سال 99 افزایش سرمایه کم سابقه ای از محل تجدید ارزیابی خواهد داشت که مقدمات آن انجام پذیرفته و اشکالات موجود مطرح شده از سوی سازمان بورس اوراق بهادار نیز مرتفع گردیده است . شایان ذکر است که مدارک مورد نیاز به سازمان بورس اوراق بهادار نیز ارسال شده و منتظر تایید آن سازمان هستیم تا نهایی شدن این مهم و میزان افزایش سرمایه را به اطلاع کلیه سهامداران برسانیم . ارزشگذاری زمین های کشاورزی و تولیدی کارخانه و چاههای آب و . . . توسط کارشناسان رسمی دادگستری طی مراحل مختلفی صورت گرفته، صحت این ارزشگذاری طی چند مرحله به تایید سازمان بورس رسیده است. نتیجه نهایی را ظرف چند روز آتی به اطلاع عموم خواهیم رسانید.

ضمنا به اطلاع کلیه سهامداران می رساند شرکت صادراتی توسعه بهشهر زرین که سهامدار عمده حقوقی شرکت شکر است و بیش از ۵۰ درصد سهام را داراست در گزارش اخیر خود در شش ماهه دوم سال قبل ۱۵ میلیارد ریال و در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ یکصد و ده میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است.

*تصفیه شکر خام را با چه نرخی و در چه حجمی انجام می دهید؟

شرکت شکر شاهرود در سال قبل حدود 60،000 تن شکر خام را با قیمت کارمزدی 2170 ریال به ازای هر کیلو گرم شکر سفید برای شرکت بازرگانی دولتی ایران تصفیه نموده است . با عنایت به حسن انجام کار و کیفیت مطلوب محصول نهایی در سالهای پیشین شرکت شکر شاهرود همواره یکی از گزینه های مورد توجه شرکت بازرگانی دولتی جهت انجام پروسه تصفیه شکر خام بوده است که در سال جاری نیز از این قاعده مستثنی نبوده. لازم به ذکر است رایزنی های انجام پذیرفته توسط انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران جهت افزایش نرخ کارمزد تصفیه و پیشنهاد این انجمن به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار به ازای تصفیه هر کیلو گرم بیش از 4500 ریال که با نهایی شدن این درخواست برآیند مثبتی برای کارخانه های قندی از جمله شکر شاهرود متصور خواهد بود.

*در حال حاضر تصفیه شکر خام را فقط برای شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام می دهید؟

شرکت در نظر دارد تمهیدی اندیشیده شود تا قراردادهایی جهت فرآیند تصفیه شکرخام با مراکز خصوصی نیز منعقد گردد. مراحل ابتدائی آن انجام شده و پیش بینی می شود روند کلی انعقاد قرارداد نیز بدون وجود مشکل خاص به وقوع بپیوندد.

*وضعیت جذب چغندر قند چطور است؟

با اتخاذ تصمیماتی جدید و اعزام نیرو های متخصص بخش کشاورزی و بازرگانی در قالب گروه های چند نفره جهت خرید و جذب هرچه بیشتر چغندر قند به مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان ، کردستان ، همدان ،کرمانشاه، لرستان و ... امید آن می رود که امسال بیش از سالهای پیش در این امر توفیق حاصل شود.

سیاست های کلی شرکت بر این ارکان استوار است که صداقت و رعایت حقوق کشاورزان و تامین کنندگان از اهم فعالیت های گروه های اعزامی باشد. اعتماد متقابل میان شرکت و کشاورزان از نظر ارائه بذر ، کود ،سم و سایر نهاده های کشاورزی و پشتیبانی و همچنین تسویه حساب به موقع ، موجب افزایش جذب حداکثری چغندر قند خواهد شد و به تبع آن افزایش راندمان تولید را به همراه خواهد داشت.

شایان ذکر است جذب چغندر قند از 23/07/1399 شروع و راه اندازی کارخانه از تاریخ 30/07/1399 خواهد بود. بدیهی است تا تاریخ مذکور کلیه اقدامات جهت شروع فعالیت کارخانه انجام پذیرفته و با آمادگی کامل جهت فرآیند استحصال شکر آغاز به کار خواهد نمود.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24